Gå til innhold

Kun folk med Win XP som får spilt Age of Empires 3


Anbefalte innlegg

Lager en ny tråd for denne diskusjonen, ikke alle som leser gjennom alle innleggene i en tråd, så jeg håper på litt respons her.

 

Ja du leste riktig, vi fattige tullinger med Windows 2000 eller enda eldre får ikke spilt AoE3. Linux brukere kan vel som vanlig bare drømme om AoE3 på deres maskiner med mindre de også har XP installert. Selvsagt kunne Microsoft bedt utviklerne om å fikse det, men det er vel heller mer sannsynlig at M$ har bedt om akkurat denne løsningen.

 

De vet at de fleste bruker XP nå, og de som bruker XP kommer sannsynligvis til å gi blanke i denne saken. M$ gjør selvsagt det her for å prøve å få flest mulig til å konvertere fra de eldre OSene til XP før det nye OSet kommer. De har allrede gjort slik at vi med 2000 ikke får brukt den nye MSN, Mediaplayeren og videoredigeringsprogrammet.

 

 

Vet ikke helt hva jeg vil gjøre, men å starte en boykott mot M$ virker litt tafatt. Hvis noen har tips til hva jeg kan gjøre for å få demoen til å fungere på 2000 så tas de i mot med takk og bukk i hopevis.

Det burde jo la seg gjøre tror jeg, håper jeg.

 

 

Hauke-Auga som er dypt skuffa, såra og vondbråten :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det stemmer så er det veldigt synd for dei som lager AoE. Eg er fast innstillt på at eg om nokre få år flytter heilt over til Linux og konsoller.

 

Om ikkje dei som lager PC spel stopper å bare lage Windows spel så vil snart PC markedet bli ganske tomt trur eg.

Neste generasjons konsoller vil ta eit 'stort' jafs av PC spelerane.

Lenke til kommentar
Hva er galt med WinXP? Så lenge du har brannmur, antivirus og oppdateringer går vel alt greit?

Ensemble Studios er jo utvikleren, ikke sant? Og Microsoft er utgiveren. Utgivere kan vel ikke forandre på noe i spillet? Med mindre de har betalt Ensemble ekstra for å gjøre det...

Men bare bruk XP, så er problemet løst..

For det første er det jo forsåvidt ikke noe galt med XP, men vi bruker det på skolen og jeg liker ærlig talt 2000 bedre.

 

For det andre har jeg rett og slett ikke råd til å kjøpe nytt dyrt OS bare for å spille ett spill, tror de fleste skjønner at det er bortkastede penger. Spesielt når det kommer nytt OS fra M$ om ikke så alt for lenge (1/2 år?), og jeg nekter å kjøpe XP kun for å spille noen spill og bruke noen programmer når M$ gjør det umulig for maskiner uten XP på å få kjørt.

 

For det tredje er det prinsippet, M$ har selvsagt bedt Ensemble om å gjøre det umulig for folk uten XP å installere/kjøre spillet på sine maskiner. Å tro noe annet er bare naivt. De vet hvor stor tittel AoE3 er, og de viser det jo klart og tydelig her ved å melke det.

 

Dog, jeg kunne jo lastet ned OSet, men det ville vel vært slemt, eller hva?

(jeg har ikke tenkt å laste ned noen ting ulovlig, så dere trenger ikke gi meg advarsel;-))

Lenke til kommentar

Skjønner det er synd at windows 2000 ikke fungerer med alt lengre. Men det er nå slik at M$ har sluttet å supporte dette operativsystemet. Og når produsenten sier at produktet er dødt, så er det vel ikke så mye vits i å klage på at det ikke fungerer med alle programmer lengre. Syte kan man, men jeg syns det er forståelig at M$ vil avbryte denne supporten, selv om det så klart er veldig dumt med tanke på at mange bedrifter bruker det...

Lenke til kommentar
Skjønner det er synd at windows 2000 ikke fungerer med alt lengre. Men det er nå slik at M$ har sluttet å supporte dette operativsystemet. Og når produsenten sier at produktet er dødt, så er det vel ikke så mye vits i å klage på at det ikke fungerer med alle programmer lengre. Syte kan man, men jeg syns det er forståelig at M$ vil avbryte denne supporten, selv om det så klart er veldig dumt med tanke på at mange bedrifter bruker det...

Skjønner at de ikke oppdaterer 2000 lenger, men så veldig vanskelig å lage støtte for 2000 i AoE3 skulle det da ikke være.

Tror det var mer jobb med å gjøre spillet ukompatibelt med 2000 i stedet, 2000 og XP er vel bygd opp fra samme grunnstein, hvis ikke jeg roter helt her da i frustrasjon

 

:whistle:

Lenke til kommentar

Kor i all verden har du lest at win2000 ikke kjører AoE3? :dontgetit:

Hvis demoen ikke funker hos deg må det være en bug/mangel i demoen som gjør det. Jeg tviler på at sluttproduktet ikke fungerer i win2k altså. win2k og winXP er jo "samme ulla" for programmene...

