Gå til innhold

NRK - Test din stemme (Test)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette, når Norge har det høyeste anntallet arbeidsledige siden krigen!!

Men dette er en helt annen sak. RV ville opprettet flere jobber, dermed ville arbeidsledigheten nok gått ned. Det er også andre grunner til arbeidsledighet! For eksempel at det ikke er samspill mellom hvilke jobber som etterspørres og hvordan utdanning de arbeidsledige har! Vi trenger mange til sykehjem, eldre, renholdsarbeidere osv. + at man kan jo faktisk opprette sin eget jobb - alá kebabsjappa ;)

Se litt mindre svart-hvitt på det du

Opprette flere arbeidsplasser ja...dn var god. Det er jo faktisk slik at det ikke går ann å bare vedta en arbeidsplass slik som den røde fare tror. Går riktig nok greit innenfor enkelte offentlige grener, men den kebabshappa blir neppe mulig med et RV styre.

 

Det er slik at pengene som skal drive de offentlige arbeidsplassene må komme fra et sted. Og siden det offentlige ikke produserer en drit så kommer alle kronene fra skatteintekter fra privat næringsliv som RV praktisk talt kommer til å kaste ut av landet. Da sitter vi igjen med et oljefond som varer i ca 60 år, etterpå har vi ingen ting...

Lenke til kommentar

Frp > H > V

 

Kommentar til "arbeidsplassdiskusjonen". Tjeneste til det offentlige er uten unntak dyrerere enn hva som ville vært tilfellet i privat sektor (før subsidiering). F.eks ser vi hva det koster å kjøpe en tjeneste som staten har monopol på (utstedelse av pass) koster.

 

Kebabshappen til Decline ville neppe solgt kebab til kroner 40, snarere 400 kr.

Lenke til kommentar

Jeg er langt under myndig alder, så det blir ikke så mye hjelp til en fortsatt borgerlig regjering fra min side... Endel litt rart formulerte spørsmål, ellers ganske bra test.

 

1. Høyre 77%

2. Fremskrittspartiet: 71,8%

3. Venstre: 59,9%

 

Høyre var det partiet jeg valgte i begynnelsen.

Lenke til kommentar

Etter som jeg har tatt tre tester, og alle konkluderer med at RV er et nærliggende valg for meg, regner jeg med at disse skumle sakene du refererer til ikke er så dumme for meg.

 

La meg bare få sagt det også, at jeg baserer meg faktisk også på egne meninger, og ikke bare disse testene. Jeg «tar meg selv» ofte i å være mer enn enig med diverse sosialistiske partier.

 

 

Syns det i det hele tatt er litt teit å advare mot partier...

Lenke til kommentar

Men lille Leno, dette gjelder da alle partier! Lurer på hvor mange som vet hva de faktisk stemmer på når de stemmer FRP for å kaste ut innvandrerne eller få lavere bensinpriser.

 

Noe som derimot er spesielt med RV, er at det nok må være det eneste partiet med eget internett-program: http://www.rv.no/polemikk_2473.nml

 

Utdrag:

 

Noen politikere tror at Nettet og annen teknologi kan løse alle Verdens problemer. Men maskiner kan aldri skape et bedre samfunn – bare fornuftige mennesker, som bruker maskinene til beste for alle, kan det.

 

Teknologien er et redskap som kan brukes både til å skape totalitær kapitalisme og til å skape fri og demokratisk kommunisme. Dette programmet er et forsøk å å utvikle en politikk for å drive utviklinga i den siste retninga.

 

 

En fornuftig distriktspolitikk krever nå samme tilgang til nettet overalt, for å gi folk samme tilbud om bank, butikk, film og annen kultur, og for å kunne legge bedrifter og dataarbeidsplasser over hele landet. Som telefon – og strømkabel blei bygd ut av det offentlige, må staten nå sørge for at alle over hele landet har fullverdig nettilgang. Pr. i dag betyr det en eller annen form for breibåndskobling.

 

Microsoft og andre store internasjonale monopoler forsøker å tjene penger på å hindre utviklinga av uavhengig programvare. Mot det har mange datafolk gått sammen om å utvikle fri og offentlig dokumentert programvare, som f.eks. Linux.

 

#  Ingen særlover som begrenser ytringsfriheten på Internett

# Nei til offentlig og privat nettsensur

# Nei til private organisasjoners "nettfiltre" i biblioteker og skoler

 

Kretser i politiet ønsker å bruke internett til skjerpa overvåkning. Det samme gjør mange arbeidsgivere. Private firmaer bygger opp kommersiell informasjon om deg ut fra surfinga di. RV vil på stortinget foreslå å lovfeste retten til et sporløst liv.

 

RV vil folk skal slåss for å bruke internett til mer demokratisk debatt, mer innsyn og uttalerett i offentlige prosesser, og flere direkte avstemninger om saker i stat og kommune, i boligdistrikt og på jobben.

 

Dette krever at folkelige organisasjoner, fagbevegelsen, kvinnebevegelsen, miljøbevegelsen osv. prioriterer nettet. RV støtter spesielt at datainteresserte organiserer seg for å forsvare folks friheter og rettigheter på nettet, som f.eks Elektronisk Forpost Norge (Efn).

 

Alle må få innsyn i offentlige dokumenter over Internett

 

Et statlig selskap som garanterer IT-tjenester til alle og over hele landet

 

Norsk økonomi er avhengig av Nett og Høyteknologi, forskning og teknologiopplæring. Det kan gi mange og miljøvennlige jobber, hvis vi satser bevisst på det. RV oppfordrer informasjons- og teknologiarbeidere til å fagorganisere seg og kjempe for gode arbeidsforhold.

 

Alle må få gratis Internett

 

    *  Ta virkelige data- og økonomiske forbrytere

    * Stopp forfølgelsen av hederlige hackere!

 

(ENDELIG sier jeg, et parti som skjønner dette med "hacking")

 

Norge må bli et fristed for sensurert informasjon på Nettet!

 

Mye bra her skal du se. Det oppsummerer også mye av RVs ståsteder i andre saker som ikke har med internett å gjøre. Men partiprogrammet anbefales selvfølgelig også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...