Gå til innhold

Best og raske S478 CPU?


Anbefalte innlegg

Det var rart med den cpuen....  :mad:

Synd vi ikke fikk se skikkelige resultater fra den prescotten....

 

Har du noe peiling på hvor mye AGPvolt man burde tørre å bruke?  :hmm:

 

Fikk løst til å legge inn nye Chipset drivere her også når jeg ser hvilke underverker de gjør!  :hmm:

5131227[/snapback]

 

Hvilken versjon bruker dere nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg ikke er helt sikker på..

 

i morgen skal jeg:

 

Instalere siste Chipset drivere (tror jeg har det)

Flashe til nyere bios til HK... kom en for et par uker siden..

Bytte til Omega drivere...

 

:dribble:

 

Skal se om maskina oppfører seg annerledes da!,,

 

Men det var den Agp volten.. :dribble: Tøk ikke peise på 1.8 hvis Gfx går til faen

Lenke til kommentar

Production Version 5.0.2.1002 (intel) fra ASUS sine sider.

 

Setter spenningen på AGP porten til 1,6 - har trikset litt med denne oppigjennom tidene uten at jeg kan dokumentere noen effekt.. Har hørt/lest at det kan hjelpe på stabilteten på noen HK.

 

@tbend: siste ord i den Prescottsaken er ikke sagt - men akkurat nå er det 'time-out'.

 

Mvh r.-

Lenke til kommentar

Hehe.. ikke så lenge siden jeg hørte snakk om pyser i denne tråden. :D

 

Jeg har kjørt 1.8v ganske så lenge. mitt 6800Ultra henger da enda med... men om det er sunnt for kortet har jeg ingen anelse om.... Det er ikke alltid like greit å være hardware mellom fingra på meg... :innocent:

 

[OT]

Btw. fikk faktisk Pentium M 740n i dag... den klarer 2.7 stabilt (sp2004 i 4.5 timer nå), men over det er den ikke særlig intresert, ikke 2760 en gang, da klikkerden..

 

Har ett bud på 2000 inkl frakt for, hovedkortet cpu og ct-adaptret

mye / lite??

 

[/OT]

Lenke til kommentar
Hehe.. ikke så lenge siden jeg hørte snakk om pyser i denne tråden. :D

 

Jeg har kjørt 1.8v ganske så lenge. mitt 6800Ultra henger da enda med... men om det er sunnt for kortet har jeg ingen anelse om.... Det er ikke alltid like greit å være hardware mellom fingra på meg... :innocent:

 

[OT]

Btw. fikk faktisk Pentium M 740n i dag... den klarer 2.7 stabilt (sp2004 i 4.5 timer nå), men over det er den ikke særlig intresert, ikke 2760 en gang, da klikkerden..

 

Har ett bud på 2000 inkl frakt for, hovedkortet cpu og ct-adaptret

mye / lite??

 

[/OT]

5131396[/snapback]

 

Du sier ikke pyse :p Skal vel også sette på 1.8v da :w00t:

 

sku vel også hatt en P-M å lekt meg med, men off,,, ork ikke handle mer rask nå :cool:

 

Syntes den prisen din var billig.... Ville hatt mer for det oppsettet dær

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
[OT]

Btw. fikk faktisk Pentium M 740n i dag... den klarer 2.7 stabilt (sp2004 i 4.5 timer nå), men over det er den ikke særlig intresert, ikke 2760 en gang, da klikkerden..

 

Har ett bud på 2000 inkl frakt for, hovedkortet cpu og ct-adaptret

mye / lite??

 

[/OT]

5131396[/snapback]

 

Den 740'n du skal selge.. Hvor mye klarer/klarte den?

(Det har jo litt å si for prisen... 2.7Ghz er jo greit nok).

Lenke til kommentar

Trenger råd her.

De som har fulgt litt med denne tråden husker at jeg slet med ustabilitet og

plutselige reboots med Prescott’n.