 

Edit

Minimum system requirements:

 

- Microsoft Windows 98, ME, 2000, XP

- 128 MB of RAM

- Pentium 800 MHz or equivalent

- 64 MB 3D video card

- 1.5 GB of free hard disk space

- 32x CD-ROM drive

- DirectX 8.0 compatible sound card

- 56 kbps Internet connection for online play

 

Recommended:

2GHz

512ram

 

Edit2:

Så på siden at demoen kun støtter XP. Regner med de har rushet demoen ut og da kun gjort comparability tester opp mot XP (siden det trolig utgjør størsteparten av kundemassen), men det ville være ekstremt merkelig om AoE3 ikke skulle fungere på både win2k, WinMe og win98 når det til slutt ender i butikkhyllene :ermm:

Endret av brsseb
Lenke til kommentar
Kor i all verden har du lest at win2000 ikke kjører AoE3?  :dontgetit:

Fikk meldingen når jeg prøvde å installere demoen, og installen gikk rett til "finish" siden i stedet for å installere.

Pluss at det stod på et eller anna forum, så jeg tviler på at det ferdige produktet funker i 2000 heller.

 

 

 

win2k og winXP er jo "samme ulla" for programmene...

 

Akkurat det jeg tenker på, så det er derfor jeg reagerer. Men huff, nå må jeg få meg litt søvn, hehe.

 

Uansett. Det å ikke utgi spillet til andre OS enn XP ville jo være å skyte seg selv rett i leggen ... med bazooka. IMO!

 

 

Edit2:

Så på siden at demoen kun støtter XP. Regner med de har rushet demoen ut og da kun gjort comparability tester opp mot XP (siden det trolig utgjør størsteparten av kundemassen), men det ville være ekstremt merkelig om AoE3 ikke skulle fungere på både win2k, WinMe og win98 når det til slutt ender i butikkhyllene

 

Det var jo gode nyheter da :w00t: Får jeg kanskje spilt det allikkavæl :love:

 

 

*sove godt i natt*

Endret av Hawk-Eye
Lenke til kommentar
Ja du leste riktig, vi fattige tullinger med Windows 2000 eller enda eldre får ikke spilt AoE3.

...det er vel heller mer sannsynlig at M$ har bedt om akkurat denne løsningen....

 

Edit: Så at fullversjonen faktisk fungerer med antikvariske varianter av Windows alikevel, så da ble jo meldingen min uvesentlig.

 

Forøvrig synes jeg ikke det er rart at en utvikler ikke prioriterer et snart seks år gammelt OS når de slipper en demo. Vær bare glad du ikke lever i Apple/Mac-verdenen, der kan jo så godt som intet - det være seg OS eller applikasjoner - som er eldre enn et par år fungere sammen. Det er vel faktisk ingen OS idag som har slik ekstrem grad av bakoverkompatibilitet som det Windows har i forbindelse med applikasjoner og hardware, og det er ikke tvil om at dette er en hemsko for videre utvikling.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
For det første er det jo forsåvidt ikke noe galt med XP, men vi bruker det på skolen og jeg liker ærlig talt 2000 bedre.

 

For det andre har jeg rett og slett ikke råd til å kjøpe nytt dyrt OS bare for å spille ett spill, tror de fleste skjønner at det er bortkastede penger. Spesielt når det kommer nytt OS fra M$ om ikke så alt for lenge (1/2 år?), og jeg nekter å kjøpe XP kun for å spille noen spill og bruke noen programmer når M$ gjør det umulig for maskiner uten XP på å få kjørt.

 

For det tredje er det prinsippet, M$ har selvsagt bedt Ensemble om å gjøre det umulig for folk uten XP å installere/kjøre spillet på sine maskiner. Å tro noe annet er bare naivt. De vet hvor stor tittel AoE3 er, og de viser det jo klart og tydelig her ved å melke det.

 

Dog, jeg kunne jo lastet ned OSet, men det ville vel vært slemt, eller hva?

(jeg har ikke tenkt å laste ned noen ting ulovlig, så dere trenger ikke gi meg advarsel;-))

Er det designet du liker bedre? Isåfall kan du ha Classic "Old Skool" skin :)

 

For det andre er det ikke så dyrt! På psdata kan du få XP Home - norsk versjon for 895.-

Lenke til kommentar
NEI!! :realmad::wallbash:

 

Ikke nå igjen! Først BF2 og nå AoE III?! F**N!!

 

*hytter neve mot Microsoft* (var ikke de som var skyld i BF2)

 

Argh...får vel skaffe meg XP jeg da....*sukk*

 

 

Og jeg som hadde gledet meg sånn til å spille AoE III demoen inatt :(

hvis du går på ungdomsskole kan du få Widows XP av den data ansvarlige på skolen din. De har lov til å gi ut dette. har selv fått det på min skole

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...