Gå til innhold

Syklister i trafikken


Glenn635

Anbefalte innlegg

Har dere med disse fine motoriserte doningene prøvd å sykle i slalom mellom gående på smale sykkelstier? Det er frykteliiig irriterende. Du har 35km/t på flatmark men så plutselig dukker det opp noen gående rundt svingen. Du må bremse ned til 5km/t for så å komme opp i 35km/t igjen. Det er utrolig slitsomt, demotiverende og irriterende!

Har dere prøvd å sykle i 40-50 på en humpete, dårlig vedlikeholdt sti? Det kan fort være livsfarlig.

Har dere prøvd å sykle i et visst tempo over all verdens utkjørsler til hus og hjem (sånne der det er "innfelt" en åpning til huset ned i sykkel/gangfeltet.)? Det humper fælt, også kan en bil plutselig dukke opp fra "ingensteds" å knerte deg fullstendig.

 

Så lenge sykkelstien er forholdsvis jevn og godt vedlikeholdt med få plutselige humper, farlige utkjørsler og massevis av gående så er den *mye* tryggere for oss syklister å bruke. Jeg sykler bare på veien om stien er for dårlig, farlig eller har for mange folk. Eller om det ikke er sti der i det hele tatt. Jeg har hybrid-dekk og er ikke så "tøff" at jeg bruker kondomdress. (Det er såååå gøy som å dra fra kondomdress-jeg sykler-midt-i-veien-fordi-jeg-har-lov folka på fete sykler til flere 10.000 når jeg sykler på fortuet i vanlig treningsklær og billig 5.000kr sykkel. :)

 

Hybriddekk tåler nok noe mer vei og vær enn enn racerdekk da.

 

Tenk på det til neste gang: Kanskje det ikke er så bra sykkelsti at det gjør noe. Kanskje det er for mange folk på stien til at det er forsvarlig å sykle der. Jeg tar ihvertfall ikke 5 øre for å anmelde noen som oppfører seg truende med bil om jeg sykler. Og jeg har alltid med meg kamera. Det er ofte påslått. ;)

7637035[/snapback]

 

 

 

Forbikjøringer er det som skaper mest ulykker i trafikken, og da får du heller sykle sagte på sykkelstien istedenfor å la biler ta bråsjangser å begynne å kjøre forbi dere!

 

 

Hehe, kamera ja.

Om det kommer en regel om at syklister ikke får bruke hovedvei når det er sykkelsti rett ved siden av, ska jeg med glede ta med kamera jeg også!

 

Sku bare mangle at disse kodomene ikke får bot, slik som de utsetter fare i trafikken angående forbikjøringer osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke du tenker på sikkerhet for syklister uansett. Dersom du tenkte på sikkerheten til syklisten hadde du i vertfall ikke forsøkt å blåse dem av veien. Hva som er sikker fart og sikkert sted er opptil den enkelte person og sted å vurdere. Uansett hvor mye du vender på det, så hadde det vært tryggere uten de der 4-hjulførerene som skal blåse andre av veien for å kunne kjøre fort.

 

Hvis vi snakker om steiner og humper, så er det det også en grunn til å velge veien. Veien er somoftest langt bedre vedlikeholdt og beregnet på fart enn en gang- og-/sykkelvei.

 

Uansett hvor mye du mener at syklister burde vært et annet sted, så har du ingen rett til å blåse dem dit med den stålboksen din. Man kan jo vurdere hvem som er den trafikkfarlige av den som blåser noen av veien, og den som blir blåst av veien.

 

Forbikjøringer er det som skaper mest ulykker i trafikken, og da får du heller sykle sagte på sykkelstien istedenfor å la biler ta bråsjangser å begynne å kjøre forbi dere!

 

 

Hehe, kamera ja.

Om det kommer en regel om at syklister ikke får bruke hovedvei når det er sykkelsti rett ved siden av, ska jeg med glede ta med kamera jeg også!

