Gå til innhold

Kundekonto sperret hos Netshop


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg synes egentlig det er kjedelig å måtte betale for andres "anger".

 

Den beste løsningen var om de som var usikre på om de ville beholde varen betalte ekstra til butikken, slik at de gjennom dette kunne få åpent kjøp i X antall dager (avhengig av hvor mye man betaler), og dermed blir det billigere for alle andre.

Lenke til kommentar
Den kundegruppen som er her genererer så lite i inntekter at dere nesten ikke er verdt omsetningen,

 

Nok et bevis på at noen er født litt mindre begavet enn andre... :!:

 

GO Coban! :w00t:

4733366[/snapback]

 

Tja vel å merke.... så syns jeg det begynner å bli mange angrefristtråder, så vil tro at våre kjære HW.no brukere faktisk har en større returandel (mrk Angrefrist) enn de vanlige nettbrukeren.

Men så har jeg også inntrykket at vi på HW.no er veldig flink til å "grille" datautstyr.

Men tar det med en klype salt, da det bare er mitt inntrykk.

Lenke til kommentar
Trådstarter har ikke skjønt dette at det finnes egene regler for pixelfeil, han har ikke fulgt dette

Disse reglene er det produsentene selv som har funnet på, så det er ingen grunn til å bry seg om dem.

5170140[/snapback]

 

Med tanke på at forbrukermyndighetene også bruker disse reglene for å avgjøre tvister, er det definitivt grunn til å bry seg om dem.

Lenke til kommentar

Interessant avtale du gjorde med Dell. Kanskje jeg bør gjøre det samme den dagen jeg kjøper meg en LCD-skjerm? :D

 

Edit: Synes man kunne tilbudt en feilfripixelgaranti på skjermer som kostet f.eks. 350 kroner ekstra e.l. Kunne glatt betalt for den lille ekstra tryggheten. Men dog, da måtte nettbutikken åpnet hver eneste pakke med skjerm og sånn - og hva med de med feil pixler? skal de bli sendt ut til kunder som ikke bruker garantien, men heller angrefristen?

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar
Trådstarter har ikke skjønt dette at det finnes egene regler for pixelfeil, han har ikke fulgt dette

Disse reglene er det produsentene selv som har funnet på, så det er ingen grunn til å bry seg om dem.

5170140[/snapback]

 

Med tanke på at forbrukermyndighetene også bruker disse reglene for å avgjøre tvister, er det definitivt grunn til å bry seg om dem.

5170281[/snapback]

 

Mange tar det for gitt at kunde er informert om at det kan være slike feil på lcd skjermer og at noen døde pixels må aksepteres. Derimot er mange helt uvitende om dette og informerer ikke selger om slikt må det vel kalles en feil på produktet som kunde har all grunn til å klage på. Hvis kunde er orientert om dette stiller saken seg selvsagt annerledes. Nå er ikke dette noe stort problem da ettersom El-kjøp har 30 dagers bytterett uansett årsak. Det er bare å handle der og bytte til du er fornøyd med produktet.

Lenke til kommentar
Mange tar det for gitt at kunde er informert om at det kan være slike feil på lcd skjermer og at noen døde pixels må aksepteres. Derimot er mange helt uvitende om dette og informerer ikke selger om slikt må det vel kalles en feil på produktet som kunde har all grunn til å klage på. Hvis kunde er orientert om dette stiller saken seg selvsagt annerledes. Nå er ikke dette noe stort problem da ettersom El-kjøp har 30 dagers bytterett uansett årsak. Det er bare å handle der og bytte til du er fornøyd med produktet.

5170343[/snapback]

 

Jeg nøyer meg med denne:

 

Når det gjelder krav til en vares egenskaper, heter det i forbrukerkjøpsloven § 15 at tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen. Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til, eller svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper.

 

Utvalget har, under noe tvil, kommet til at det ikke er tilstrekkelig sannsynliggjort at prikken på skjermen utgjør en mangel. Utvalget finner å kunne legge en viss vekt på bransjens norm om at det er påregnelig med slike prikker inntil et visst nivå og med en viss plassering. Som kjøper må man således regne med at prikker av et visst omfang forekommer. På bakgrunn av den fremlagte dokumentasjon, er det ikke mulig å konkludere med at prikkens plassering eller omfang overstiger det som må anses påregnelig.

