Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke? 14 tegn. :)

6249586[/snapback]

 

Klarte å knuse beinet i en bilulykke. Sesjonlegen bare rista på hodet da jeg fortalte om boltene og røyra i venstrebeinet.

 

Virker utrolig spennende i militæret, så jeg håper dere benytter sjansen mens dere kan :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+piuwsgfdk

Noen som har erfaring med Garnison Sør-Varanger, og kan fortelle litt om hverdagen der? Skal forhåpentligvis dit om 45 dager (ja, jeg teller ned :!:).

Lenke til kommentar
Tusen takk, begynner nesten å glede meg for det virker som man får bedre mat i militæret enn jeg får hjemme hos mamma og pappa.

6249527[/snapback]

 

Da får du dårlig mat hjemme.

6249599[/snapback]

 

Ellers skal han langt nord eller i marinen (altså ikke landkrabbemarinen, men marinen) :)

 

edit: 3lw00d, jeg tror du skal ta en telefon til sjøkrigsskolen eller hvor du nå har tenkt deg. Slikt varierer muligens fra sted til sted, og de har nok de svarene du er ute etter :)

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Virker ikke som om noen gidder å svare på noe lagt oppe i tråden så jeg spør igjen:

Hva med penger da? Må man betale for bøker eller noe annet utstyr? Kost og losji dekket ikke sant?

6249670[/snapback]

Første året får man dekket alt.

6250283[/snapback]

 

Ikke bare får man dekket alt, man får lønn også. Så vidt jeg vet får man lønn som en korporal/ULM. Som er litt over 4k pr mnd.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Virker ikke som om noen gidder å svare på noe lagt oppe i tråden så jeg spør igjen:

Hva med penger da? Må man betale for bøker eller noe annet utstyr? Kost og losji dekket ikke sant?

6249670[/snapback]

Første året får man dekket alt.

6250283[/snapback]

 

Ikke bare får man dekket alt, man får lønn også. Så vidt jeg vet får man lønn som en korporal/ULM. Som er litt over 4k pr mnd.

6250943[/snapback]

 

Befalselever får mer lønn enn Korporal/ULM.

Lenke til kommentar
Virker ikke som om noen gidder å svare på noe lagt oppe i tråden så jeg spør igjen:

Hva med penger da? Må man betale for bøker eller noe annet utstyr? Kost og losji dekket ikke sant?

6249670[/snapback]

Første året får man dekket alt.

6250283[/snapback]

 

Ikke bare får man dekket alt, man får lønn også. Så vidt jeg vet får man lønn som en korporal/ULM. Som er litt over 4k pr mnd.

6250943[/snapback]

 

Befalselever får mer lønn enn Korporal/ULM.

6250980[/snapback]

 

Sikker? Jeg vet hvertfall at de som går FSES får korp./ULM-lønn...

Lenke til kommentar
Hvordan er det lagt opp for allergikere i militæret? Har de egne måltider eller må man bare finne seg i å spise det samme som alle andre?

Er ikke en dødelig allergi, men tåler ikke melk, noe som kan gjøre det litt irreterende å få i seg det.

6248983[/snapback]

Mye har sikkert skjedd siden jeg var inne, men dengang var det ikke problem å være allergiker. En kar i troppen tålte ikke impregneringsmiddelet i knappetelt, så han gjennomførte førstegangstjenesten uten øvelser med overnatting i telt.
Lenke til kommentar
Har min siste vakt 9. august, det er en nattevakt. Får skoledimme 6 uker før opprinnelig dimmisjonsdato, men får allikevel full dimmegodtgjørelse!

6257742[/snapback]

Tror det er standard at man får full dimmegodtgjørelse fordi om man dimmiterer tidligere enn originalt planlagt. Jeg dimmer 5. juli, mens jeg rykket inn 30. august. Vi får 6 uker tidligere dimmisjon av HSTY, mens bataljonen gir oss permisjon fra 5. juli. 27 dager igjen! :w00t:

Lenke til kommentar
Noen som var med på statsbesøket 6. juni? Var jo dratt inn folk fra forskjellige kanter av landet der.

6275945[/snapback]

 

Jeg var egentlig beordret til å stå langs Karl Johan i paradeuniform (marinen), men så slapp jeg heldigvis pga. vakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...