Gå til innhold

Hvilken avis leser du (løssalg)


Anbefalte innlegg

Hvilken avis foretrekker du av VG og Dagbladet?

 

Selv leste jeg mest VG før, men etterhvert som jeg har blitt eldre og Dagbladet stadig har blitt bedre har jeg gått over til Dagbladet som min "førsteavis". En annen grunn er at Dagbladet har mange gode magasiner. En annen faktor som spiller inn er at VG gradvis har gått over til å bli tabloidenes Se & Hør ...

 

Det som ble avgjørende for at jeg gikk over til Dagbladet var sportsbilagene, VG har jo bare fått rosa papir og to stifter ekstra :hrm:

 

EDIT: Må nevne at Aftenposten er den avisen jeg først og fremst leser, men hvis jeg skal på en togtur f.eks. foretrekker jeg Dagbladet.

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leser Verdens Undergang iblandt, fordi vi har den her i huset. Det hender også at jeg titter innom begge de to store tabloidavisene på nett, for å sjekke nyhetene, slik at jeg vet hva folk snakker om.

 

Edit: Glemte å nevne at jeg leser Aftenposten hver morgen.

Edit2: Jeg leser også lokalavisa Hadeland.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Derfor Aftenposten la over til Tabloidformatet?

aaaaaaah =)

Tabliodformat fører ikke automatisk til tabloidnyheter. Aftenposten la om til tabliodformat siden formatet er mer håndterlig, så vidt jeg vet.

Enig, jeg var egentlig glad for at de la om til tabloid. Kan ikke si at nyhetene har blitt mer tabloide heller. Ikke noe Britney Spears har fått seg ny kjæreste forside der i gården nei :thumbup:

Lenke til kommentar
Derfor Aftenposten la over til Tabloidformatet?

aaaaaaah =)

Tabliodformat fører ikke automatisk til tabloidnyheter. Aftenposten la om til tabliodformat siden formatet er mer håndterlig, så vidt jeg vet.

Den påstanden vil jeg iallfall delvis bestride. Tabloidformatet gir mindre plass, og man har bare ett hovedoppslag. Dette oppslaget skal selge. Du sier Aftenposten ikke er så tabloide hva angår innhold som VG og Dagbladet. Vel, det stemmer til en viss grad, men slett ikke alltid. Du slipper ikke unna Britney Spears, Paris Hilton og Prinsesse Madeleine i Aftenposten heller.

 

 

Mitt inntrykk er at jeg må lese den avisa med et kritisk øye. Den er, som alle andre aviser, preget av anti-frp og pro-sv-holdninger (Det er vel derfor du synes den er konge?). Jeg har allikevel et inntrykk av at den er hakket mer seriøs enn vg/db.

 

Vennligst dokumenter dette. VG, Dagbladet og Aftenposten er landets tre største aviser. De må forholde seg til et marked, og de må velge nyheter som selger. Selv om flertallet av journalistene er venstrefolk betyr ikke det at partitilhørigheten automatisk skinner gjennom i det de skriver.

 

Edit 2: Det tok meg under 4 sekunder å finne denne lederartikkelen fra Aftenposten, titulert: Intolerante SV.

Edit 3: Ny artikkel fra Aftenposten her: Sosialistkommuner er mindre effektive

Edit 4: Her angripes både SV og Frp.

 

Tar du tilbake påstanden, eller vil du late som om du ikke har sett dette? :whistle:

Endret av Antikapitalist
Lenke til kommentar

Den dagen jeg kjøper Dagbladet eller VG, håper jeg noen kommer og slår meg i hodet med noe hardt før jeg rekker å lese dem. Som sagt tidligere har jeg ikke lest noen av dem på ca 22 år, og jeg har ingen planer om å begynne nå. Ellers blar jeg med glede i alt fra Klassekampen til Dagens Næringsliv, skjønt ikke daglig.

 

Tabloidformat fører ikke automatisk til tabloidnyheter.

Det var den gamle hedersmann Jahn Otto Johansens bevingede ord da Dagbladet la om. Vi vet hvordan det gikk...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...