Gå til innhold

PSU Merke Nr. 1


rmon

Anbefalte innlegg

The PSU Thread på XtremeSystems Forums er en god retningslinje for PSU.

 

Synd det ikke selges Pc Power and Cooling og Zippy/Emacs i norske nettbutikker.

Hmmm.. Kikket litt nærmere på denne tråden hos Xtremesystems, og jeg ser at Coolmax (= Mist, som vi nå har funnet ut det er) står på "the list of Un-reccomended and Unscrupulous Power Supply Companies" som nevnes der. Ikke bra :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmmm.. Kikket litt nærmere på denne tråden hos Xtremesystems, og jeg ser at Coolmax (= Mist, som vi nå har funnet ut det er) står på "the list of Un-reccomended and Unscrupulous Power Supply Companies" som nevnes der. Ikke bra  :nei:

Om en skall tyde alle innlegg i diverse fora som omhandler Mist så synes jeg at det er den strømforsyningen som har minst negativ omtale. Om dette er på grunn av massesugesjon er vanskelig å si men jeg velger å tro at det er fordi mesteparten er fornøyd.

 

Derimot på den listen som du henviser til så er OCZ 600W listet som "Ultra Budget Be Damned Best PSU Out There". Denne bestod ikke stresstesten hos TomsHardware. Det vel si at den brøt sammen før de klarte å hente 600W ut av den.

 

Må si at jeg egentlig ikke vet hva jeg skall tro.

Det er mange som kjøper Mercedes fordi de tror at det er den sikkreste og mest driftsikkre bilen når Toyota til halve prisen er det?

 

og JohndoeMAKT: Det var ikke meningen å være negativ eller støtende om du skulle føle det. Det var bare for å statuere at så mange har vært skråsikre på at Mist 500 var en FS at jeg rett og slett hadde lyst til å være litt sarkastisk eller hva det nå heter.

Endret av Obix
Lenke til kommentar

Jeg vet Mist også har byttet ut et par av komponentene (ikke bare viften :) ) i sitt 500w powersupply med sine egne ting. Sikkert en forbedring :thumbup:

 

PS: Hva menes med "tikkelyd" i PSU? Slik rask "tikking" som når en vifte spinner skjevt / borti noe, eller mer tikk takk som en klokke? Mulig jeg har en slik veldig rask "tikking" i mitt PSU (Tagan - f**n også, det som så så bra ut :( )

Lenke til kommentar
og JohndoeMAKT: Det var ikke meningen å være negativ eller støtende om du skulle føle det.

No offence taken. I den saken tror jeg at du har rett og at det jeg husker fra supportforum er feil.

 

En av grunnene til at så mange er fornøyd med MIST 500 er nok at det er det første >medium kvalitet PSU'en de har testet og at det er få som har systemer som egentlig krever mer enn det du får fra en 350W PSU.

 

MIST sitt største problem er vel egentlig at det bare er to butikker som selger den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...