 

Altså er ikke pixelfeil innenfor ISO-standarden å regne som en mangel. Hvertfall ikke før FTU kommer til en annen konklusjon.

Lenke til kommentar

Som TEE skriver så sier FTU rett ut at enkle pikselfeil ikke er en mangel som gir reklamasjonsrett. Dermed skal det ikke være nødvendig å informere hver enkelt kunde om at det kan oppstå pikselfeil for at de ikke skal kunne reklamere på dette.

 

Det er god kundebehandling å informere - men det er IKKE påkrevd.

Lenke til kommentar

Må nok innrømme, som flere andre her, at jeg også hadde sendt tilbake skjermen på angrerett hvis den hadde hatt døde pixler. Det er litt trist ja, men så egoistisk er jeg. Honnør til dere som sier dere hadde latt være :)

 

Selv har jeg kjøpt tre skjermer fra netshop, hvor den ene har en defekt pixel. Men siden den ikke er særlig sjenerende, og ganske langt ut mot kanten, lot jeg være å sende den tilbake.

 

Men hadde det vært to pixler, eller den ene vært blinkende midt på skjermen, så hadde jeg benyttet.. eller utnyttet.. angreretten ja.

 

Jeg synes også det er kjedelig, men hadde gjort det selv.

 

Så til trådstarter kan jeg ikke ha noen moralsk pekefinger.

 

/Espen

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor angreretten skulle være et problem så lenge alle butikker har samme vilkår. Grunnen til at det er lite å tjene på datadeler er ganske enkelt det faktum at det er mange mennesker som tilsynelatende synes det er gøy å selge disse. Og da blir konkuransen veldig stor mellom de forskjellige aktørerene.

 

Dette er jo fint for oss forbrukere.. det skulle vært slik i fks. strømbransjen eller noe så enkelt som bensin som jo alle må ha (nesten alle) uansett hva det koster.. der er det såvist ingen reell konkuranse neida vi blir flådd og vi godtar det uten å mukke.

 

Så moralen er : Jo flere som vil selge noe jo billigere blir det !

 

He he... du verden så gammel denne tråden var.. så det ikke før etter posting....

Endret av egils
Lenke til kommentar
Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor angreretten skulle være et problem så lenge alle butikker har samme vilkår. Grunnen til at det er lite å tjene på datadeler er ganske enkelt det faktum at det er mange mennesker som tilsynelatende synes det er gøy å selge disse. Og da blir konkuransen veldig stor mellom de forskjellige aktørerene.

 

Dette er jo fint for oss forbrukere.. det skulle vært slik i fks. strømbransjen eller noe så enkelt som bensin som jo alle må ha (nesten alle) uansett hva det koster.. der er det såvist ingen reell konkuranse neida vi blir flådd og vi godtar det uten å mukke.

 

Så moralen er : Jo flere som vil selge noe jo billigere blir det !

 

He he... du verden så gammel denne tråden var.. så det ikke før etter posting....

5807318[/snapback]

 

eh... 95 nasjonale strømleverandører...3 mulige avtaler, fast pris, variabel eller spot/innkjøpspris gir ganske store valgmuligheter.

 

Riktignok er jeg enig med at konkurannsen kanksje er for dårlig, og at nettleien er et stort hinder for nettopp konkuransen (som for mange forbrukere utgjør halvparten av strømforbruket).

Lenke til kommentar
Hadde bransjen vært villig til å ta tak i servicebegrepet på egen hånd hadde det i utgangspunktet ikke vært nødvendig med noen angreretts lov. Men nei, de aller fleste butikker pr. idag opererer kun akkurat på minstekravet som er satt ved de lovene som bevilger rettigheter til kunden.

Elkjøp er dog et godt eksempel på en av butikkene som ønsker å yte litt ekstra til kunden utover akkurat det som lovverket tvinger dem til. Her har man 30 dagers åpent kjøp såvidt jeg vet. I forbrukerlandet USA eksisterer det ikke en slik angreretttslov slik vi har her i Norge men likevel opererer de alle fleste butikker med en viss form for "åpent kjøp" uansett om det er postordre eller vanlig butikk. De har tatt tak i servicebegrepet selv og ønsker å yte mer ovenfor kunden enn akkurat det som er minstekravet iht. loven. Trist at det må egne lover til her i landet for å kunne oppnå noe lignende.

4715916[/snapback]

 

Angrerettloven er til for å ta knekken på useriøse postordrefirma. Den er ikke til for at man skal få teste ut allverdens produkter for så å sende tilbake til butikken igjen.

