Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvilken dato dimmer/dimmet dere på? Dimmer 5. juli, altså 29 dager igjen. Woho! Aldri mer Skjold :D

6254281[/snapback]

Siste vakt 29.-30. juni. Dimmer 4. juli (15 dager igjen).

 

Noen som var med på statsbesøket 6. juni? Var jo dratt inn folk fra forskjellige kanter av landet der.

6275945[/snapback]

Ja (men er også samme avdeling som deg, HMKG)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprinnelig Dimmisjonsdato: 25/9 - 06

Ny (formell) dimmisjonsdato: 14/8 - 06

Faktisk dimmisjonsdata: 10/8 - 06.

 

Kjenner jeg gleder meg bra til å dimme, selvom jeg faktisk trives i tjenesten. Èn ting jeg ikke kommer til å savne, er maten jeg får på vakt. Ihjelkokte poteter, erter og kjøttboller er dødelig for humøret når man jobber helg- eller nattevakter.

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med Garnison Sør-Varanger, og kan fortelle litt om hverdagen der? Skal forhåpentligvis dit om 45 dager (ja, jeg teller ned  :!:).

6249630[/snapback]

 

Der var jeg :) .

Flott sted! Faktisk OK mat der og. Og et MEGET bra velferdsanlegg :) .

Bra kino, svømmebasseng, playstationrom!!, Bra kantine & Kjosk, Greie befal :) .

Eneste er det der med 3 måneder rekruttskole (hvis du skal bli jeger). Og "frivillig" isbading, og oppstilling i 36 aktive minusgrader på en nediset oppstillingsplass.

Men eller var det bra!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Hvilken dato dimmer/dimmet dere på? Dimmer 5. juli, altså 29 dager igjen. Woho! Aldri mer Skjold :D

6254281[/snapback]

Siste vakt 29.-30. juni. Dimmer 4. juli (15 dager igjen).

 

Noen som var med på statsbesøket 6. juni? Var jo dratt inn folk fra forskjellige kanter av landet der.

6275945[/snapback]

Ja (men er også samme avdeling som deg, HMKG)

6340063[/snapback]

Noen morsomme historier fra Garden? Jeg passerer stadig slottsplassen og ser turister som tar bilder... Har også merket meg at det innimellom mangler på full bemanning ved alle skilderhusene også.

Lenke til kommentar
Noen morsomme historier fra Garden? Jeg passerer stadig slottsplassen og ser turister som tar bilder... Har også merket meg at det innimellom mangler på full bemanning ved alle skilderhusene også.

6414235[/snapback]

 

Jeg tror det er bra at folket ikke vet om alt det utrolig teite som finner sted på diverse vakter (både slott, skaugum, akershus og leir). Gardister har badet i dammen bak i Dronningparken, onanert på post og bæsjet i skogen bak Skaugum.

Lenke til kommentar
Noen morsomme historier fra Garden? Jeg passerer stadig slottsplassen og ser turister som tar bilder...

6414235[/snapback]

 

Broren min er i garden nå (dimmer om to dager), og har fått hørt noen (kanskje litt merkelige) historier ja. 'Fargen' til troppen hans er gul, og i gardeleirn på Rena når de skulle spise måtte de bare drikke gul saft. Det var både gul og rød saft, men de fikk bare lov til å drikke den gule :tease: .

En annen gang skulle de på 'tur' oppå fjellet, og de skulle masjere en del kilometer med sekk. Når de kom til leiren sa befalene at nå kunne de slappe av, og at de ikke skulle gjøre mere den dagen. Men ikke så mange minuttene etter fikk de beskjed om å gå opp på veien, og der ble de hentet av biler, og ble kjørt til en lagerbygning. Der var det stapp mørkt og de stod ekstremt tett. Så fikk de beskjed om å stå der til de fikk nye ordre. De stod der i 3 timer....

Han er visst blitt tatt en del bilder av ja. Er vel i endel japse-album nå ja. :)

Har viss også jagd vekk noen japser fra steder de ikke har lov til å være ja.

Endret av Ungoliant
Lenke til kommentar
. Når de kom til leiren sa befalene at nå kunne de slappe av, og at de ikke skulle gjøre mere den dagen. Men ikke så mange minuttene etter fikk de beskjed om å gå opp på veien, og der ble de hentet av biler, og ble kjørt til en lagerbygning. Der var det stapp mørkt og de stod ekstremt tett. Så fikk de beskjed om å stå der til de fikk nye ordre. De stod der i 3 timer....

6424783[/snapback]

Det hørtes bare idiotisk ut. Helt sikkert en UB-korporal som måtte vise makt eller noe sånt. Greit nok at marinejegerne og liknende gjør ting for å teste viljestyrke og innsats, men så er ikke gardistene akkurat jegere...

Lenke til kommentar
Jeg tror det er bra at folket ikke vet om alt det utrolig teite som finner sted på diverse vakter (både slott, skaugum, akershus og leir). Gardister har badet i dammen bak i Dronningparken, onanert på post og bæsjet i skogen bak Skaugum.

