Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva mener du med å "ta på litt grunge" ?

Brukte ca en time på den siggen, kan ikke du vise meg hva slags sigger du liker da?

5512663[/snapback]

1time, wow. Bortkastet tid i mine øyne. Hvorfor skal jeg linke til åssen sigger jeg like? Kan du ikke heller prøve å lage noe annet? en wallpaper eller noe...

Lenke til kommentar

Blæh, så lovende ut i starten da det ikke var så mange layer inne i bildet, men da det ble over 5 gikk det i surr. Sluttresultatet er, mer eller mindre, ganske teit så jeg tenkte jeg skulle gi dere en god latter ;)

 

Prøvde å følge

denne tut'en, men siden jeg er såpass ny i ps så må jeg ha det litt mer inn med teskje :(

post-17606-1138531177_thumb.jpg

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på (som til tider har irritert meg voldsomt) er om det er mulig å slå av funksjonen som gjør at et layer automatisk hopper i posisjon om man er nær kanten på bildet, særlig på mindre bilder. Det gjelder altså når jeg legger et layer som f.eks. tekst oppå et bilde, og gjerne vil flytte det neeeeesten, men ikke helt inntil kanten eller et hjørne. Jeg har ingen anelse om hva jeg skal søke etter for å finne info om dette, så jeg forklarer så godt jeg kan, og lurer på om noen av dere skjønner hva jeg mener :p

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på (som til tider har irritert meg voldsomt) er om det er mulig å slå av funksjonen som gjør at et layer automatisk hopper i posisjon om man er nær kanten på bildet, særlig på mindre bilder. Det gjelder altså når jeg legger et layer som f.eks. tekst oppå et bilde, og gjerne vil flytte det neeeeesten, men ikke helt inntil kanten eller et hjørne. Jeg har ingen anelse om hva jeg skal søke etter for å finne info om dette, så jeg forklarer så godt jeg kan, og lurer på om noen av dere skjønner hva jeg mener  :p

Det er ikkje noko problem å slå av: View --> Snap. Fjern haka frå denne, og funksjonen er slått av. Under View --> Snap To, kan du velge kva for ting eit layer skal "snappe" til.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg er akkuratt begynt med Photoshop! Jeg er ikke noe god å klarer ikke å lage noen ting uten tutorials. Så jeg lurte på om noen kunne lage et tøft bilde som det står PspErlend på? Jeg har hatt lyst på det lenge, men det jeg lager er så dårlig at jeg ikke tørr å legge det fram :blush: ! Ikke noe avansert som tar lang tid! men noe tøft? Håper noen er snille :)

 

Takk :)

 

Dette har jeg laget ( Tutorial ) :

post-93160-1138554765_thumb.jpg

Endret av PspErlend
Lenke til kommentar
Hei. Jeg er akkuratt begynt med Photoshop! Jeg er ikke noe god å klarer ikke å lage noen ting uten tutorials. Så jeg lurte på om noen kunne lage et tøft bilde som det står PspErlend på? Jeg har hatt lyst på det lenge, men det jeg lager er så dårlig at jeg ikke tørr å legge det fram  :blush: ! Ikke noe avansert som tar lang tid! men noe tøft? Håper noen er snille :)

 

Takk :)

 

Dette har jeg laget ( Tutorial ) :

5517762[/snapback]

 

Hva har du gjort i kantene der, stygge svarte merker? Men ellers var bildet stilig det. :)

Lenke til kommentar

Det er ikkje noko problem å slå av: View --> Snap. Fjern haka frå denne, og funksjonen er slått av. Under View --> Snap To, kan du velge kva for ting eit layer skal "snappe" til.

5517453[/snapback]

Tusen hjertelig takk! Dette har jeg lurt på lenge! :thumbup:

 

Edit: Ett ord for mye.

Endret av SirMaximus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...