 

Sku bare mangle at disse kodomene ikke får bot, slik som de utsetter fare i trafikken angående forbikjøringer osv

Ehm.. skaper forbikjøringer? Hvem er det som kjører forbi? Er det syklisten eller er det billisten? Det er opptil billisten om han/hun vil kjøre forbi. Om man ikke klarer å ta en sikker forbikjøring, eller vurdere hvorvidt det er sikkert å kjøre forbi, så får man heller bare la bilen stå.. og f.eks nettopp sykle.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar
Jeg tror ikke du tenker på sikkerhet for syklister uansett. Dersom du tenkte på sikkerheten til syklisten hadde du i vertfall ikke forsøkt å blåse dem av veien. Hva som er sikker fart og sikkert sted er opptil den enkelte person og sted å vurdere. Uansett hvor mye du vender på det, så hadde det vært tryggere uten de der 4-hjulførerene som skal blåse andre av veien for å kunne kjøre fort.

 

Hvis vi snakker om steiner og humper, så er det det også en grunn til å velge veien. Veien er somoftest langt bedre vedlikeholdt og beregnet på fart enn en gang- og-/sykkelvei.

 

Uansett hvor mye du mener at syklister burde vært et annet sted, så har du ingen rett til å blåse dem dit med den stålboksen din. Man kan jo vurdere hvem som er den trafikkfarlige av den som blåser noen av veien, og den som blir blåst av veien.

 

Forbikjøringer er det som skaper mest ulykker i trafikken, og da får du heller sykle sagte på sykkelstien istedenfor å la biler ta bråsjangser å begynne å kjøre forbi dere!

 

 

Hehe, kamera ja.

Om det kommer en regel om at syklister ikke får bruke hovedvei når det er sykkelsti rett ved siden av, ska jeg med glede ta med kamera jeg også!

 

Sku bare mangle at disse kodomene ikke får bot, slik som de utsetter fare i trafikken angående forbikjøringer osv

Ehm.. skaper forbikjøringer? Hvem er det som kjører forbi? Er det syklisten eller er det billisten? Det er opptil billisten om han/hun vil kjøre forbi. Om man ikke klarer å ta en sikker forbikjøring, eller vurdere hvorvidt det er sikkert å kjøre forbi, så får man heller bare la bilen stå.. og f.eks nettopp sykle.

7637348[/snapback]

 

 

OMFG :mad:

 

Fartgrensene i Norge er lave nok som dem er, men når det ligger en kondom i 30km/h på en 60/80 sone, så sier det seg selv at ingen bilister gidder å ligge i den farten!

 

Det vet dere veldig godt, så det er dere som skaper IRRITASJON i trafikken!

Om sykkelstien er humpete så får dere senke farten å kjøre etter forholdene, det er faktisk noe vi bilister også må, kjøre etter forholdene!

 

ikke tro at dere har rett på å sykle så fort dere kan overalt liksom!

 

Dere vet dere skaper kø, irritasjon å fustrasjon over bilister, og når dere ikke kan bruke stien som er rett la med fordi da kan dere ikke sykle så fort dere vil, så har dere ikke mye dere skulle ha sagt!

 

Da er dere egoister, som kun tenker at veien er jo fin, da bruker jeg den fordi det passer meg så mye bedre, istedenfor å tenke på alle bilistene som blir irritert, og må ta unødige sjangser fordi dere skal ha alt best for dere!

Lenke til kommentar

Beklager at jeg ikke gidder å skrive et nytt innlegg, men, haha, jeg sier heller at det er bare å lese innlegget ditt hvor du regner "dere" som nettopp "dere".

 

Liksom.. dette er hva jeg tolker av det du skrev nå: Vi gidder ikke å kjøre sakte, vi vil kjøre fort! Fjern dere fra de fine veiene, og bruk drittveiene, bare reduser farten, så går det fint! Dere er egoister som mener dere har rett til å sykle så fort dere vil, og da fjerner dere retten vår til å kjøre så fort som vi vil, så fjern dere fra veiene så vi kan bruke retten vår til å kjøre FORT!

Lenke til kommentar
Beklager at jeg ikke gidder å skrive et nytt innlegg, men, haha, jeg sier heller at det er bare å lese innlegget ditt hvor du regner "dere" som nettopp "dere".

 

Liksom.. dette er hva jeg tolker av det du skrev nå: Vi gidder ikke å kjøre sakte, vi vil kjøre fort! Fjern dere fra de fine veiene, og bruk drittveiene, bare reduser farten, så går det fint! Dere er egoister som mener dere har rett til å sykle så fort dere vil, og da fjerner dere retten vår til å kjøre så fort som vi vil, så fjern dere fra veiene så vi kan bruke retten vår til å kjøre FORT!

