Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Han tenker solo-grinding, hvor frost er overlegent til aoe pga survivability. Fire er overlegent frost når det kommer til damage uansett.

9276588[/snapback]

 

Quayle skrev:

AoE som frost mage kan ikke sammenliknes med en ussel fire mage. Du kan stå der med fire ballen din og drepe single mobs du, så kan jeg drepe 10 stk i gangen med blizzard og CoC

 

Så du påstår altså at en fire mage kan måle seg med en frost når det kommer til AoE? Da tror jeg du må revurdere det du sier om at du vet hva du snakker om.

Basserte mine utsagn på akkurat det her.

 

Det du sier er jeg selvsagt helt enig med. Greide bare ikke koble det til slik han skrev innlegge sitt.

 

Edit: Redigert.

9276827[/snapback]

 

Hvis du hadde brydd deg om å lese min post i sammenheng med posten den faktisk var svar på så hadde du kanskje forstått det. :) Det er ikke tvil om at en fire mage gjør mer skade enn en frostie, men jeg har for det meste måttet holde tilbake for ikke å ta over aggro i instance med min frost mage. Hvis jeg spammer all skaden jeg klarer så klarer ikke tanken å holde aggro lenger, bare så det er sagt. Derfor har jeg valgt en frost/arcane build som gir meg bedre surv. fremfor å kaste bort talents på å få høyere skade enn det jeg faktisk trenger.

Lenke til kommentar
Går mye fortere å drepe med fire, pluss at du har flere spells å velge mellom, så det blir mer variert og morsomt. Bruker kanskje litt mer mana, men dreper jo som sagt også fortere! Frost er kjedelig å levle/grinde med. Fb FB FB FB og atter FB. åja, og en FN her og der... LItt morsommere med Ice lance, men det er jo 66+...

 

Nei, ikke hør på de tåpene her :tease:  Gå fire du! Litt barskere med fire og..

9129330[/snapback]

 

Tror nok du har missforstått hvordan man skal spille en frost mage. Det er nok du som er tåpen. Finnes ikke noe bedre enn å spille frost i PvE. AoE som frost mage kan ikke sammenliknes med en ussel fire mage. Du kan stå der med fire ballen din og drepe single mobs du, så kan jeg drepe 10 stk i gangen med blizzard og CoC :tease:

9275927[/snapback]

 

Joa, hvis man skal grinde seg til 70 så er nok frost AOE veien å gå, men om man vil queste, og ikke alltid (heller sjelden faktisk) kan velge melee mobs, så synes jeg singletarget dreping er bedre. Alltids en eller annen mob som er ranged, i tillegg er det mye kødd med at en mob resister FN og fucker opp aoe syklusen din osv.

 

Men under optimale forhold er jeg enig i at frost aoe er bra. Er bare det at forholdene sjelden er optimale for det. Og på singletarget dps, synes jeg fire er mye bedre. Hvertfall før lvl 66.

Lenke til kommentar
Hei

Skal specce for arena/BG, så jeg har triksa litt på talent calculator.

jeg endte med denne builden SPECC HERE!

noen som har prøvd denne eller noe lignende for arena? tenker på alle brakkene her.Viss ikke, gi noen kommentarer ihvertfall :thumbdown:  :thumbup:

9310655[/snapback]

 

Mage build no.1 link

9310902[/snapback]

der kom den igjen....får den rett i trynet hver gang jeg snakker frost pvp...

Har spilt med den og synes den er en godt pvp specc men synes at det blir for mye ''filler points'' i arcane treet for imp CS. Vill heller ha muligheten for å scorche bedre de gangene jeg får CD på alle frost spells. Dermed blir jeg ikke helt ubrukelig de sekundene jeg er blir CS'a :) impact gjør selfølgelig MA mye mer atraktiv å pvp med. imp CS er selføgelig greit mot resto druid og locks/Spriest

men jeg bruker CS til å faktisk counterspelle en som caster noe som gir dobbel effect^^(på det treet han caster tho) men alle har vel sin egen mening :cool:

Lenke til kommentar
Ja som sagt; Smak og behag.

 

Personlig har jeg sansen for hybrid også. Slikt som denne: link

9311065[/snapback]

 

 

 

Alle vet jo at 33/28/0 gir mer overall og burst damage for solo, instance og raids

 

Ikke værst for arena heller, om du har bra gear vil pom pyro + AP +trinket crit'e fra 5.5-7k... med ignite får du 40% mer dmg, dette er i mange tilfeller one shot... Bare pass på shaman'er med grounding totem :) litt kjipt å brenne seg på de

 

 

Men det er vel som du sier, Smak og behag.

Lenke til kommentar

Har akkurat fått meg spellstrike hood + pants og frozen shadow weave settet. Men litt usikker på hva jeg skal hive på av gems. Spellstrike settet vi jeg ha gems for pure pve'dmg, mens FSW settet har jeg laget til litt hobby pvp'ing og og farming. Tenkte å lage meg spellfire etterhvert.

Men jeg vil ha spelldmg og spellcrit rating, hvilke gems burde jeg gå for? Har ingen JC selv og AH har ikke et stort utvalg akkurat nå, derfor jeg lurer.

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...