Gå til innhold

The OC (Usa) Diskusjons tråd *spoilers inside*


Hvor bra var siste sesong? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)  

262 stemmer

  1. 1. Hvor bra var siste sesong? (Stem kun om du har sett hele sesongen, prøv å være litt kritisk)

    • Terningkast 1 - Katastrofal
      51
    • Terningkast 2 - Dårlig
      16
    • Terningkast 3 - Middels
      30
    • Terningkast 4 - God
      55
    • Terningkast 5 - Genial
      48
    • Terningkast 6 - Legendarisk
      62


Anbefalte innlegg

Det var egentlig ikke meninga at hun skulle dø, det var noe hun selv ville. Synes det er ganske teit at hun ikke kunne være med å avslutte serien, ødelegger mye at en av hovedpersonene plutselig dør, og hvor mye rolle et år ekstra spiller lurer jeg litt på. Har du først meldt deg inn i serien i en av hovedrollene bør du også kunne spille løpet ut.. Hun skal vistnok ha vært sur og grinete på jobb og kommet forseint mange ganger osv, og flere av de andre skuespillerne osv var lei av dette. Derfor fikk hun lov til å "dø". Når hun døde, døde samtidig o.c for min del.

 

Hun ville også gå over til film istedet for serie.

 

Edit: Marissa altså

Syntes det var trist at Marissa ble borte ja. Men har ikke skadet serien nå i etterkant. Først når det skjedde, så var det utrolig kjipt. Og jeg tenkte at serien kom til å være elendig. Men de første episodene av sesong 4 hvor Ryan er sterkt preget og forandret av Marissa's bortgang gjorde at det ikke var så stort savn på Marissaa og heller mer fokus på Ryan og at vi følte med han, på en måte. Min mening av at hvis Marissa hadde fortsatt å være gjennom sesong 4 så hadde serien gått i loop hele tiden, flere nye mennesker enn før hadde dukket opp, og det hadde mistet litt av preget. 3 sesonger med loop hadde blitt for kjedelig. Loop, altså at serien har litt mangel på historie og det skjer ikke noe revolusjonerende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg syntes at sesong 4 var litt svakere enn de tre andre, men jeg er glad for at de bestemte seg for å lage en sesong 4. var verdt det, og dem fiksa det fint uten merissa og syntes jeg. Er også glad for at de fikk avslutta serien på en veldig god måte, må være den beste avsluttingen på en serie noen sinne, mener nå jeg.

 

er så ofte at serier blir kansellert og bare slutter etter få episoder, men her fikk de virkerlig avslutte hele serien og det er bra :)

eksempel på en serie som IKKE fikk avslutta på en verdig måte er Traveler.

Lenke til kommentar

Blir ingen happy ending uten marissa for min del :p, de skulle latt henne dra med faren også kunne hun vært borte i nesten hele sessongen og begynt filmkarrieren sin. Så kunne hun kommet tilbake på de siste episodene og giftet seg elns ^^

 

Men har såvidt begynt å se sessong 3 så får vel se om jeg ikke skifter mening.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Seth er dum. Hvorfor ikke bare fortelle sannheten til Summer? Jeg forstår jo at Brown er en bra skole, men det er opp til henne å bestemme, som Ryan sa. Håper bare at disse misforståelsene blir oppklart i neste episode.

 

Word, diversity! :)

Jeg fikk aldri med meg hva det var han skjulte jeg, var det at han ikke kom inn på brown eller? Ser uten tekst, så er ikke alltid jeg får med alt så.

Lenke til kommentar
Seth er dum. Hvorfor ikke bare fortelle sannheten til Summer? Jeg forstår jo at Brown er en bra skole, men det er opp til henne å bestemme, som Ryan sa. Håper bare at disse misforståelsene blir oppklart i neste episode.

 

Word, diversity! :)

Jeg fikk aldri med meg hva det var han skjulte jeg, var det at han ikke kom inn på brown eller? Ser uten tekst, så er ikke alltid jeg får med alt så.

Seth røyket hasj en liten periode, og han skulle på et intervju for å komme inn på brown, men han snudde rett før han skulle på intervjuet, så gjorde det aldri. Deretter løy han om det til Summer.

 

veldig gammel quote du dro frem forøvrig... og jeg skjønner ikke åssen du kan ikke ha klart å følge med på det jeg forklarte, var jo faktisk et par episoder omtrent bare om det.

Endret av Scotty
Lenke til kommentar

Du fikk se hvordan livet gikk videre, summer og seth giftet seg før de skilte lag, Kirstin ble gravid og fikk unge osv. Jeg synes siste sessong var grei nok, men startet opp igjen fra starten og kan si med en gang at det merkes at det er mye mer kvalitet over de første sessongene.

Og de 2 første episodene i sessong 4 er litt rare, blir vel bedre fra episode 5 elns da alt begynner å ordne seg igjen for alle, ryan kommer seg videre og sånn.

 

Edit: Og angående marissa, jeg har lest så mye forskjellig... noen sier hun gikk ut av serien selv fordi hun ville gå videre å spille inn filmer istedet for serier, og at hun oppførte seg dårlig blandt medarbeiderne og kom ofte for seint osv slik at de tilslutt ble lei. og at manusskriverne måtte endre på manuset for å få henne ut av serien, mens andre sier at hun gjerne ville fortsette men at hun måtte fjernes fra serien fordi marissa hadde vært gjennom "alt" og derfor ville det bare blitt det samme om og om igjen.

Endret av Tmz
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Beste serien noensinne, sesong 1 var legendarisk, likte sesong 2, sesong 3 var kjedelig og jeg likte sesong 4 godt, men var utrolig trist når jeg visste at det bare var et par episoder igjen.

 

Jeg sitter her og håper på en spinoff-serie, kanskje at sandy blir lei av å være lærer og starter sin egen praksis igjen, og at vi følger sophie rose og kanskje sønnen til Julie.

 

Seth er min favoritt character _ever_ og jeg likte også Sandy, Taylor og ryan. Trist at det er over =/

 

<3

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

The OC er noe kjæresten min alltid har sett på. De gangene jeg var hos henne mens det gikk på tv, leste jeg avisa i stedet. Men da vi flyttet sammen i august og manglet tv-signaler i starten, var sesong 3 og 4 av The OC alt vi hadde av dvd-plater.

 

Jeg kjøpte de to første sesongene på eget initiativ, etter å ha sett 3 og 4. Litt dum rekkefølge, men pytt, pytt.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

http://www.idkwtf.com/videos/latest-videos...l-digital-short

Morsom OC-spoof.

 

Sesong 1 og 2 av The OC var utrolig bra (sier en som nesten ikke ser på serier med mindre det er en skytescene per episode). Sesong 3 var grei og sesong 4 failer totalt. Helt tragisk 4. sesong. Skulle ønsket de avsluttet etter sesong 3.

 

Har prøvd å finne meg en serie som kan måle krafter med the OC i etterkant, men føler at alle serier av den typen kun handler om 14 år gamle jenter som går rundt og sier: "OMG, he like so like hot." Eller "reality"-serier hvor de sitter og snakker i 30 minutter.

 

Kan de ikke bare lage sesong 5 av the OC, hvor sesong 4 bare var en drøm og Marissa egentlig lever?? =) Yes please.

 

Selv om det hadde blitt utrolig teit.....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...