7637463[/snapback]

 

 

Eeeh, vi snakker om at dere kan fjerne dere så vi kan holde fartgrensene, som IKKE er raskt!

Om man kjører fartgrensa så kjører man ikke FORT!

 

har du noe imot at folk kjører etter fartsgrensene, eller vil du de skal bremse for hver jævla syklist?

 

Slik at det ikke blir flyt i trafikken idet hele tatt?

 

Jeg tolker det slik:

Vi gidder ikke bremse for hver jævla syklist slik at det blir ujevnheter i trafikken og mindre flyt, at vi må ta unødvenidge forbikjøringer, og husk dere miljøfolk: jo mer brems å gass, jo mer belastning for miljøet!

 

Å kunne ligge 80km/h (om fartgrensa er det) er det mye mer miljøvennlig, ennå bremse ned til 30km/h, for så pp til 80 igjen!

 

Har du tenkt på det?

 

:nei:

 

Tviler på det ja!

Lenke til kommentar

Det skulle vært forbud mot å kjøre bil på strekninger kortere enn 1-2 mil. :)

Skal tro om det hadde hjulpet på trafikkbelastningen og trafikkflyten i rushtiden mer enn en skarve syklist. :)

Da ville flere syklet og sykkelstien ville blitt bedre. Om sykkelstien hadde vært delt i tre, én for syklende hver vei og én for gående hadde ingen syklet på veien.

Lenke til kommentar
Det skulle vært forbud mot å kjøre bil på strekninger kortere enn 1-2 mil. :)

Skal tro om det hadde hjulpet på trafikkbelastningen og trafikkflyten i rushtiden mer enn en skarve syklist. :)

Da ville flere syklet og sykkelstien ville blitt bedre. Om sykkelstien hadde vært delt i tre, én for syklende hver vei og én for gående hadde ingen syklet på veien.

7637885[/snapback]

 

 

Hahhaha, så du mener at om man skal handle skal man gå 2 mil i pissregnet med nett fullt av mat?

 

 

Begynner å komme med tamme argumenter her nåja!

Lenke til kommentar
Det skulle vært forbud mot å kjøre bil på strekninger kortere enn 1-2 mil. :)

Skal tro om det hadde hjulpet på trafikkbelastningen og trafikkflyten i rushtiden mer enn en skarve syklist. :)

Da ville flere syklet og sykkelstien ville blitt bedre. Om sykkelstien hadde vært delt i tre, én for syklende hver vei og én for gående hadde ingen syklet på veien.

7637885[/snapback]

 

 

Hahhaha, så du mener at om man skal handle skal man gå 2 mil i pissregnet med nett fullt av mat?

 

 

Begynner å komme med tamme argumenter her nåja!

7637967[/snapback]

Jeg krever ikke mer av andre enn jeg gjør av meg selv. Jeg sykler gladelig de 2 milene til Ju Jitsu trening et par ganger i uka. Gjerne i striregn. Så sykler jeg hjem igjen.

Jeg sykler alltid på butikken. Uansett vær. Det skal nevnes at butikken ikke er så mange km unna og at jeg overdrev med 1-2mil. Opp til 7km-1 mil er reelt. Det vil ikke ta stort mer enn en 20min-halvtime vil jeg tro. God trening for befolkningen vil det også være.

 

Norge består kan tilsynelatende se ut til å bestå av en gjeng slappfisker. Enkelte bruker bil selv om butikken er under 1km borte. Syyyykt.

Lenke til kommentar
Det skulle vært forbud mot å kjøre bil på strekninger kortere enn 1-2 mil. :)

Skal tro om det hadde hjulpet på trafikkbelastningen og trafikkflyten i rushtiden mer enn en skarve syklist. :)

Da ville flere syklet og sykkelstien ville blitt bedre. Om sykkelstien hadde vært delt i tre, én for syklende hver vei og én for gående hadde ingen syklet på veien.

7637885[/snapback]

 

 

Hahhaha, så du mener at om man skal handle skal man gå 2 mil i pissregnet med nett fullt av mat?

