Gå til innhold

mange uten antivirusprogram


prinsen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Surfer med Opera, sjekker mail med Opera og åpner aldri vedlegg. Ingen suspicious programvare lastet ned fra nett og praktisk talt alle porter inn til PCen er stengt i routeren. Ingen AV :)

 

Edit: Aldri hatt virus forresten. Altså, siden jeg startet med Opera og litt normalt nettvett en del år siden. Formaterer når jeg bytter hovedkort og slikt ;)

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Fortiden kjører jeg NIS 2004 Nor hovedboksen. Når jeg formaterer om ca. 2 uker så blir det vel NIS 2005 som kommer inn igjen. Dette fordi at jeg vil ha all programvaren og Windowsen min på Engelsk. Da må jeg jo også bruke NIS på Engelsk også.

 

I tillegg bruker jeg Ad-aware og Spybot.

Lenke til kommentar

bruker til vanlig norton antivirus 2005 og windows brannmuren.. men formaterte for noen dager siden fordi jeg skulle legge inn xp 64 som da ikke funka (orker ikke forklare)

 

iallefall.. gidda ikke å legge inn nav 2005 igjen fordi det er så mye styr siden jeg har den "lovlige" versionen..

 

lasta ned nod32 bare for å prøve :) og er strålende fornøyd hittil :)

 

+ at jeg har ad-aware og spyware doctor

 

edit: skulle bare si at jeg bruker opera til alt! eneste jeg har brukt ie til hittil er å laste ned opera :p

Endret av complexity
Lenke til kommentar
Surfer med Opera, sjekker mail med Opera og åpner aldri vedlegg. Ingen suspicious programvare lastet ned fra nett og praktisk talt alle porter inn til PCen er stengt i routeren. Ingen AV :)

 

Edit: Aldri hatt virus forresten. Altså, siden jeg startet med Opera og litt normalt nettvett en del år siden. Formaterer når jeg bytter hovedkort og slikt ;)

Kan si det samme her.

Lenke til kommentar

bruker ikke AV men bruker windows firewall...

Tar en online virus sjekk rundt en gang i mnd og har ikke formatert på rundt et halvt år nå. har heller ikke funnet noe virus noen av gangene...

 

Er veldig ops på ting jeg henter ned og slikt. Er heller ikke så ofte på tvilsomme internett sider men det hender vel noen ganger..:p

 

Bruker Spybot ganske ofte men den finner sjeldent noe...

 

Å kutte ut antivirus programmet er det beste jeg har gjort!! Pc`en er MYE kjappere og vis du vet hva du driver med når du er på nette vil jeg ærlig talt si at du egentlig ikke trenger det..

 

 

Kan anbefale til alle som har litt pc vett å kutte ut antivirus program særlig vis dere bruker norton, og heller bare kjøre en sjekk rundt en gang i mnd med en online scan...

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke antivirus, har ikke noe behov for det. Vet ikke om det finnes en gang til mitt operativsystem.

 

EDIT: Kan jeg bare få legge til at "formatere" er å legge inn et filsystem på disk, f.eks. FAT32, NTFS eller ext3. Regner med at de fleste mener reinstallere Windows når de sier "formatere".

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar
Edit: Aldri hatt virus forresten. Altså, siden jeg startet med Opera og litt normalt nettvett en del år siden. Formaterer når jeg bytter hovedkort og slikt

 

Bruker også kun Opera, men har fått virus på maskina for det....ikke noe farlige greier da, men noe javascript ting som legger seg i Opera cachen.....bare sletter det når Trend Micro finner det....

 

Hadde masse virus før, da jeg kjørte Norton, og eTrust....masse trojanere og keyloggere, og formattert flere ganger fordi de 2 programmene var ubrukelige. Men etter at jeg bytta til Trend (antivirus og firewall) har jeg aldri hatt noen problemer.....riktig nok fått noen virus da, men ingenting som ikke har latt seg fjerne.

 

 

 

Pantera

Lenke til kommentar
Pøh ! Å surfe på nettet uten AV blir det samme som å kn*lle uten gummi..

 

Mvh

Far til 12 unger...

Å surfe på nettet uten brannmur blir det samme som å kn*lle uten gummi.. Antivirus er medisin, ikke prevensjon.

 

Jeg har selv NOD32 liggende i bakgrunnen her, men nå er det så lenge siden forrige virus at jeg tror jeg fjerner det.

Lenke til kommentar
Alle har vel anti-virusprogram? De som ikke har har heller ikke hjerne

*sjekke*

Jopp, hjernen er der fremdeles, til tross for ingen AV. Har hatt ett virus i hele min "karriere" som heltidsnerd, og det var attpåtil et virus som diverse online scans ikke klarte å finne. Fjernet det enkelt manuelt etter at det fikk kjøre fritt i ca. 1 og et halvt minutt.

 

Eneste form for beskyttelse jeg har er en ruter..

 

Bruker derimot AV og Windows-brannmur på laptopen, siden den er vesentlig mer utsatt på skolen o.l.

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...