Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

Hvis jeg skjønte deg rett nå så la ikke du bare et bilde over ansiktet ditt og begynte å slette unødvenige deler av hodeskallen? Jeg bare kopierte inn hodeskallen og lekte med Eraser Tool. Takk for tipset om Bevel And Emboss"/"Contour, skal leke litt med det i morgen(klokken begynner å bli litt for mye nå).

 

Her er hodeskallen jeg brukte:

http://skullduggery.com/images/0200.jpg

 

Edit: Fjernet img-tag'ene.

Endret av CurSe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg gjorde var faktisk å legge en hodeskalle over, og en under layeret av meg selv. Så begynte jeg å slette deler av ansiktet, og den øverste hodeskallen. Denne var forøvrig satt til overlay. På denne måten ble det lettere å smelte ting sammen, la huden bli en del av hodeskallefasongen, og samtidig bevare ting som tenner fra det underste layeret.

 

Holder på å eksperimentere her nå, skal se hva resultatet blir.

Lenke til kommentar

Den var mye bedre enn det første bildet du hadde. Det første bildet ditt var også kult, men etter å ha sett det andre bildet så mistet den mye av sjarmen :)

 

Ble bedre når tennene krympet litt, mistenker at jeg har litt for store tenner i mitt bilde, men kan leke litt mer med det i morgen. Når det gjelder bakgrunnen din, er det du som har fikset firkantene eller var det sånn fra før av?

Lenke til kommentar

Bare for å spørre litt mer om den hodeskallgreia jeg holder på med. Prøvde litt med overlay nå, men fargene endret seg på mystisk vis. Skjønte ikke helt hva overlay var for noe, men kan nesten se ut som om at den legger seg svakt på toppen av bildet. Kan det stemme?

 

En ting til jeg ikke får til, hvordan kloner man fra et layer til et annet? Vil klone litt hud fra trynet mitt(eget layer) til hodeskallen(eget layer), men får det ikke til. Det funker tydeligvis ikke å bare dra fram clone stamp å begynne kloningen, noen som kan strekke ut en hjelpende hånd?

Endret av CurSe
Lenke til kommentar
Bare for å spørre litt mer om den hodeskallgreia jeg holder på med. Prøvde litt med overlay nå, men fargene endret seg på mystisk vis. Skjønte ikke helt hva overlay var for noe, men kan nesten se ut som om at den legger seg svakt på toppen av bildet. Kan det stemme?

 

En ting til jeg ikke får til, hvordan kloner man fra et layer til et annet? Vil klone litt hud fra trynet mitt(eget layer) til hodeskallen(eget layer), men får det ikke til. Det funker tydeligvis ikke å bare dra fram clone stamå og begynne og klone, noen som kan strekke ut en hjelpende hånd?

5494048[/snapback]

Hvilken overlay mener du?

 

Hmm, det du gjør er å bruke Clone Stamp! (Trykk Alt og klikk der den skal kopiere fra, så går du over i et annet bilde og maler det på.)

 

Guide (Leste ikke gjennom denne, men forhåpentligvis den riktige :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...