 

 

Begynner å komme med tamme argumenter her nåja!

7637967[/snapback]

Jeg krever ikke mer av andre enn jeg gjør av meg selv. Jeg sykler gladelig de 2 milene til Ju Jitsu trening et par ganger i uka. Gjerne i striregn. Så sykler jeg hjem igjen.

Jeg sykler alltid på butikken. Uansett vær. Det skal nevnes at butikken ikke er så mange km unna og at jeg overdrev med 1-2mil. Opp til 7km-1 mil er reelt. Det vil ikke ta stort mer enn en 20min-halvtime vil jeg tro. God trening for befolkningen vil det også være.

 

Norge består kan tilsynelatende se ut til å bestå av en gjeng slappfisker. Enkelte bruker bil selv om butikken er under 1km borte. Syyyykt.

7638058[/snapback]

 

 

Jeg kjører alltid til butikken, den ligger 105 meter nede i bakken, orker bare ikke bære alle nettene opp igjen :p

 

 

Men alle er ikke som deg vettu!

 

Noen har dårlig bein, dårlig for, noen er gamle, noen får kansje ikka plass til alt utenom bil, osv!

 

Du må huske, alle er ikke som du, alle er ikke sprek og i god form(som du tydeligvis prøver å få fram at du er)

Er ikke alle som liker å trene!

 

Osv osv osv...

Lenke til kommentar
Det skulle vært forbud mot å kjøre bil på strekninger kortere enn 1-2 mil. :)

Skal tro om det hadde hjulpet på trafikkbelastningen og trafikkflyten i rushtiden mer enn en skarve syklist. :)

Da ville flere syklet og sykkelstien ville blitt bedre. Om sykkelstien hadde vært delt i tre, én for syklende hver vei og én for gående hadde ingen syklet på veien.

7637885[/snapback]

 

 

Hahhaha, så du mener at om man skal handle skal man gå 2 mil i pissregnet med nett fullt av mat?

 

 

Begynner å komme med tamme argumenter her nåja!

7637967[/snapback]

Jeg krever ikke mer av andre enn jeg gjør av meg selv. Jeg sykler gladelig de 2 milene til Ju Jitsu trening et par ganger i uka. Gjerne i striregn. Så sykler jeg hjem igjen.

Jeg sykler alltid på butikken. Uansett vær. Det skal nevnes at butikken ikke er så mange km unna og at jeg overdrev med 1-2mil. Opp til 7km-1 mil er reelt. Det vil ikke ta stort mer enn en 20min-halvtime vil jeg tro. God trening for befolkningen vil det også være.

 

Norge består kan tilsynelatende se ut til å bestå av en gjeng slappfisker. Enkelte bruker bil selv om butikken er under 1km borte. Syyyykt.

7638058[/snapback]

 

 

Jeg kjører alltid til butikken, den ligger 105 meter nede i bakken, orker bare ikke bære alle nettene opp igjen :p

 

 

Men alle er ikke som deg vettu!

 

Noen har dårlig bein, dårlig for, noen er gamle, noen får kansje ikka plass til alt utenom bil, osv!

 

Du må huske, alle er ikke som du, alle er ikke sprek og i god form(som du tydeligvis prøver å få fram at du er)

Er ikke alle som liker å trene!

 

Osv osv osv...

7638163[/snapback]

Jeg er ikke i spesielt god form. Etter sykkeltur frem og tilbake til trening gjør det skikkelig vondt i begge beina. Lenge.

De jeg sikter mot er de som fortsatt er oppegående mennesker men som kun tar bilen til butikken fordi det er så mye enklere og mer behagelig enn å gå ute noen minutter i friskt regnvær. :tease:

Lenke til kommentar
Å kunne ligge 80km/h (om fartgrensa er det) er det mye mer miljøvennlig, ennå bremse ned til 30km/h, for så pp til 80 igjen!

7637541[/snapback]

Er det miljøvennlig du prøver å være? Hvem er miljøvennlig, syklisten eller billisten? Om du mener det er syklistene som gjør at bilene ikke er miljøvennlig, så tror jeg du skal vurdere å sjekke hva som kommer ut bakpå bilen din, og sammenligne med hva som kommer ut bakpå en sykkel.

