Gå til innhold

Klage. Innlegg/Emner blir sperret uten skjellig grunn.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig enig i mye som blir sagt her!!

 

Nå synes jeg moderatorene bør komme på banen snart og rydde opp i dette - og de bør absolutt vurdere sitt svar nøye for ikke å latterliggjøre seg selv!

 

100% enig i at linker til warez o.l er totalt utolererbart, men diskusjoner om lovelige saker og ting kan da ikke moderatorene stenge... Det faktisk veldig sakelig å ta backup av sitt nyinnkjøpte spill til 600 kr eller mer!!!!

Lenke til kommentar

Fra den nye FAQ-en som kommer opp på våre sider snart (med forbehold om endringer før publisering):

 

Quote:


Hva omfatter "informasjon som kan lede til piratvirksomhet"?


Vi tillater ikke MP3er, piratkopiert programvare (warez), cracks, serie-koder og CD-keys. Dette omfatter direkte linking, linking til sider som inneholder dette og alternative måter å skaffe seg slike ting på. Dette omfatter også diskusjoner rundt bruk av slikt materiale.


Det omfatter ikke diskusjoner angående piratkopiering, diskusjoner rundt hva som i følge norsk lov er lovlig og ulovlig.


Hvorfor er informasjon om modchips forbudt?


Kort sagt; modchips brukes til å spille av brente CDer på konsoller. Dette er direkte oppfordring til piratkopiering, og går derfor også under "informasjon som kan lede til piratvirksomhet". Informasjon om installasjon av harddisker og BIOSer i konsoller er også uønsket.


 

Det er ikkje eg som har stengt dei nemnte trådane (eg grunngjer alltid kvifor ein tråd vert stengt), men støtter fullt at tråder om kvar ein får tak i, og som inneholder informasjon rundt, modchips vert stengt.

 

mvh.,

Vegard,

moderator

Lenke til kommentar

Kjære moderatorer og 'regelskrivere': Er ikke poenget med reglene på forumet å forhindre brudd på norsk lovgivning?

 

Kan dere da forklare hvor det står i norsk lov at 'det ikke er lov til å modifisere sine egne, kjøpte konsoller (eller andre ting for den saks skyld) fordi dette gjør det enklere å benytte piratkopiert materiale'?

 

Jeg skjønner ikke helt den tankegangen!

Hvis man f.eks. ønsker å vinne konkurransen om først å få 'Linux til å virke på en Xbox', ville spørsmål rundt dette emnet være forbudt siden det også kan innebære modifisering av konsollen? (Den ene premien gjelder for 'modifiserte' konsoller)!

 

Jeg synes dere heller skal holde dere direkte til norsk lovgivning, og ikke deres egne tolkninger! Men selvfølgelig, alt som har med 'piratkopiering' å gjøre (CD-cracks, serials, ftp's etc.) må selvfølgelig være forbudt...

 

Men akkurat rundt 'mod-chips', så burde dere være ørlittegrann mer tolerante!

Lenke til kommentar

Quote:



kan jo gi et eksempel: er det lov å modifisere DVD-spillere, altså sonemodifisere.... egentlig ikke.... på samme måte kan vi sammenligne chipper.

Er de produsert av konsolprodusenten... er det kanskje greit.





 

-da er det jo et _lite_ paradoks at vedkommende som har testet vaffal den pioneer-spillern under tester av dvd'er her på hw.no nettop har inkludert instruks og omtale av hvordan gjøre den sonefri :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: Ludde på 2002-08-14 03:14 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-13 18:11, JohnnyKnoxwille skrev:

Så pass på....ikke fortell hvor CD-BRENNERE kan kjøpes.... (det er ikke ulovlig, men ingen liker oppfordring til piratkopiering)
:lol:


 

hmm.. mitt inside tips til en fellow-cd-brenner-hacker-warez-fyr ville være (alle_landets_webshopper), men psst! ikke si det til noen for da stenger dem denna posten bare

 

*le*

Lenke til kommentar

Hvor ble det av Hondaens innlegg???

 

Synes knoxwillen og sjanten har gode poeng i denne tråden..

