Gå til innhold

PSU Merke Nr. 1


rmon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Istedenfor så seiler et for meg ukjent fabrikat frem som seierherre, nemligt Seasonic S12. Den er både rolig og effektiv og har nå havnet som mitt førstevalg.

Leste på forumet til Microplex, at de hadde testet denne Seasonic S12 i forbindelse med at de kanskje skulle begynne å ta det inn til norge, men i deres tester av dette poweret viste det seg at Mist 500w var bedre. Derfor tok ikke Microplex inn dette PSU... Edit: Les her.

 

OCZ, tror de er meget oppskrytt som PSU ja. 520w modstream har ikke dobbel 12v rail en gang :tease:

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
Og MIST 500 er en Fotron/Source slik som bla mange Aopen modeller. F/SP er som sagt IMO en av de beste merkene.

Og dine påstander at Mist er en Fortron Source OEM bygger på?

 

Se godt etter på vedlagt bilde. Venstre = Mist, Høyre = Coolmax.

 

Etter å ha studert noen bilder av Mist og Coolmax uten deksel så er jeg enda mer overbevist om at Mist bygges på en Coolmax CP-500T.

 

Tilbake til saken. Siden jeg er giret på en Seasonic S12 600W men som dessverre er vanskelig å få fatt i Norge så henger jeg meg på Mist 500 bølgen.

 

 

EDIT: Vet ikke forskjell på høyre og venstre.

post-112-1127048522_thumb.jpg

Endret av Obix
Lenke til kommentar

Goophy, kan du eller noen andre anbefale en god PSU fra Komplett eller MPX? Jeg tenker merker som Tagan og Hiper. Jeg er ute etter en støysvak sak, med to 12v-rails og ellers nok kraft til å kunne bygge ut med flere harddisker og/eller kraftigere skjermkort og lignende fremover.

 

Er Tagan støysvake saker?

 

Denne skulle vel duge?

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Goophy, kan du eller noen andre anbefale en god PSU fra Komplett eller MPX? Jeg tenker merker som Tagan og Hiper. Jeg er ute etter en støysvak sak, med to 12v-rails og ellers nok kraft til å kunne bygge ut med flere harddisker og/eller kraftigere skjermkort og lignende fremover.

 

Er Tagan støysvake saker?

 

Denne skulle vel duge?

Kommer an på hvor høy load strømforsyningen utsettes for og hvilke vifter som er i. Det greieste er å gå for strømforsyninger med en 120mm vifte.

 

Kjøper man en strømforsyning av høy kvalitet vil også varmeutviklingen gå ned.

Lenke til kommentar

Vel om du ser på dette bildet er jo det også rimelig identisk. Jeg vil heller tro at begge de to merkene er relabeled F/SP.

 

Tror du må ta på deg brillene og studere bildene en gang til.

 

FS er ikke den eneste OEM produsenten der ute.

 

EDIT: Fjernet bilde.

Endret av Obix
Lenke til kommentar
Se godt etter på vedlagt bilde. Høyre = Mist, Venstre = Coolmax.

 

Vel om du ser på dette bildet er jo det også rimelig identisk. Jeg vil heller tro at begge de to merkene er relabeled F/SP.

 

http://www.microplex.no/rubweb/prodpages/f...fspxxx60thn.jpg

*Bildet er stjålet fra www.microplex.no

Vel, det er rimelig forskjellig spør du meg, fra de to som ble vist ... For det første, er powerknappen over og ikke under strømkontakten, for det andre har ikk F/S PSU'en den lille plaketten med serie nr (eller hva det nå er), men en slik 110v/220v knapp. Den er et hakk lengre bort på Coolmax, og dekket til på Mist (siden den kun selges i 220v land).

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar

Obix : Du bør ikke quote bilder.

 

Det er derfor jeg skrev "rimelig" fordi jeg syntes ikke utseende er nok til å bedømme hvem som har laget PSU og dro frem bildet av den FSP for å vise at den også er rimelig lik. Når det gjelder om FSP har laget MIST PSU'en så skal jeg ikke være så skråsikker, men syntes å ha lest det (med FSP modellnummer) på supportforum for et år siden, men det kan godt være at den informasjonen ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...