 

Hahhaha, så du mener at om man skal handle skal man gå 2 mil i pissregnet med nett fullt av mat?

Det er jo skummelt at bilen din skal være ute i 20 sekunder ekstra i pissregnet, fordi en syklist (som faktisk blir VÅT av regnet, imotsetning til deg, som sitter inni den kassen) vil bruke 20 sekunder mindre, nettopp for å ikke bli våt.

 

På en strekning på 1km, så bruker du ett minutt på å kjøre i 60km/t, men du vil jo ikke kjøre i 40km/t bak syklisten som bruker 1min og 30 sekunder på strekningen, eller 30km/t og 2 minutter. Å bruke 30 til 60 sekunder ekstra på å finne en bedre plass å kjøre forbi, enn den livsfarlige svingen du er i, er jo krise? Bilen blir jo våt?

 

Du skal dessuten være klar over at du som kjører, du kan også velge å gå eller sykle, men ikke alle som sykler eller går har lov til å kjøre.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar
Å kunne ligge 80km/h (om fartgrensa er det) er det mye mer miljøvennlig, ennå bremse ned til 30km/h, for så pp til 80 igjen!

7637541[/snapback]

Er det miljøvennlig du prøver å være? Hvem er miljøvennlig, syklisten eller billisten? Om du mener det er syklistene som gjør at bilene ikke er miljøvennlig, så tror jeg du skal vurdere å sjekke hva som kommer ut bakpå bilen din, og sammenligne med hva som kommer ut bakpå en sykkel.

 

Hahhaha, så du mener at om man skal handle skal man gå 2 mil i pissregnet med nett fullt av mat?

Det er jo skummelt at bilen din skal være ute i 20 sekunder ekstra i pissregnet, fordi en syklist (som faktisk blir VÅT av regnet, imotsetning til deg, som sitter inni den kassen) vil bruke 20 sekunder mindre, nettopp for å ikke bli våt.

 

På en strekning på 1km, så bruker du ett minutt på å kjøre i 60km/t, men du vil jo ikke kjøre i 40km/t bak syklisten som bruker 1min og 30 sekunder på strekningen, eller 30km/t og 2 minutter. Å bruke 30 til 60 sekunder ekstra på å finne en bedre plass å kjøre forbi, enn den livsfarlige svingen du er i, er jo krise? Bilen blir jo våt?

 

Du skal dessuten være klar over at du som kjører, du kan også velge å gå eller sykle, men ikke alle som sykler eller går har lov til å kjøre.

7638897[/snapback]

 

 

 

Så vi skal liksom ikke få kjøre når det regenr fordi du blir våt? Gi deg!

 

Ja, 2 minutt ekstra er faktisk veldig veldig irriterende!

Og ihvertfall å ligge så utroli lav fart!

Og ekstra irriterende er det når syklisten sperrer veien for deg fordi han ikke gidder å bruke sykkelstien!

 

Så du mener alle skal sykle?

Skal vi ha et jævla Kina her eller?

 

Og det er helt utroli hvir mye man ikke får med på en sykkel som man får med med en bil!

 

Det at dere ikke har sertifikat på bil gir dere ikke retten til å oppføre dere som idioter!

Og da mener jeg jeg å skape trafikk farlige situasjoner!

 

Selvfølgelig er det vi som kjører forbi som tar risikoen, men det er dere som absolitt nå sykle på veien istedenfor sykkelstien som gjør at vi tar risikoen!

 

Det sier seg selv at folk ikke gidder å ligge under fartgrensa, og ihvertfall ikke i så treg fart!

Lenke til kommentar
Å kunne ligge 80km/h (om fartgrensa er det) er det mye mer miljøvennlig, ennå bremse ned til 30km/h, for så pp til 80 igjen!

7637541[/snapback]

Er det miljøvennlig du prøver å være? Hvem er miljøvennlig, syklisten eller billisten? Om du mener det er syklistene som gjør at bilene ikke er miljøvennlig, så tror jeg du skal vurdere å sjekke hva som kommer ut bakpå bilen din, og sammenligne med hva som kommer ut bakpå en sykkel.

 

Hahhaha, så du mener at om man skal handle skal man gå 2 mil i pissregnet med nett fullt av mat?