_________________

MSI KT7266Pro2, AMD XP1800+(35* - 40*), Taisol CGK760, MSI GF4Ti4400, Chieftec Dragon Midi Sølv, 512MB PC2700, 2*80GB WD, SB Audigy player, Creative Inspire 5300, ViewSonic 19" P95f, Logitech DualOptical, NGT Charlie 1024/512, asosial har skiftet nick

 

[ Denne Melding var redigert av: rLnd på 2002-08-14 03:29 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-14 02:06, kilogram skrev:

Fra den nye FAQ-en som kommer opp på våre sider snart (med forbehold om endringer før publisering):

...


 

Tror nok de utkastet for de retningslinjene du lista opp trenger aa jobbes litt mer med ja.

 

Ta naa dette med karrikaturen av en M$ "Lamer-FAQ" side dere hadde, hvor dere trakk den tilbake med en gang M$ skremte dere litt med et brev fra en advokat-prostituert.

 

Er virkelig HW.no saa feige at dere vil ta fra oss muligheten for aa diskutere legitime hardware og programvare spoersmaal, kun fordi dere er redde for at kanskje dere faar et slikt brev fra en advokat igjen?

 

Nei, ha naa for farsken litt ryggrad, og ikke bedriv mer sensur enn dere maa bedrive.

 

Den dagen de store selskapa klarer aa skremme folk fra aa til og med prate om ting dem ikke liker, er dagen naar alt som kan betegnes som ytringsfrihet har utspilt sin rolle.

 

Og ikke kom og si at hw.no har rett til aa bestemme hva de enn vil fordi de har makten; spoersmaalet dreier seg her om hvilke vurderinger hw.no gjoer seg for aa komme til beslutningene de tar, og om de avveier det slik at man vil heller begrense kvaliteten paa forumet enn aa ha den aller minste sjangse for aa motta et fa'lig brev fra ei prostituert med advokats-eksamen.

 

Blir litt for mye dobbelt-moral og ting som ikke virker rimelige, naar hw.no ofte selv skriver om ting de ikke vil at VI skal skrive om.

 

/edit: Grammetik

 

[ Denne Melding var redigert av: DrDoogie på 2002-08-14 07:03 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-14 00:57, _BOFH_ skrev:

Det faktisk veldig sakelig å ta backup av sitt nyinnkjøpte spill til 600 kr eller mer!!!!


 

dessverre er det ikke tillatt å lage maskinlesbare kopier av et program. derimot er det tillatt gjennom norsk lov (kan ikke unnvikes ved avtale) å dekompilere programmer. kopierer du kildekoden, endrer litt så har du ditt _eget_, kompatibelt program. -bare fjern logoer, etc som er kopibeskyttet.

 

anyway:

kg:

biler kan brukes til å kjøre for fort

biler kan brukes til å kjøre på rødt

biler kan brukes til mord

tv'er kan vise ulovlig film, gjerne fra en

dvd som viser en ulovlig film. denne ulovlige filmen kan være sone1,2 eller sonefri for den saks skyld.

 

hvis noen _absolutt_ vil piratkopiere, så klarer de det, med eller uten vår hjelp! hvorfor legge ut snublewire på våre _egne_ stier?!

 

en konsoll er en pc uten skjerm og tastatur [END

er det tillatt å modde en pc, legge inn kort som ikke er støttet av produsent, etc? ja. tillater forumet det? ja. er forumet for modding generelt? ja. er forumet for overklokking? ja, vi har tilogmed en egen AVDELING for det.

 

hva med dem som gjerne vil prøve å overklokke en konsoll. kanskje på de ha en av de multiplier chip'ene. -problemet er jo at det pr. def. er en modchip!

 

hvis man vil kopiere konsollsoftware så kan man det glatt via pc-brenneren, alt er så enkelt nå etter at de gav opp de idiotiske kasettene :wink:

 

som det står i "svæveflyhåndbogen":

Quote:


Vi skal ikke gjøre mer skade når vi øver noe, enn hva skaden hadde vært om vi lot være å øve det


 

-her bryter dere den gylne regelen totalt!