 

Det er dere som benytter dere av angrefristen som gjør at kostnadene går opp.

 

Mottok selv en dyr 19" med en død pixel, men griner ikke for det. Var klar over at det kan være et problem...

 

Satt på spissen, kan man sammenligne dere med forsikringssvindlere. Det er deres feil at forsikring er så dyrt i dette landet....

 

Elkjøps "30 dagers åpent kjøp" er selvfølgelig veldig kundevennlig og alt det der, men det er nok utrolig mange av Elkjøps butikksjefer som ønsker denne ordningen dit peppern gror.

 

Angrefristloven kan avskaffes spør du meg. Forbrukere må bli flinkere til å orientere seg på forhånd, før de bestiller, og ikke basere uvitenheten på angrefristen.

Har skjermen 3 pixelfeil, går det på garantien uansett. 2 døde pixler kan vel alle leve med...

 

Syns trådstarter virker som en sleip fyr, og håper kontoen din forblir sperret hos Netshop. Hold deg til nærbutikken du.....

Lenke til kommentar

Slenger meg på Dr. Phil her...

Tåler man ikke en død pixel burde du heller kjøpe en CRT-skjerm!

Det er jo tross alt oss forbrukere det går ut over siden prisene må jo gå oppover for å dekke tapet til slike "idioter" som aldri blir fornyød...

 

Også 30 dagers åpent kjøp vet jeg mange vil ha vekk og kanskje ikke så rart når noen kommer inn før OL, kjøper en 50" Pioneer, betaler med mastercard og såklart kommer de tilbake 4 uker senere...

 

Når man har byttet bare 3 dataskjermer som Netshop da kommer til å tape 300 kr. stykket er du oppi 1.200 kr... hvem skal dekke det? Jo, vi som handler der... skjønner godt at de sperrer slike kontoer.

Lenke til kommentar

Også 30 dagers åpent kjøp vet jeg mange vil ha vekk og kanskje ikke så rart når noen kommer inn før OL, kjøper en 50" Pioneer, betaler med mastercard og såklart kommer de tilbake 4 uker senere...

 

 

Ingen tvinger elkjøp til å ha denne ordningen. Liker de den ikek, så kan de bare fjerne den.

 

AtW

Lenke til kommentar
Slenger meg på Dr. Phil her...

Tåler man ikke en død pixel burde du heller kjøpe en CRT-skjerm!

Det er jo tross alt oss forbrukere det går ut over siden prisene må jo gå oppover for å dekke tapet til slike "idioter" som aldri blir fornyød...

 

Også 30 dagers åpent kjøp vet jeg mange vil ha vekk og kanskje ikke så rart når noen kommer inn før OL, kjøper en 50" Pioneer, betaler med mastercard og såklart kommer de tilbake 4 uker senere...

 

Når man har byttet bare 3 dataskjermer som Netshop da kommer til å tape 300 kr. stykket er du oppi 1.200 kr... hvem skal dekke det? Jo, vi som handler der... skjønner godt at de sperrer slike kontoer.

5808086[/snapback]

300 *3 = 900. hvordan kom du fram til 1200?

Lenke til kommentar
Slenger meg på Dr. Phil her...

Tåler man ikke en død pixel burde du heller kjøpe en CRT-skjerm!

Det er jo tross alt oss forbrukere det går ut over siden prisene må jo gå oppover for å dekke tapet til slike "idioter" som aldri blir fornyød...

 

Også 30 dagers åpent kjøp vet jeg mange vil ha vekk og kanskje ikke så rart når noen kommer inn før OL, kjøper en 50" Pioneer, betaler med mastercard og såklart kommer de tilbake 4 uker senere...

 

Når man har byttet bare 3 dataskjermer som Netshop da kommer til å tape 300 kr. stykket er du oppi 1.200 kr... hvem skal dekke det? Jo, vi som handler der... skjønner godt at de sperrer slike kontoer.

5808086[/snapback]

300 *3 = 900. hvordan kom du fram til 1200?

5808107[/snapback]

Mente såklart 900 kr... :blush:

 

Men når Netshop kun har hatt kunden i kort tid og det eneste han har kjøpt er 3 skjermer som han har byttet igjen så Netshop går nesten 1.000 kr. i minus... hvem hadde vel ikke sperret den kontoen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...