Det er jo skummelt at bilen din skal være ute i 20 sekunder ekstra i pissregnet, fordi en syklist (som faktisk blir VÅT av regnet, imotsetning til deg, som sitter inni den kassen) vil bruke 20 sekunder mindre, nettopp for å ikke bli våt.

 

På en strekning på 1km, så bruker du ett minutt på å kjøre i 60km/t, men du vil jo ikke kjøre i 40km/t bak syklisten som bruker 1min og 30 sekunder på strekningen, eller 30km/t og 2 minutter. Å bruke 30 til 60 sekunder ekstra på å finne en bedre plass å kjøre forbi, enn den livsfarlige svingen du er i, er jo krise? Bilen blir jo våt?

 

Du skal dessuten være klar over at du som kjører, du kan også velge å gå eller sykle, men ikke alle som sykler eller går har lov til å kjøre.

7638897[/snapback]

Så vi skal liksom ikke få kjøre når det regenr fordi du blir våt? Gi deg!

 

Ja, 2 minutt ekstra er faktisk veldig veldig irriterende!

Og ihvertfall å ligge så utroli lav fart!

Og ekstra irriterende er det når syklisten sperrer veien for deg fordi han ikke gidder å bruke sykkelstien!

 

Så du mener alle skal sykle?

Skal vi ha et jævla Kina her eller?

 

Og det er helt utroli hvir mye man ikke får med på en sykkel som man får med med en bil!

 

Det at dere ikke har sertifikat på bil gir dere ikke retten til å oppføre dere som idioter!

Og da mener jeg jeg å skape trafikk farlige situasjoner!

 

Selvfølgelig er det vi som kjører forbi som tar risikoen, men det er dere som absolitt nå sykle på veien istedenfor sykkelstien som gjør at vi tar risikoen!

 

Det sier seg selv at folk ikke gidder å ligge under fartgrensa, og ihvertfall ikke i så treg fart!

7641405[/snapback]

Jeg har hatt lappen i over 4 år. Jeg har penger til bil. Har jeg bil? Nei. Jeg sykler (og tar kollektivtrafikk). Hvorfor? Sykling gir trening i tillegg til å være et fremkomsmiddel. Kollektivtrafikk sender meg trygt og greit fra A til B. Jeg låner bil om jeg skal frakte noe stort. Om det bare er en shoppingtur bruker jeg sekk og evnt. et par handlenett. Utrolig hva og hvor mange kg man får med seg om man bare vil og biter tenna sammen. ;)

 

Hva skulle du brukt de ekstra sekundene du taper på å ligge bak en syklist til? Daffe? ;)

 

Det å ha sertifikat gir ingen rett til å oppføre seg som idioter. Dvs bryte trafikkreglene. :tease:

Heller under fartsgrensa enn over. Jeg har sett for mange ungdommer på de stedene jeg har bodd som har blitt fullstendig **splætta** pga litt for høy fart (selv om det var fine rette strekning helt uten trafikk.)

Lenke til kommentar
Å kunne ligge 80km/h (om fartgrensa er det) er det mye mer miljøvennlig, ennå bremse ned til 30km/h, for så pp til 80 igjen!

7637541[/snapback]

Er det miljøvennlig du prøver å være? Hvem er miljøvennlig, syklisten eller billisten? Om du mener det er syklistene som gjør at bilene ikke er miljøvennlig, så tror jeg du skal vurdere å sjekke hva som kommer ut bakpå bilen din, og sammenligne med hva som kommer ut bakpå en sykkel.

 

Hahhaha, så du mener at om man skal handle skal man gå 2 mil i pissregnet med nett fullt av mat?

Det er jo skummelt at bilen din skal være ute i 20 sekunder ekstra i pissregnet, fordi en syklist (som faktisk blir VÅT av regnet, imotsetning til deg, som sitter inni den kassen) vil bruke 20 sekunder mindre, nettopp for å ikke bli våt.

 

På en strekning på 1km, så bruker du ett minutt på å kjøre i 60km/t, men du vil jo ikke kjøre i 40km/t bak syklisten som bruker 1min og 30 sekunder på strekningen, eller 30km/t og 2 minutter. Å bruke 30 til 60 sekunder ekstra på å finne en bedre plass å kjøre forbi, enn den livsfarlige svingen du er i, er jo krise? Bilen blir jo våt?

