Gå til innhold

NRK - Test din stemme (Test)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som forventet, eneste som overasket meg var at SV var før H, men så var det ikke mange prosentene om å gjøre heller...

 

1. Venstre 73.6%

2. Sosialistisk Venstreparti 63.4%

3. Høyre 61.3%

 

Ikke samme testen, men funker denne og :)

Nei, denne tråden handler om NRK-testen. Vi har en annen tråd for Nettavisen testen. ;)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

http://www.nrk.no/programmer/tv/test_nasjonen/5023476.html

 

"RV er valgets vinner!"

Morsomt :)

Det har vel med at RV har meget klare standpunkter i slike saker, siden de er et av de få partiene som faktisk har en ideologi de følger. Men disse sakene i testen er jo selvfølgelig bare et utsnitt av politikken til partiene, det sier ikke mye, men litt. Det positive er at RV får mer fokus, de er vel vant til å ligge helt i skyggen av de store partiene.

 

Skal ta testen selv, men ikke akkurat nå, for jeg får bare kjørt windows med 16 farger og da får jeg ikke tydet flashen ;)

Lenke til kommentar

Fremskrittspartiet; 65.8%

Kristelig Folkeparti; 60.4%

Høyre; 57%

 

 

Jeg stemmer Fremskrittspartiet (eller kommer til å gjøre), men når det gjelder KrF; så har de mange bra saker som jeg fullt og helt støtter, men så har de også saker som jeg fullt og helt er i mot!

 

 

Er litt usikker på hvordan Fremskrittspartiet forholder seg til saker som det med homofile og adopsjon.. Noen som vet? For hvis de støtter et slikt (forkastelig!!) forslag, så går min stemme til KrF, eller (mest sannsynkig) ingen stemme i heletatt..

Lenke til kommentar

Høyre: 74%

FRP: 66,2%

V:57,2%

 

 

Intet uventet. Men dette var nok en dårlig partitest, igjen så teller alle sakene likt, man kan ikke selv sette prioriteringer. Endel "på kanten" til ledende spørsmål, og som JBlack gav eksempler på, et par veldig dårlig formulerte spørsmål.

 

Hadde vært litt morsomt med et par "konsekvens" spørsmål.

Lenke til kommentar
Poor Leno, nå er jeg spent på hva du underbygger påstanden din med. Hva er det som er farlig med at RV evt. får makt? Innfører de linux i offentlige systemer? ;)

Nei, jeg sitter og venter...

Jeg har gått inn å sett på partiprogrammet til RV, og her er en av meningene til RV...

Gratis pc? Hvorfor?

Spørsmål:

 

Heihei. Mener jeg leste et sted at dere var for gratis bærbare pc'er til alle elever. gjelder det fra barne-vg. skoler? Og hvorfor er dere for? -Jeg for min del syns det er genialt =) Mvh Julie

 

Stilt av: Julie

Svar:

 

Ja, det er riktig at vi er for bærbare pc`er til alle elever. Vi vil ha en skole som er best mulig, og i dag er det også store forskjeller mellom de som har foreldre med mye penger og de som har foreldre med liten inntekt. Det gjør at de med minst ressurser har dårligst forutsetning. Vi vil at alle skal ha like forutsetninger og da må vi satse på offentlige, kollektive løsninger. Vi syns også det er genialt=)

 

Besvart: 02-09-2005.

 

Gratis bærbare PC'er til alle? Det må jo være spøk?? Det er ingen skoler, kommuner eller fylker i landet som hadde hatt råd til dette!

 

-Leno

Lenke til kommentar
Så det er gratis bærbare pcer til elevene som gjør RV ekstremt farlig? Hehe.. vel, du vet, vi har et oljefond...

Det jeg la ut der var et eksempel på en av RV's ufattelig teite valgsaker, som aldri kommer til å bli virkelighet!

 

Det er også utrolig unødvendig sak! Ungdomsskolene rundt om i Norge har ikke en gang råd til kritt, svamper, kladdebøker osv!

Lenke til kommentar

Eksempel på et dårlig spørsmål:

Bør eldreomsorgen settes ut på anbud?
Helt enig
Delvis enig
osv...

 

Jeg ville heller sett det slik:

Hvordan ser du for deg en god løsning på eldreomsorgen?
*Full privatisering uten statlig innblanding.
*Konkurranseutsettelse, hvor staten betaler direkte til institusjonen, men setter visse minimumskrav.
*Staten har hovedansvaret, men private institusjoner kan drives for de som vil, men da uten/med liten statlig støtte.
*Private institusjoner forbys, staten gir et likt tilbud til alle.

Hvor viktig er dette for deg?
1 - 2 - 3 - 4 - 5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...