 

Sitter med en litt ’uggen’ følelse at jeg har –på mystisk vis – klart å overklokke AGP/PCI bussen sammen med FSB. Selv om denne har vært låst i bios. (Dette er jeg 100% sikker på).

 

Klokkegeneratoren på HK er av typen ICS 952607. Klokket med både GlockGen og SetFSB. Med begge disse verktøyene var ’slideren’ for AGP/PCI bussen grået ut; dvs ikke mulig å endre, MEN da jeg satte opp FSB så jeg at AGP/PCI bussen følgte med opp..

 

La ikke så stor vekt på dette da det skjedde – regnet med at det bare var en bug i programmet. Men når jeg tenker på det i etterkant så kan det forklare mine problemer. (Har vel kjørt AGP/PCI på 90/50 eller noe i den duren..) Ingenting er dog ødelagt. Kan dette være tilfelle? Er det normalt at ’slideren’ skal være grået ut på dette HK (P4C800 dlx) ? Og sist, finnes det noe verktøy som kan lese av AGP/PCI bussen i Win.?

 

Uansett, når jeg finner ut av dette så er det klart for nye forsøk :-)

 

mvh r.-

Lenke til kommentar
hmm... begynner og gå litt offtopic her nå?

5144709[/snapback]

On topic/ off topic?

Vi er stort sett de samme personene som går igjen i tråden og vi diskuterer stort sett hvordan få det beste resultat på vårt s478 system..

 

Vil ikke si vi skjeier veldig ut..

 

 

mvh Espen

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar
Vi er stort sett de samme personene som går igjen i tråden og vi diskuterer stort sett hvordan få det beste resultat på vårt s478 system..

 

Offf,,, dær traff du :cry:

Den f******* cpuen min vil ikke 4ghz lenger...

Kjører 24/7 3.9nå @ 1.5v load, noe minner meg om at jeg har rasert cpuen @ 1.55v load ( folding ) i et hallt år nu :(

 

Men men, merke ikke så mye forskjell, bare de siste 100mhz som kunne vært dær ;)

Lenke til kommentar

Kjører fortsatt 4ghz her...250x16@ 1.52v i bios..

Prøvde litt på 253x16 i dag, 1.537v bios.. klikket etter 10 min i cs source...

men [email protected] er stabilt... :!: pussige greier.

cpu er ikke hva den engang var... :whistle: it was not me :D

 

 

Begynner å se frem til bytte over til lga og 975x, kommer ikke til å gi meg under 4.5ghz single core blir enten en pentium D 930 eller en Intel 641.(65nm dualcore 3ghz eller 65nm single core 3.2ghz 4mb L2 )

 

tbend.. titt her:

http://www.ocforums.com/showthread.php?t=422684

;) I WANT ONE...

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar
Kjører fortsatt 4ghz her...250x16@ 1.52v i bios..

Prøvde litt på 253x16 i dag, 1.537v bios.. klikket etter 10 min i cs source...

men [email protected] er stabilt... :!:  pussige greier.

cpu er ikke hva den engang var... :whistle: it was not me  :D

 

 

Begynner å se frem til bytte over til lga og 975x, kommer ikke til å gi meg under 4.5ghz single core blir enten en pentium D 930 eller en Intel 641.(65nm dualcore 3ghz eller 65nm single core 3.2ghz 4mb L2 )

 

tbend.. titt her:

http://www.ocforums.com/showthread.php?t=422684

;) I WANT ONE...

5145591[/snapback]

 

Kraist :dribble:

 

Ser at de virkelig har fått fart på cpuene sine, alle over 4.3- 4.4++ ,, det er potensiale i de 65nm cpuene,, å på så lav volt.... Kan jo heller ikke lage mye varme når noen kjører på xp120 kjøleren og får 4.5ghz :p

 

Det var det her med Dualcore eller single....