 

Du skal dessuten være klar over at du som kjører, du kan også velge å gå eller sykle, men ikke alle som sykler eller går har lov til å kjøre.

7638897[/snapback]

Så vi skal liksom ikke få kjøre når det regenr fordi du blir våt? Gi deg!

 

Ja, 2 minutt ekstra er faktisk veldig veldig irriterende!

Og ihvertfall å ligge så utroli lav fart!

Og ekstra irriterende er det når syklisten sperrer veien for deg fordi han ikke gidder å bruke sykkelstien!

 

Så du mener alle skal sykle?

Skal vi ha et jævla Kina her eller?

 

Og det er helt utroli hvir mye man ikke får med på en sykkel som man får med med en bil!

 

Det at dere ikke har sertifikat på bil gir dere ikke retten til å oppføre dere som idioter!

Og da mener jeg jeg å skape trafikk farlige situasjoner!

 

Selvfølgelig er det vi som kjører forbi som tar risikoen, men det er dere som absolitt nå sykle på veien istedenfor sykkelstien som gjør at vi tar risikoen!

 

Det sier seg selv at folk ikke gidder å ligge under fartgrensa, og ihvertfall ikke i så treg fart!

7641405[/snapback]

Jeg har hatt lappen i over 4 år. Jeg har penger til bil. Har jeg bil? Nei. Jeg sykler (og tar kollektivtrafikk). Hvorfor? Sykling gir trening i tillegg til å være et fremkomsmiddel. Kollektivtrafikk sender meg trygt og greit fra A til B. Jeg låner bil om jeg skal frakte noe stort. Om det bare er en shoppingtur bruker jeg sekk og evnt. et par handlenett. Utrolig hva og hvor mange kg man får med seg om man bare vil og biter tenna sammen. ;)

 

Hva skulle du brukt de ekstra sekundene du taper på å ligge bak en syklist til? Daffe? ;)

 

Det å ha sertifikat gir ingen rett til å oppføre seg som idioter. Dvs bryte trafikkreglene. :tease:

Heller under fartsgrensa enn over. Jeg har sett for mange ungdommer på de stedene jeg har bodd som har blitt fullstendig **splætta** pga litt for høy fart (selv om det var fine rette strekning helt uten trafikk.)

7641965[/snapback]

 

Men herregud da :mad:

 

Alle er da ikke som deg, du kan ikke forvenete at alle liker å sykle, du kan ikke forvente at du er perfekt og alle skal gjøre som deg! Herrejemeni!

 

De ekstra sekundene, tja, spart miljøet for co2 utslipp regner jeg med!

 

Heller over enn under sier nå jeg!

Lenke til kommentar

Du vet at det er mer miljøvennlig å kjøre i 30km/t enn i 60km/t? Det betyr nemlig at du sparer på å ligge bak den sykkelen, enn å ikke gjøre det.

 

Jeg tror du skal revurdere dine holdninger om at syklister er egoister. Hvem er det som er egoist når de _krever_ at syklister skal bruke drittveien fordi du vil kjøre fort, og spare noen sekunder?

 

Btw.. bare så du vet det, jeg har både lapp og bil, og jeg kan si deg èn ting helt sikkert: Jeg blåser ikke syklister av veien selv om de ligger forran meg.

Lenke til kommentar
Du vet at det er mer miljøvennlig å kjøre i 30km/t enn i 60km/t? Det betyr nemlig at du sparer på å ligge bak den sykkelen, enn å ikke gjøre det.

 

Jeg tror du skal revurdere dine holdninger om at syklister er egoister. Hvem er det som er egoist når de _krever_ at syklister skal bruke drittveien fordi du vil kjøre fort, og spare noen sekunder?

 

Btw.. bare så du vet det, jeg har både lapp og bil, og jeg kan si deg èn ting helt sikkert: Jeg blåser ikke syklister av veien selv om de ligger forran meg.

7642552[/snapback]

 

 

Nei, det er ikke alltid det!

Når jeeg kjører 30 bruker bilen min sa 1,8 liter mila, når jeg kjører i 60 bruker den 1,6 litermila !