6419894[/snapback]

Å onanere i vaktpost foran slottet er jo en "klassiker" avisene ikke bør få nyss om.

 

En ting som i hvertfall er sikkert er at gardister aldri marsjerer med 60 kg på ryggen. Maks halvparten.

6426444[/snapback]

60kg, haha. Jeg tviler på at det er noen avdelinger som opererer med så tunge oppakninger. Jeg bærte 30-35kg som straff grunnet at jeg møtte opp med 14,3kg (da kravet var 15kg) på en mars vi hadde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Så vidt jeg vet er 40 kg de tyngste standardoppakningene. Likevel kan lasten komme opp i nesten 100 kg for soldater som droppes av i skarpe oppdrag i land som Afghanistan, hvor de har med seg opptil 60 liter vann.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Noen som vet hva som trengs for å kunne motta graden korporal?

Skal inn i samband den 17. August, noen her som har generelle tips?

6426956[/snapback]

 

Generelt god fremferd, samt en god dose smisking.

Lenke til kommentar
Noen morsomme historier fra Garden? Jeg passerer stadig slottsplassen og ser turister som tar bilder...

6414235[/snapback]

 

Broren min er i garden nå (dimmer om to dager), og har fått hørt noen (kanskje litt merkelige) historier ja. 'Fargen' til troppen hans er gul, og i gardeleirn på Rena når de skulle spise måtte de bare drikke gul saft. Det var både gul og rød saft, men de fikk bare lov til å drikke den gule :tease: .

En annen gang skulle de på 'tur' oppå fjellet, og de skulle masjere en del kilometer med 60kg sekk (tror jeg). Når de kom til leiren sa befalene at nå kunne de slappe av, og at de ikke skulle gjøre mere den dagen. Men ikke så mange minuttene etter fikk de beskjed om å gå opp på veien, og der ble de hentet av biler, og ble kjørt til en lagerbygning. Der var det stapp mørkt og de stod ekstremt tett. Så fikk de beskjed om å stå der til de fikk nye ordre. De stod der i 3 timer....

Han er visst blitt tatt en del bilder av ja. Er vel i endel japse-album nå ja. :)

Har viss også jagd vekk noen japser fra steder de ikke har lov til å være ja.

6424783[/snapback]

 

Var vel lueløp det da sikkert. Det med bare gul saft har jeg også opplevd når jeg har vært på vakt med dem.

 

Forresten så har nå garden en jægertropp de og da. Hvor "flinke" de er vet jeg derimot lite om.

Lenke til kommentar
Noen som vet hva som trengs for å kunne motta graden korporal?

Skal inn i samband den 17. August, noen her som har generelle tips?

6426956[/snapback]

 

Generelt god fremferd, samt en god dose smisking.

6426963[/snapback]

Mulig det fungerer, det vet jeg ikke.

 

Selv var jeg korporal i Sambandet, men ingen (ikke engang jeg) vet hvorfor jeg fikk opprykk.

 

Jeg har hørt at du blir korporal om du er tillitsmann eller varatillitsmann.

Lenke til kommentar
Jeg tror det er bra at folket ikke vet om alt det utrolig teite som finner sted på diverse vakter (både slott, skaugum, akershus og leir). Gardister har badet i dammen bak i Dronningparken, onanert på post og bæsjet i skogen bak Skaugum.

6419894[/snapback]

Å onanere i vaktpost foran slottet er jo en "klassiker" avisene ikke bør få nyss om.

6426724[/snapback]

Hint, hint, mener du kanskje?

 

Ellers høres det ut som om det er et republikansk brorskap i Garden, for riktignok gjorde vi mye ellevilt i Sambandet, men her tar gardistene (ku)kaken.

Lenke til kommentar
Noen som vet hva som trengs for å kunne motta graden korporal?

Skal inn i samband den 17. August, noen her som har generelle tips?

6426956[/snapback]

 

Veldig varierende... noen blir det automatisk fordi de har en stilling (gjerne av de slækkeste der de sitter på ræva hele dagen), mens andre blir det fordi de gjør en god jobb. Sjøforsvaret har forøvrig en tilsvarende grad, Utskrevet Ledende Menig (ULM).

Lenke til kommentar

Jeg skal inn i garden 9.August. Dette året skal alle gardistene være prøvekaniner på et nytt sted. Ikke gardeskolen på Rena leir. Men borti Elverum et sted.

Det jeg lurer på er :

 

- Hvilke fysiske krav forlanger de? (3000m,push-ups osv..)

- Hva gjør de i rekrutten?

- Er det tøft å komme inn i SIBO (Strid i bebyggede områder)?

- Hva gjør man når natten blir lang en sommerdag og du står alene på vaktposten utenfor Skaugum. Og laksen begynner å kvikne opp :p?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...