Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er et problem man ikke kan gjøre så mye med nei. Jeg husker frustrasjonen min i denne tiden bare i 09, siden jeg måtte vente til oktober til jeg var 18. Men guess what, her sitter jeg i januar og venter på en oppkjøring 8. februar selv om jeg fylte for nesten 4 mnd siden nå. Det angrer jeg så jævlig på, skulle faen meg hatt det på dagen i oktober. Så der har du noe du kan gjøre bedre enn meg, mye bedre. Få alt ferdig en del før oppkjøringen og kjør opp på 18 års dagen din!

Lenke til kommentar

Husker det godt, selv om det nesten ikke kan måles med ventetiden dere har og har hatt. Kjørelæreren min kom fra ferie og hadde "glemt" :dontgetit: å bestille oppkjøring. Måtte vente hele en hel måned før neste gang dem hadde oppkjøringer i regi av vegvesenet. Var jo så klar for oppkjøringa, med nervøsitet og sommerfugler i magen. Kanskje æ hadde strøket den første oppsatte datoen, who knows, men orker ikke å spekulere mye i det :p

Lenke til kommentar

Da var jeg sertifisert til å føre motorvogn klasse B :D

 

Fikk en rute som gikk fra Risløkka til Lørenskog så igjennom Lillestrøm. Var jævelsk glatt når vi kom ut på "bygda".

 

Fikk kanskje det enkleste kontrollspørsmålet noensinne: "sjekk om bremselysene fungerer".

 

Starta å kjøre litt fort på Østre Aker, siden jeg følte det var godt nok grep, noe damen ikke likte så godt.. Samt at jeg planla litt dårlig et par steder. La meg i feil felt og måtte svinge over i siste liten et sted (avkjøringa Lørenskog/E6 på Østre Aker. Var ingen biler på veien, så det var ingen farlig situasjon). Pluss at en sving kom litt for brått på (men til mitt forsvar så var skiltet nedsnødd :p ).

 

Så ja, prøv å planlegg godt, og se langt frem. Vær obs på at det kan være vanskelig å tyde skilt dersom de er fulle av snø :)

Lenke til kommentar

Da var kartkjøringen fullført, og bare 3 obligatoriske timer gjenstår; avsluttende risikoteori, tentamen og oppkjøring! Kan hende jeg må ha en eller to ekstratimer om det skulle være nødvendig..

 

Kartkjøringen gikk mye bedre enn jeg hadde forventet! Det var lettere å følge kart + skilt enn det jeg hadde trodd på forhånd, og selve kjøringen (syns jeg selv da :p) var nærmere perfekt. Hadde noe problemer i rundkjøringer og på motorveien på veg hjem, ellers var alt topp.

 

Nå er det kjøretentamen på tirsdag, også oppkjøring den 18. I den forbindelse lurte jeg på om tentamen er i prinsippet prikk lik oppkjøring? Vil den være delt i to den også, en bilteknisk del og en kjøredel? Glemte å spørre læreren min om dette i går..

Lenke til kommentar
Da var jeg sertifisert til å føre motorvogn klasse B :D

 

Fikk en rute som gikk fra Risløkka til Lørenskog så igjennom Lillestrøm. Var jævelsk glatt når vi kom ut på "bygda".

 

Fikk kanskje det enkleste kontrollspørsmålet noensinne: "sjekk om bremselysene fungerer".

 

Starta å kjøre litt fort på Østre Aker, siden jeg følte det var godt nok grep, noe damen ikke likte så godt.. Samt at jeg planla litt dårlig et par steder. La meg i feil felt og måtte svinge over i siste liten et sted (avkjøringa Lørenskog/E6 på Østre Aker. Var ingen biler på veien, så det var ingen farlig situasjon). Pluss at en sving kom litt for brått på (men til mitt forsvar så var skiltet nedsnødd :p ).

 

Så ja, prøv å planlegg godt, og se langt frem. Vær obs på at det kan være vanskelig å tyde skilt dersom de er fulle av snø :)

Oppkjøring i Lillestrøm?

Lenke til kommentar

Da har jeg fått lappen:D:D

Fikk en utrolig koselig og snill sensor. Følte meg mye mer komfortabel på denna turen enn forrige oppkjøringa.

På det tekniske spørsmålet fikk jeg sjekking av lyshorn og lydhorn. Så den var jo grei. Så kjørte vi litt i Drammen sentrum og etterpå landevei=)

Sensoren lista opp med ting som kunne bli bedre men havna på at jeg skulle bestå;)

Hadde et par svinger jeg sklei litt i ellers gikk det veldig greit:D

Bomma litt når jeg kom hjem da.. Lånte bilen til foreldra mine.. midt i byen.. midt i rushet.. Ikke en god ide! :p Fikk temmelig noia:P

Aner ikke hva jeg tenkte på. Hehe.

Føles temmelig uvirkelig at jeg ikke skal ha flere kjøretimer.. =)

Lenke til kommentar

Det er som oftest en kjøretime med en annen kjørelærer enn du vanligvis har, det blir lagt opp som enn oppkjøring. Hvor du får et teknisk spørsmål i starten og kjører en tur hvor læreren bare sier hvor du skal, og du selv må vurdere ting som enveiskjøring og alt det der. På slutten får du en vurdering, om du etter lærerens skjønn har bestått eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...