 

greit; "det er lov i loven, ikke her", fint nok; men HVORFOR er det ikke lov her :wink:

 

slik det virker for meg er det enten fordi moddisene*

vil at alt skal være dønn saklig, alle skal holde seg innenfor det garantert lovlige, alle skal poste rett. før noen skjønner det så må moddisene straffe :roll:

 

*moddis: ihvertfall dem som engasjerer seg mest i å endre rettningslinjene, slik at man kan straffe "harder! faster!"

 

vil dere _virkelig_ unngå alt som "kan" lede til piratkopiering? så får det være ALT! ikke bare de som saksøker hardest! en konsoll er i den "grønne" sektoren av lovlig/ulovlig, CD-R/RW-software, DivX, mp3 etc er i den røde. hay! røsk ut internettkabelen i samme slengen!

 

(meget oppstykket dette, men klokka er ikke 7 engang)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-14 06:48, sjanten skrev:

dessverre er det ikke tillatt å lage maskinlesbare kopier av et program. derimot er det tillatt gjennom norsk lov (
kan ikke unnvikes ved avtale
) å dekompilere programmer. kopierer du kildekoden, endrer litt så har du ditt _eget_, kompatibelt program. -bare fjern logoer, etc som er kopibeskyttet.


 

Her er det tydeligvis noe jeg ikke har fått med meg i det hele tatt sjanten!

 

Mener du å si at du kan vise meg hvor i norsk lov dette sies. Mener du seriøst at det ikke er lov å ta en kopi av mediaet? Jeg snakker IKKE om å distribuere - snarere å ta en backup av original CD'en for så å legge originalen tilbake i etuiet på et sikkert sted så denne ikke blir ødelagt.

 

Det høres ikke logisk ut et eneste sekund for meg, da jeg ikke på noen måte utnytter dette til egen vinning og heller ikke på noen annen måte distribuerer mediet videre. Se for deg at jeg om 4 år får original CD'en min ødelagt, da kan man bare glemme å få tak i en ny!

Lenke til kommentar

Manglende sunn fornuft og dårlig oppførsel fra moderatorene er en hyppig gjennganger her på forumet. Det er synd ...

 

Det modereres i hytt og vær, - men om vi som er brukere av forumet er misfornøyde med moderering eller moderatorene, - skal vi sende private meldinger. Er moderatorene så bedritne at de må beskyttes slik?

 

Det er ikke demokrati på forumet har Hardware.no selv bevist, - men hva er grunntanken for komunikasjon her på forumet da kjære Hardware.no?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-13 17:57, JohnnyKnoxwille skrev:

OBS OBS. TIL ALLE MODERATORER: Ikke glem å stenge alle poster om f.eks CD-brennere da en nylig undersøkelse som ble gjort i USA viste at 95% av alle CD-er som ble brent hjemme hos folk innholdt ulovelig/piratkopiert matriale.


 

Quote:


Den 2002-08-13 18:11, JohnnyKnoxwille skrev:

Så pass på....ikke fortell hvor CD-BRENNERE kan kjøpes.... (det er ikke ulovlig, men ingen liker oppfordring til piratkopiering)
:lol:


 

Det er noen poeng der ja..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-14 00:42, klorin skrev:

Vel.. det ser ikke ut til at moderatorene er i stand til å svare på hvorfor disse postene er stengt heller.


Husk at de stengte trådene det refereres til er postet i forumet til Gamer.no. Denne tråden her er opprettet i forumet til Hardware.no. Såvidt meg bekjent er nevnte tråd ikke stengt av noen av moderatorene tilhørende forumet på HW.no.

 

Hva med å ta dette opp i ris og ros hos Gamer.no?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-14 11:17, Hidden skrev:


Om dere synes mod´ene er slemme her, har dere ikke sett noe ennå.


 

selv om det finnes verre moderatorer der ute, er det ikke nødvendig å ligge et par hakk under bare fordi.

 

syns egentlig det var helt greit her for et par måneder siden, når moderatorene gjorde lite av seg. sirhartge stengte et par tråder her og der, men det var det (skulle forøvrig tro det tok like mye tid å flytte posten til riktig kategori enn å stenge den og skrive "posten er stengt pga feilposting").

 

kilogram, derimot.. syns bare han har dukket opp den siste måneden og plaffet ned post etter post.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...