Gå til innhold

PSU Merke Nr. 1


rmon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PC P&C er vistnok på en klar førstplass, men andre gode er Antec, TTGI, og Fortron/Source.

 

Selv har jeg en Tagan fordi den er ATX1.3 med 24/6 pin power og ikke ATX2.0 som alle andre. ATX1.3 er mye bedre å overklokke med i mitt tilfelle.

 

Enermax, Thermaltake, Qtek, Chieftek, bZerk, NorthQ er merker jeg holder meg unna av diverse grunner.

Lenke til kommentar
Forskjellige grunner fra tversgjennom andreklasses komponenter, oppskrytte W / dB tall og overprising.

 

Hvorfor spare 3-400,- ved å kjøpe en av disse merkene (med noen modellunntak) når du er garantert kvalitet fra de andre merkene nevnt.

At du nevner Chieftec i samme setning som q-tec

viser at du ikke har peil på hva du prater om....

 

Edit: Chieftec fusker ikke i faget så denne strømforsyningen gir deg en del mer enn de 410 Watt den lover. I vår testbenk belastet vi den med 470W i 24 timer.

 

Hentet fra Microplex

Endret av Cougst
Lenke til kommentar
At du nevner Chieftec i samme setning som q-tec

viser at du ikke har peil på hva du prater om....

Så du mener at Chieftec-PSU-ene er stabile og av god kvalitet?

Du vet hvilke komponenter som sitter i de? :)

Neida vet ikke det, men i hvertfall en ting sikkert.

Har en 340Watt Chieftec og den har jeg aldri hatt problemer med,

en kompis av meg har en q-tech 450 watter og bare ved å lese dataen som

står på siden av så er faktisk min 340watter omtrentlig like kraftig.

 

Man kan ikke bare se på hvilke delemerker som er satt inn, men

også det som er satt sammen. Når det kommer til hardware så

ser det nå ut som i mange tilfeller sitter di samme delene i di forskjellige

merker/produkter. Men betyr jo ikke at du kan si at det er samme møkka

likevel.

 

Trur ikke at en q-tech 450 watter kunne vært overlastet med ca

14-15% i 24 timer uten å gå i luften heller.

Lenke til kommentar

Ok, her trenger vi visst litt informasjon. :)

 

Q-tec oppgir effektverdien ved peak load, altså det høyeste effekten som er mulig å oppnå. Ikke den effekten PSU-en klarer å levere stabilt over tid.

Derfor vil den ikke yte bedre enn feks. din 340W Chieftec, som har verdier oppgitt i 'vanlig' load-effekt.

 

Det er heller ikke rart du aldri har hatt problemer med PSU-en din, det er vanlig at alle PSU-er holder seg fint i lange tider, til og med Q-tec.

 

Men tingen er at når det kommer til å dra maks load ut av de over tid, samt også modde de til å gi for høye spenninger vil middelmådige PSU-er som Chieftec gi opp temmelig enkelt.

 

Og nei, en Q-tec PSU 'går ikke i lufta' ved å bruke den i 24 timer.

Lenke til kommentar

AFAIK har Chieftec relabled PSU-er fra flere merker over årenes løp sannsynligvis av forskjellig kvalitet. F.eks det meste som ble levert med "Dragon" serien for et par 2-3 år siden var jo "skrot" med billige vifter som bråket deg rett til butikken for å kjøpe en ny. Husker også at Chieftec sank enda mer i boka mi etter en test hos THG for et par år siden.

 

Jeg sier ikke at det er noe galt med de merkene jeg nevner (min 450W Qtek £22 strømforsyning har dratt diverse dual K7 systemer i 3.5 år nå uten problemer), men at jeg nå ligger unna de merkene fordi det skal så lite ekstra for å komme opp til prisen til et merke som har stått for kvalitet over hele linja i alle år som Antec og PC P&C

 

EDIT: Vi har tydeligvis alle hver vår måte å skrive Qtek.. eh Q-tec mener jeg.

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Har nå en NorthQ på 400 watt som fungerer ganske så utmerket, men jeg har bare på følelsen at den ikke greier noe særlig mere enn det systemet jeg har nå. Neste gang jeg kjøper en psu så må den takle 3 hd'er, 2 vga'er, 1 hk, 3 optiske enheter osv... da burde jeg vel hvertfall ha 500 watt fra en skikkelig produsent?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...