Gå til innhold

The OC (Usa) Diskusjons tråd *spoilers inside*


Hvor bra var siste sesong? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)  

262 stemmer

  1. 1. Hvor bra var siste sesong? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)

    • Terningkast 1 - Katastrofal
      51
    • Terningkast 2 - Dårlig
      16
    • Terningkast 3 - Middels
      30
    • Terningkast 4 - God
      55
    • Terningkast 5 - Genial
      48
    • Terningkast 6 - Legendarisk
      62


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes siste sesong har vært elendig så det er helt ok at de slutter, noe de antakelig skulle gjort etter forrige sesong. Ingen av historielinjene fenger, og totalt sett er det rotete og uinteressant.

 

Samma med One Tree Hill også, umotiverte skuespillere og resirkulert manus, ser ut som 3 er det magiske tallet for antall sesonger et teenage drama holder.

 

Dukker vel opp et nytt og spennende konsept snart :)

Lenke til kommentar
Synes siste sesong har vært elendig så det er helt ok at de slutter, noe de antakelig skulle gjort etter forrige sesong. Ingen av historielinjene fenger, og totalt sett er det rotete og uinteressant.

 

Samma med One Tree Hill også, umotiverte skuespillere og resirkulert manus, ser ut som 3 er det magiske tallet for antall sesonger et teenage drama holder.

7678247[/snapback]

 

er helt uenig med deg der, spessielt angående one tree hill , syntes faktisk sesong 4 er den beste sesongen av one tree hill hittil! håper det kommer en til sesong der

Lenke til kommentar

Nå var det jo klart før sesong 4 at det ville bli den siste. Var jo allerede før sesong 4 startet klart at det ville bli 16 episoder. Skjønner ikke hvorfor så mange whiner over kvaliteten på siste sesong. Det er meget forståelig at å lage en "avslutningssesong" ikke er det som kanskje tiltrekker seg nye seere og oser skyhøy kvalitet.

 

Synes Josh Schwartz bør bli genierklært når det gjelder regi og sammensetning av O.C.-sesongene. Gleder meg til å se om han beveger seg over til filmbransjen. Han har talent.

Lenke til kommentar

Han har 2 piloter i tankene, så spørs om vi ser han i filmbransjen ennå?

Uansett, hitill så har jeg faktisk likt s4 av oc mer enn de forrgie.

Er mange som er enige og jeg kan ikke forstå hvorfor de skal slutte. For meg nå så er serien mer spennende enn den har vært siden s1.

Men alle gode ting må vel slutte en gang.

Ble vel for hard konkuransje på torsdagskvelden for fox og vannsklig med skuespillere som ikke er like interesert i jobben sin lengere.

Kan tydlig se det på noen skuespillere i serien nå at de begynner og gå lei.

 

Today: Tuesday 9 January 2006

 

Email The OC: Because of the ruors and speculation that have surfaced about The CW being very interested and in talks about taking over The OC from the FOX network, we should email The CW and beg them to take over The OC. P.S. Remember to point out all the positives and be polite because this could be our future network!

 

Email: [email protected]

 

UPDATE:

 

Just found the CW networks leading women! I think she is the head of the company!

 

Email: [email protected]  + [email protected]

 

Your letter doesn’t have to be long and have big words, the main thing is to get your point accross. Just take 5 minutes out of your time to do this. Leave a comment to say that you are going to email The CW today, 09 January 2006.

 

Dere som forsatt liker serien bør gjøre det, dere skylder oc såpass ;) Jeg håper forsatt at en tvkanal plukker opp oc og får skuespillerne til og signe nye kontrakter. Blir vel kanskje en vill ønsketenkning men er bra og være positiv ;)

Lenke til kommentar
er helt uenig med deg der, spessielt angående one tree hill , syntes faktisk sesong 4 er den beste sesongen av one tree hill hittil! håper det kommer en til sesong der

7683946[/snapback]

Kan ikke annet enn å si at smaken er som baken. I mine øyne er "Dan"-karakteren helt utspilt (hvor mange ganger skal det liksom være troverdig at han blir "snill"?), alle mulige kjærlighetsrelasjoner utprøvd og oppbrukt opptil flere ganger, Lucas gjør nok et ukreativt comeback til basket. Skuespillet til de som innehar rollene til Lucas og Nathan virker på meg statisk og endimensjonalt, synes ikke de har utviklet seg nevneverdig i løpet av serien. Det er faktisk så ille at jeg blir pinlig berørt i de mest "sårbare" scenene.

 

 

Nå var det jo klart før sesong 4 at det ville bli den siste. Var jo allerede før sesong 4 startet klart at det ville bli 16 episoder. Skjønner ikke hvorfor så mange whiner over kvaliteten på siste sesong. Det er meget forståelig at å lage en "avslutningssesong" ikke er det som kanskje tiltrekker seg nye seere og oser skyhøy kvalitet.

Kan ikke si meg enig her.

Når det gjelder O.C. sin dårlige sistesesong, skyldes det i mine øyne først og fremst dårlige premisser med en usikkerhet fra manusforfatternes side om hva som skal fylle det store tomrommet etter fast skolegang hvor de fire hovedpersonene møttes daglig, og ikke minst tapet av en av de viktigste skuespillerne. Det virker som om de bruker selve episodene til å prøve og feile, og det hele fremstår som veldig usammenhengende.

 

Det å lage en sistesesong i seg selv er ingen hindring for kvalitet, snarere tvert om. Man står med frie tøyler til å gjøre mer realistiske grep, da man ikke for enhver pris trenger å ta med karakterer eller storylines videre i serien.

 

Flere serier legger kvaliteten på manuset og motivasjonen til crew og cast til grunn for å brase ut i nye sesonger. Gode eksempler på dette er Six Feet Under, som hadde en god sistesesong, hvor spesielt siste episode står som de beste minuttene jeg noen gang har sett på tv. Dette var hele tiden også en annonsert sistesesong.

Et annet eksempel er Curb Your Enthusiasm, som også valgte å ende serien mens motivasjonen og idemyldringen var på topp, med en rød tråd gjennom hele sesongen som ender i en høydare av en avslutning. Felles for disse to seriene er at de holder et mye høyere kvalitetsnivå på manus og skuespill enn O.C. og OTH.

Lenke til kommentar

For de som ønsker å se gamle episoder av OC, som de ikke har på pc'n eller dvd..

 

Så har sesong en startet på TV3 igjen... Hverdager kl 16.00..

Dagens episode er episode 3...

 

Synes dette er bra av TV3, og jeg vil tippe at de kommer til å kjøre helt ut til slutten av sesong 3 med dette...

Lenke til kommentar

Da var episode 10 sett....

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Den var helt grei synes jeg, tok liksom aldri helt av.. Men sluttet slik at det blir spennende å se de neste 6 episodene, (De 6 siste ever..) Synes ikke det var så mye humor i denne at det gjorde no, men artig den scenen der uteliggerne drar på med "Hey Kaitlin" og Will ble så sjokka...

 

Håper neste vil toppe denne..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...