Gå til innhold

Dagens vits, gåte eller rim/dikt


Boralis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var en ny prest som var kommet til bygda og han fikk straks et oppdrag. En gammel mann var død, og han skulle gå til enka for a trøste og for å gjøre seg kjent. Men så klarte han å gå til gal adresse. Dit han gikk hadde de akkurat hatt et sykkeltyveri. Han ringte på, og ut kommer den gamle kona i huset. "Beklager det som har skjedd, det er veldig trist" sier presten. "Ehh, ehh joda" svarer kona. "Ja, det er alltid trist a miste noe så kjært" fortsetter presten. "Jo, det var jo det, men det var ikke så farlig" svarte kona, "han var jo gammel da. Foran så var han slapp og bak så slapp den luft, men den var nå fin for småjentene å øve seg på".

Lenke til kommentar

En svenske fant en fyrstikkeske da han gikk langs veien. Han tok opp esken og åpnet den. Han tok ut en fyrstikk og dro den av mot ripen...

 

– Virker ikke, den kaster jeg!

 

Han tar frem en fyrstikk til og prøver igjen...

 

– Virker ikke, den kaster jeg!

 

Så prøvde han enda en...

 

– Denne virker. Den sparer jeg til senere

Lenke til kommentar

Kropp og helse

 

SPØRSMÅL

Jeg har hørt at trim for hjerte-karsystemet kan forlenge livet. Stemmer det?

 

SVAR

Hjertet ditt er programmert til å slå et visst antall slag i løpet av livet. Ikke kast dem bort på trim! Alt blir utslitt etter hvert, selv hjertet ditt, så å få det til å slå fortere vil naturligvis ikke hjelpe. Vil du leve lenger? Ta deg en lur!

 

SPØRSMÅL

Burde jeg kutte ned på inntaket av kjøtt og spise mer frukt og grønnsaker?

 

SVAR

Her må du prøve å forstå logistisk effektivitet. Hva spiser en ku? Høy. Og hva er det? Grøntfôr. Så en biff er egentlig ikke noe annet enn en effektiv måte å spise grønnsaker på. Spis kylling og få i deg mais! En svinekotelett kan gi deg 100 % av anbefalt daglig inntak av grønnsaker.

 

SPØRSMÅL

Burde jeg kutte ned på inntaket av alkohol?

 

SVAR

Nei, ikke i det hele tatt. Vin er laget av frukt. Brennevin er destillert vin. Det betyr at de tar vannet ut av frukten, så du får enda mer av det gode, sunne innholdet. Øl lages av korn. Skål!

 

SPØRSMÅL

Kan du fortelle meg noen av fordelene med å trene jevnlig?

 

SVAR

Beklager, kommer ikke på en eneste en. Min filosofi er: "No Pain... Flottings!"

 

SPØRSMÅL

Kan sit-ups forhindre at jeg blir litt bløt og lubben rundt midten?

 

SVAR

Definitivt ikke! Når du trener en muskel, blir den større. Derfor bør du ikke gjøre sit-ups med mindre du vil ha stor mave.

 

SPØRSMÅL

Er sjokolade usunt?

 

SVAR

Er'ru gæern? Kakaobønner = grønnsaker, ikke sant? Det er den beste "feel-good"-maten det går an å få.

 

SPØRSMÅL

Er svømming bra for figuren?

 

SVAR

Tja, se på hvaler...

 

SPØRSMÅL

Er det viktig å være i god form?

 

SVAR

"Rund" er en form så god som noen.

 

Vel, jeg håper dette oppklarte alle misforståelser du måtte ha hatt om mat og kropp.

 

Bare husk dette: Livet skal ikke være en reise der målet er å komme trygt fram til graven med en attraktiv og kjernesunn kropp. Nei, da er det bedre å seile ned i kista med et glass vin i den ene hånda og en sjokolade i den andre, med en kropp som er skikkelig utbrukt, mens du roper: "Dæven døtte! Så moro jeg har hatt det!"

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

En handelsreisende kom til en bygd og her trengte han et sted å overnatte,men siden ikke noe slik fantes så spurte han etter overnatting i et privat hjem.

Vel sa kjerringa du kan få overnatte her men da må du dele seng med dattera vår, men du får ikke røre henne. Det var greit for den reisende.

For å forsikre seg tok kjerringa og spente opp et laken midt i senga før de la seg, neste dag takket den reisende for seg og dro vidre.

Noen år seinere kom han tilbake til bygda og da la han merke til en gutt som var så utrolig bleik, han gikk bort og spurte guttet hva som feilte han, hvorpå gutten svarte "Det veit jeg ikke , men mamma sier jeg er silt gjennom et laken"

Lenke til kommentar

Noen mennesker liker å bruke fremmedord,feks politikere og leger, menst vi vanlige mennesker ofte her vanskelig for å innrømme at vi ikke skjønner hva de sier,så også i denne historien:

 

En finnmarkværing hadde problemer med magen og treg avføring, så han oppsøkte legen, legen tok en rask sjekk og så "Du skal få noen stikkpiller av meg som du skal sette i rektum"

Jaha sa finnmarkingen, tok pillene og rusla hjem, vel hjemme ble han sittende ved kjøkkenbordet og studere disse pillene før han kikket opp på kjærringa og så " Du har vi noe rektum hjemme".

Nei ikke det jeg vet svarte kjærringa.

Vel da får jeg spørre naboen og så tusla han seg bort og ringte på, og da naboen kom ut spurte han "har du et rektum å låne meg.

Ja svarte naboen, jeg har men du får ikke låne det for jeg fikk ikke låne bærplukkern din i fjor.

Hvorpå finnmarkværingen puslet seg hjem,studerte disse pillene før han svelgte dem ned med et glass vann.

En uke senere skulle han tilbake til legen og når han komm dit spurte legen "nå virket de stikkpillene.

De dær svarte finnmarkværingen, de der de kunne jeg likså godt pakket opp i ræva .

Lenke til kommentar

Det var en gang en neger som het Ali som jobbet i en dagli-vare butikk. Kolegaene hans likte ikke at han var mørkhudet så de ville gjøre noe med det. Da de hadde tengt seg om kom de til enighet om en plan, de skulle helle en bøtte vann over han også helle en pakke mel over han, for da ble han jo hvit.

 

Så de gjorde dette, og han ble hvit, som de planla. Men han kunne da ikke gå sånn. Så han gikk hjemover for å skifte. På veien hjem støtet han på broren da han spurte:

 

- Hva faen Ali, do er jo hvit?

- Ja, jeg vet. Jeg hjem å skifte. Svarte Ali

 

Så han gikk videre, tilfeldig vis møtte han også faren da han også spurte:

 

- Hva faen Ali, do er jo hvit?

- Ja, jeg vet. Jeg hjem å skifte. Svrte Ali nok en gang.

 

Da han kom hjem var kjæresten hjemme, og naturligvis lurte hun på hva som hadde skjedd så hun spurte:

 

- Hva har skjedd Ali, du er jo hvit?

- Ja, faen. Jeg har vært hvit i 20 min og jeg hater allerede negere! :!:

Endret av Ajac0
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...