 

De fleste biler bruker faktisk mindre med 60 enn 30!

 

Hvorfor kommer du alltid og sier at jeg skal kjøre fort!

Faen jeg blir forbanna på det idiotiske argumentet ditt nå!

Jeg sier jeg vil holde fartgrensa, og det er heller ikke fort!

 

 

Hvorfor kan ikke du sykle litt saktere på drittveiene å heller spare deg selv noen sekunder?

Istedenfor å irritere så utrolig mange bilister?

 

Sier seg selv at du er egoist når du skal irriterere så mange bilister bare fordi sykkelveien ikke er BRA nok for deg :no: Jaja

Lenke til kommentar

Ja, "du kan jo bare flytte deg, så vi får kjøre fort". Hva du definerer som "fort" er totalt uintressant. Jeg definerer det som "fortere", ikke som 200km/t. Argumenteringen din holder ikke mål om du kaller syklister for egoister. Hele tiden argumenterer du for at de skal fjerne seg slik at DU slipper fram. Les de setningene 10 ganger, så kanskje du skjønner.

 

Jeg håper flest mulig ler av dine innlegg. I vertfall gjør jeg det. Jeg håper for all del at du mister førerkortet ditt for en lengre periode så fort som mulig med dine holdninger.

 

Og.. fartsgrensen, ja, farts_grensen_ er ikke en definert minimumsfart, men en definert maksgrense. Det betyr ikke at du får kjøre så fort hele tiden.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar
Ja, "du kan jo bare flytte deg, så vi får kjøre fort". Hva du definerer som "fort" er totalt uintressant. Jeg definerer det som "fortere", ikke som 200km/t. Argumenteringen din holder ikke mål om du kaller syklister for egoister. Hele tiden argumenterer du for at de skal fjerne seg slik at DU slipper fram. Les de setningene 10 ganger, så kanskje du skjønner.

 

Jeg håper flest mulig ler av dine innlegg. I vertfall gjør jeg det. Jeg håper for all del at du mister førerkortet ditt for en lengre periode så fort som mulig med dine holdninger.

 

Og.. fartsgrensen, ja, farts_grensen_ er ikke en definert minimumsfart, men en definert maksgrense. Det betyr ikke at du får kjøre så fort hele tiden.

7643160[/snapback]

 

 

Haha, faen du er frekk med!

 

Skal jeg miste lappen fordi jeg er uening med deg!

Tror du jeg er noe mer intresert i hva du definerer som fort?

 

Håper du serriøst lærer at det du gjør irritere fullt av bilister, og ikke bare meg!

 

Eller skal alle miste sertifikatet fordi at de ikke liker at du sykler på veien istedenfor sykkelstien?

 

hadde ikke forundret meg!

 

Jo, seff kan jeg kjøre 80 hele tiden, hvorfor skulle jeg ikke det, eller det passer vel ikke deg det, så da kan jeg det plutselig ikke?

 

 

Du har enda være argumenter enn meg!

Og jeg taller for FULLT av ANDRE bilister, som ser seg gunstig lei på at dere kondomer sinker traffiken fordi at sykkelstien ikke erbra nok for dere!

 

 

Og vet du hva?

Jeg ler av deg! :D

Lenke til kommentar

Fartsgrensen er til for å holdes. Det skulle vært montert selvskudd for å ta de som kjører 10km/t eller mer over den. ;)

Den er ikke der for å være plagsom, den er der for å sørge for færre drepte i trafikken. Nok om det.

 

Det er ikke alle steder det er forsvarlig å kjøre i 80km/t. I svinger f.eks. Likevel kjører "folk flest" mycke fort gjennom de. Det skaper ulykker.

 

Syklister som sykler på veien når sykkelstien er bra nok er egoister. Det samme gjelder de som sykler midt i veien og tilsynelatende gjør alt for at biler ikke skal slippe forbi.

 

Bilister som krever at syklister "versågod får holde seg langt vekke fra *min* vei" viser også egoistiske tendenser. Veien er ikke et gode for en liten klubb "elitebilister". Den er et fellesgode som alle skal kunne dra nytte av. Motorveien får dere ha for dere selv. Det får holde. :tease:

 

Syklister er myke traffikanter. Ta vare på oss. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...