Gå til innhold

liten vifte på hovedkort må byttes ut!


Kron

Anbefalte innlegg

Jeg har hovedkortet ASUS A8N-SLI Deluxe og det er en liten råtass av en vifte som bråker noe helt forfærdelig

 

den må bare byttes ut

 

men nå er ikke jeg helt inn i hvordan eller om det i det hele tatt går an gjøre det

 

setter pris på alle informative innlegg her som kan hjelpe meg å bekjempe den lyden

 

Tror men er ikke helt sikker, men det er en chipset-vifte jeg prater om eller hva?;)

 

EDIT1:hmm merka noe rart her

 

på everest står chipset vifta på 8026 RPM

mens cpu vifta er på 1197 RPM og Kabinett vifta er på 740RPM

 

var ikke den chipset vifta unormal høy da?

 

EDIT2:se på denne linken så ser dere netshops anbefalinger til kortet;) den zalman dingsen skal jeg kjøpe nå;P

 

EDIT3:da trenger jeg ikke hjelp likevel;)kommer sikkert en bruksanvisning til den;)

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det Everest viser er helt riktig. Jeg har samme kort som deg, men på mitt kort ble vifta på Chipsettet ødelagt. Da jeg startet maskinen hørte jeg en forferdelig lyd, da jeg tok ut sidedøra så jeg att vifta gjikk mye saktere rundt enn vanlig. Klarte faktisk å se det med bare øynene. Men jeg var ikke særlig glad i den vifta heller.

Lenke til kommentar
Slike småvifter er noe herk, de vil alltid bråke. Tror det er en bedre ide å bytte til en større kjøleribbe, og så sørge for bra kabinettventilasjon.

Støttes! Ut med småvifter og inn med en stor passiv kjøleribbe. Du har kanskje en gammel Pentium (1) eller noe sånt som du kan plukke en passende stor ribbe fra, sage til og feste på.

Lenke til kommentar
Her har du utvalget... smak og behag egentlig men jeg vil vel ambefale en kjøler UTEN vifte...

 

GL :)

takk;) men hvorfor ikke med vifte

 

var en på jobben min idag som sa at jeg burde ha vifte for å være på den sikre siden med tanke på varmen på hovedkortet

Vel Premium utgaven er jo samme kortet,det har passiv kjøling som std.

 

9779.jpg

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Her har du utvalget... smak og behag egentlig men jeg vil vel ambefale en kjøler UTEN vifte...

 

GL :)

takk;) men hvorfor ikke med vifte

 

var en på jobben min idag som sa at jeg burde ha vifte for å være på den sikre siden med tanke på varmen på hovedkortet

Vel Premium utgaven er jo samme kortet,det har passiv kjøling som std.

 

9779.jpg

Men igjen, den kjøleløsningen er sikkert bedre enn bare en enkel kjøleribbe

Lenke til kommentar
eneste dritt er at man må ta ut hk for å ta av og sette på ny... :(

aiaiaiai

 

ta ut hele kortet;(

 

pokker

eller har noen funnet en smart måte så man slipper?

 

vifta har sånn små "fester" som går igjennom hk..

Du kan gjøre som meg, å bare dra til ann kommer! :) Har ikkje skjedd noe galt med mitt! :)

Lenke til kommentar

må bare si at akkurat det kortet du har er kjent for p bråke og ha gåen vifte...

 

den kjøleren som allerede er på er veldig lav... denne kan være lavere enn en passiv kjøling fordi vifta kjøler bra... men...

slike chipsetvifter har så høy hastighet at de lett ryker... så derfor erpassiv kjøling det beste vil jeg si...+ at det er roligere og...

 

har du dremel? kjøp en passiv kjøler og tilpass den med dremel... det bør funke :)

 

GL og Mvh fra meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...