Gå til innhold

NRK - Test din stemme (Test)


Anbefalte innlegg

Turgon, svar på hva? Du kom med et standard konservativt utsagn som vi alle sikkert har sett utallige ganger før. Men. Du sier at det offentlige ikke produserer. Selvfølgelig ikke, det har jo blitt lagt ut på anbud! Men samtidig, produksjon er ikke bare produksjon av varer. Det er tjenester, service osv. - og der er staten viktig. For eksempel gjennom utdanning, helsevesen, osv. - noe vi kan utvide til andre områder også.

Men da kan du kanskje opplyse meg om hva slags produkter vi kan selge til utlandet som staten produserer? Hadde vært veldig fint:) Sånn til opplysning så bringer ikke helsetjenester, barnehage plasser, kommunalt byrokrati eller noe annet inn noe penger til statskassen. Jeg snakker om ting vi som nasjon kan selge til utlandet, slik at vi kan få penger til å importere ting fra utlandet.

 

Jepp, det er et helt standart konservativt utsagn som desverre aldri får noe svar fra den røde siden, som antaglig kommer av manglen på et godt svar.

 

Anbud? Det er jo selvsagt veldig positivt. Det er vel blandt annet olje bedrifter som legges ut på anbud. Og det var vel faktisk også AP som gjorde det. Nå er det også slik at Statoil alltid har blitt drevet som et privat selskap og hadde engeltig bare staten som pasiv eier, noe som kan arte seg særdeles negativt fordi det aldri kommer ny kapital inn.

 

Uansett så er det ikke denne industrien jeg prater om. Staten "prodserer" vitterlig olje, men det er irrelevant for innlegget mitt da det handler om hva som skjer når det ikke er mer olje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fordi RV har faste standpunkt i de fleste saker - de er ikke sånn "halvveis for og mot EU" etc. - dermed kan de score høyt også hos SVere osv.

Dessuten har RV tradisjonelt sett større oppslutning blant ungdom.

Hmm, mest populært hos ungdom.. kan det komme av naivitet og svært liten økonomsik erfaring?

 

PS: Jeg er også ungdom (under 18) så dette er et like hardt spark til meg selv som alle andre det måtte treffe/støte.

Lenke til kommentar
Dere som scorer høyt på RV/SV, hvor gamle er dere generelt? Har dere fast jobb?

18, og ja, jeg har fast jobb.

 

Uansett var det der et dårlig fordekt spørsmål, du kunne like godt spurt «Dere som scorer høyt på RV eller SV, vet dere hvor jævlig det blir for norske arbeidstakere». Svaret - Nei, tror faktisk det blir ganske så fint :)

Lenke til kommentar
Fordi RV har faste standpunkt i de fleste saker - de er ikke sånn "halvveis for og mot EU" etc. - dermed kan de score høyt også hos SVere osv.

Dessuten har RV tradisjonelt sett større oppslutning blant ungdom.

Hmm, mest populært hos ungdom.. kan det komme av naivitet og svært liten økonomsik erfaring?

Eventuelt ikke hjernevasket av herkserne? Herskernes tanker er de herskende tanker vet du. Ja, RV har en økonomisk politikk som er anerledes enn de andre partiene sin, men betyr det at den er feil? At den er dårlig? Det er jo ikke slik som du prøver å fremstille det at RV ønsker å legge ned næringslivet og bare fylle ut skjemaer. Forsåvidt så er det få partier som er så anti-byråkratiske som RV.

 

Hva emd å faktisk lese arbeidsprogrammet før du spyr ut eder og galle?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Ble skikkelig forvirret.

Hvilken av disse testene kan man egentlig stole på? :hmm:

Jeg ville nå ikke basert valget utelukkende på valgtester, men hvis du først skal stole på én er den nederste den beste. ;)

 

Hva får du på Aftenpostens Valgomat?

Aftenposten er klart dårligst, da.. b.la spørsmål, formuleringer og størrelse er helt på trynet..

Navitas87 har lagt til et testresultat etter at jeg siterte han, jeg sa aldri noe om kvaliteten på Aftenpostens Valgomat. Jeg mener fremdeles at Nettavisen ga han det beste rådet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
sindres, basert på hva?

Sunn fornuft og gode erfaringer - fortsatt fremgang! ;)

 

For å holde oss on topic: Det var halvt på spøk ment som en anbefaling til Navitas87 om å stemme blått, ikke som en generell anbefaling av Nettavisens test fremfor de andre. Slike tester ser jeg mest på som underholding. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...