Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt med kravene, men dere får kjørt dere på gardeskolen ja! Når dere minst venter det kommer befalene med ett eller annet lureri. F.eks. bli vekt opp (vekt opp var kanskje litt snilt sagt) kl.4 om morgenen, får ordre om å løpe ut, hvor det er stappmørkt. Får ordre om å løpe ut i en hinderløype dere aldri har visst ekstisterte, løpe konstant hele tiden, ingen unnskyldning å kaste opp, for da kommer det en befal å refser deg opp og sier det går ann å løpe og kaste opp samtidig. Ferdig rundt 12 tiden, og da bør du være temmelig sulten, siden siste måltid var kveldsmat kvelden før. Ah, nok en dag i HMKG.....

Blir også (ihvertfall) ca. to uker med øvelser bare på vendinger.

Kan også glede deg til spittingen av skoene! Har hørt at en befal i garden hadde sagt at han hadde holdt på å spittet skoene i 2 uker, og var enda ikke fornøyd...

Aner ikke hvordan det blir på Terningmoen i Elverum, men det ovenfor skjedde vertfall på Rena i fjord. Sjekk på Garden.no, står vel sikkert noe informasjon der!

Endret av Ungoliant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Damn, jeg fikk midlertidig tjenestebevis i dag. Alt over norm. I is teh geek.

6432471[/snapback]

Nerd, jeg fikk to over og en under. Kan vel ha noe med at jeg hatet alt og alle når vi hadde feltøvelser. Men, det var ingen som slo meg når det kom til CPX.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Damn, jeg fikk midlertidig tjenestebevis i dag. Alt over norm. I is teh geek.

6432471[/snapback]

Nerd, jeg fikk to over og en under. Kan vel ha noe med at jeg hatet alt og alle når vi hadde feltøvelser. Men, det var ingen som slo meg når det kom til CPX.

6432500[/snapback]

 

Jeg hatet også alt og alle når vi hadde feltøvelser, men det var aldri sjefen min vitne til. Hvordan kan du få under norm?

Lenke til kommentar
Jeg hatet også alt og alle når vi hadde feltøvelser, men det var aldri sjefen min vitne til. Hvordan kan du få under norm?

6432731[/snapback]

 

Korporal, rykk over denne elven.

ALTSÅ, det er en BRO rett der borte.

Ekte mannfolk svømmer over

Jesus christ, forsvaret er så himla mongo.

 

I tillegg til dette var jeg delvis på en feltøvelse + noen marsjer grunnet vond ankel.

 

Vips; -1 på initiativ (uten at jeg kan se hva det har med saken å gjøre. De mente vel bare at jeg måtte bli trukket for noe).

Lenke til kommentar
[...] 'Fargen' til troppen hans er gul, og i gardeleirn på Rena når de skulle spise måtte de bare drikke gul saft. [...]
Er ikke bare troppen som har gul kompanistripe, men hele 1. gardekompani.

 

[...] Når de kom til leiren sa befalene at nå kunne de slappe av, og at de ikke skulle gjøre mere den dagen. Men ikke så mange minuttene etter fikk de beskjed om å gå opp på veien, og der ble de hentet av biler, og ble kjørt til en lagerbygning. Der var det stapp mørkt og de stod ekstremt tett. Så fikk de beskjed om å stå der til de fikk nye ordre. De stod der i 3 timer.... [...]
Var vel lueløp det da sikkert. Det med bare gul saft har jeg også opplevd når jeg har vært på vakt med dem.
Ikke lueløp, det var feltøvelsen på rekruttskolen (Rena) tipper jeg. Kp. 1 har ikke lueløp.

 

Forresten så har nå garden en jægertropp de og da. Hvor "flinke" de er vet jeg derimot lite om.

6428059[/snapback]

Stemmer, hadde i hvertfall (jegertroppen dimmet i dag sammen med resten av kp. 1). De begynte å kalle seg jegertropp etter nyttår. Da hadde de gjennomført et jegerløp som måtte til å for at de skulle kunne kalle seg jegere. Troppen hadde også egne skarpskyttere. De skilte seg ellers lite ut fra de andre "vanlige" troppene. Endret av andersfk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg skal inn til Madla, 25. September

Noen andre som skal inn dit da?

Sjøforsvaret

6438103[/snapback]

 

Jeg kommer og besøker dere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Kan du data? Skal du inn i Sjøforsvaret i juli? Se her!

 

Sjefen min er på jakt etter noen som kan erstatte meg her i basen når jeg dimmer. Det er en krem stilling som jeg kan fortelle mer om hvis noen er interesserte. Du må kunne data.

Lenke til kommentar

Det skjer veldig lite nå med det første. At du er innrullert betyr bare at forsvaret har hentet ut personalia fra deg fra folkeregisteret, og du skal bekrefte at dette stemmer. Rundt 18-årsdagen vil du få innkalling til sesjon, og da skjer det litt mer. Da skal man til legesjekk og ta psykologiske tester, samt registrere tjenesteønsker. Så får man sitte og vente for å se om man blir innkalt (så langt har jeg kommet, var på sesjon for halvannen måned siden).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...