Hva ville du valgt mellom:

 

Dualcore 65nm 4.2Ghz, eller

Singlecore 65nm 5Ghz.... ;)

 

Hadde glatt gått for DCen siden jeg driver å renderer filmer veldig mye :)

Lenke til kommentar

Etter tips fra Muffin har jeg nå testet bioser (nesten) hele helgen. 1017 er den eldste som gjenkjenner Prescott'n, 1019d og 1021.005 beta. Sistnevnte ser ut til å være den som gir høyest/stabil klokk.

 

Kan nå dbl. prime på 262 x 16 (1:1 by SPD) - så lenge jeg ikke bruker den ram-intensive testen..Looper 3DMark05 helt fint på denne hastigheten også.

 

Kult, tenkte jeg - now we're talking! Her er det rammen som sier stopp, ikke cpuen.

 

Problemet er at systemet er mye mer utabilt på 5:4 enn 1:1..

 

Tok 'fingertesten' på en del hotspots rundt sokkelen - her er det varmere enn jeg liker, selv med ramsinks på.

 

Høyeste SuperPI stabile klokk er 3.6 - merkelig.

 

mvh r.-

 

P.s. Ved å klokke over 210 i bios får jeg nå mulighet til å stille fsb og agp/pci uavhengig av hverandre i xp.

Lenke til kommentar
Etter tips  fra Muffin har jeg nå testet bioser (nesten) hele helgen. 1017 er den eldste som gjenkjenner Prescott'n, 1019d og 1021.005 beta. Sistnevnte ser ut til å være den som gir høyest/stabil klokk.

 

Kan nå dbl. prime på 262 x 16 (1:1 by SPD) - så lenge jeg ikke bruker den ram-intensive testen..Looper 3DMark05 helt fint på denne hastigheten også.

 

Kult, tenkte jeg - now we're talking! Her er det rammen som sier stopp, ikke cpuen.

 

Problemet er at systemet er mye mer utabilt på 5:4 enn 1:1..

 

Tok 'fingertesten' på en del hotspots rundt sokkelen - her er det varmere enn jeg liker, selv med ramsinks på.

 

Høyeste SuperPI stabile klokk er 3.6 - merkelig.

 

mvh r.-

 

P.s. Ved å klokke over 210 i bios får jeg nå mulighet til å stille fsb og agp/pci uavhengig av hverandre i xp.

5148149[/snapback]

 

hvilken v-core er du på`?

"4.2" er en god klokk for dual prime

 

pussig med s-pi... jeg ha jo kjørt s-pi på 4.5, der jeg ikke har NOEN sjanse på prime...

Lenke til kommentar
Noe minner meg om at den nye biosen kan gjøre underverker / 1.7v @ AGP porten...

 

Skal se mere på dette i morgen :)

 

Go natt hardcoreclockers

 

5150519[/snapback]

 

 

Hvorfor bruker du nesten 3 min lengre på den testen enn jeg gjør? (29min43,781s)

du kjører høyere fsb som skal tippe i din favør...

kjører du minnet på 5:4?

 

edit: holdt dual primen lenge? ;)

 

edit2: 2x sp2004 holdt [email protected] Bios, (250x16).

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar
Noe minner meg om at den nye biosen kan gjøre underverker / 1.7v @ AGP porten...

Vel, hvis det er 1021.005 biosen så kan jeg avkrefte at denne liker høyere Vagp enn noen av de andre biosene. Har trikset litt med den i dag, og øke denne gjorde absolutt ingenting for stabiliteten hos meg.

 

Skjønner fortsatt ikke det der med SuperPi - mulig det en sær kombinasjon av cpu & ram som ikke liker hverandre. SuperPi går som ei kule på NW'n.

 

Offtopic:

Hvis det viser seg at det er liv laga for AGP porten forsatt (x1800 i agp) så skal jeg spandere ny ram på systemet; overklokket så har P4 høy nok båndbredde foreløpig.

 

 

mvh r.-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...