Gå til innhold

Kundekonto sperret hos Netshop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
..MEN jeg hadde handlet en ny på en annen webshop    :innocent:

Absolutt alle webshoppene og butikkene worldwide sliter med samme problem så det så..

 

For ørtonde gang, pixelfeilene kommer fra fabrikker, ikke fra butikkene :wallbash:

Det vet jeg da så inderlig godt, men grunnen til at jeg ville handlet på en annen webshop, er for å unngå å bli sett på som en "vanskelig" kunde!!

Lenke til kommentar
Poenget var at hvis Netshop hadde sagt seg villige til å ta seg betalt for å undersøke skjermen jeg bestilte for pixelfeil (noe jeg syntes de burde ha gjort 2. og hvertfall 3. gangen), så hadde ikke dette vært et problem.

Du har nå vært max. uheldig også, 3 stk på rappen med pixelfeil så det så...

Lenke til kommentar
..MEN jeg hadde handlet en ny på en annen webshop    :innocent:

Absolutt alle webshoppene og butikkene worldwide sliter med samme problem så det så..

 

For ørtonde gang, pixelfeilene kommer fra fabrikker, ikke fra butikkene :wallbash:

Det vet jeg da så inderlig godt, men grunnen til at jeg ville handlet på en annen webshop, er for å unngå å bli sett på som en "vanskelig" kunde!!

Forklaring godtatt og akseptert. :)

Lenke til kommentar

ja, temmelig uheldig. Hele episoden kan jo beskrives som uheldig. Men, jeg syntes faktisk det er litt urettferdig å nekte å ha meg som kunde. Netshop har flere gode tilbud, og som oftest veldig hyggelige kundebehandlere. Men som sagt tidligere, det har flere andre webshoper også.

Lenke til kommentar
ja, temmelig uheldig. Hele episoden kan jo beskrives som uheldig. Men, jeg syntes faktisk det er litt urettferdig å nekte å ha meg som kunde. Netshop har flere gode tilbud, og som oftest veldig hyggelige kundebehandlere. Men som sagt tidligere, det har flere andre webshoper også.

men oppi hele denna smørja her da. har lest at du fikk mail etter å ha lagt en ordre der. Har du forsøkt å ringe? er de like vanskelige på telefon som du tok de for på mail?

Lenke til kommentar
ja, temmelig uheldig. Hele episoden kan jo beskrives som uheldig. Men, jeg syntes faktisk det er litt urettferdig å nekte å ha meg som kunde. Netshop har flere gode tilbud, og som oftest veldig hyggelige kundebehandlere. Men som sagt tidligere, det har flere andre webshoper også.

Regner med at Netshop har spioner i denne tråden, ta kontakt med dem og

bli venner igen... :) Saken er jo bare trist for alle sammen.

 

Men allikevel, en lærerik og nyttig tråd.

 

Edit: j

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Har hatt kontakt med de pr mail idag og forklart situasjonen. Jeg ønsker jo ikke å være en vanskelig og urimelig kunde, selvom enkelte kanskje har det intrykket av meg nå. De i Netshop skal diskutere saken min iløpet av dagen og sende meg en email når de har bestemt seg. Holder dere oppdatert.

Lenke til kommentar
..MEN jeg hadde handlet en ny på en annen webshop    :innocent:

Absolutt alle webshoppene og butikkene worldwide sliter med samme problem så det så..

 

For ørtonde gang, pixelfeilene kommer fra fabrikker, ikke fra butikkene :wallbash:

Det vet jeg da så inderlig godt, men grunnen til at jeg ville handlet på en annen webshop, er for å unngå å bli sett på som en "vanskelig" kunde!!

:!: Mener du det? Hva får deg til å tro at de mener du er en dårlig kunde hvis du bruker angreretten? :!:

 

Har kjøpt 3 bærbare pcer siste halvåret, og alle har kommet med en død piksel. Har aldri brukt angreretten på noen av de bærbare jeg har kjøpt. Jeg kan leve med en død piksel. Det er ikke verdens undergang.

Lenke til kommentar

Artig vri av Netshop. Krever du som forbruker dine rettigheter så stenger vi deg ute :p

 

For å være litt seriøs så forstår jeg godt Netshop, det er dyrt å ta tilbake LCD skjermer på angrerett. Men dette er noe ma nmå regne med når man driver webshop, vanlige butikker har utgifter i forhold til ekstra personale og lager som webshoppene sparer på. Det er jo også en kjent sak at angreretten ikke er holdbar i alle situasjoner, men den er der og det burde ihvertfall Netshop vite ;)

 

Trådsstarter spurte om de kunne ta en kikk på skjermen hans før de sendte den mot at han betalte litt ekstra for dette bryderiet (var annen gangs skjermkjøp) og dette nektet de.

 

Som sagt, så er det en veldig intressant sak dette her. Gleder meg til å se åssen Netshop og kunde ordner opp i dette..

 

P.S Man har lov til å nekte hvilken kunde man vil, har gjort dette der jeg jobbet før pga. naskeri. :thumbup:

Lenke til kommentar
Er 100 % enig med trådstarter. Utrolig hvor mye sludder det er å lese om "misbruk" av angrerett. Makan til sprøyt. Det er ingen plikt til å oppgi hvorfor man agrer kjøpet, ergo går det ikke an å "misbruke" angreretten.

Vel, det er jo helt tydelig at han IKKE angrer kjøpet i seg selv siden han bestiller samme vare to ganger til...

 

Skjønner Netshop veldig godt; det er ikke deres feil at det er pixelfeil på skjermen, og så lenge feilene er innenfor kravene til antall pixler som kan være feil så er det rent misbruk av angreretten å returnere av denne grunn.

 

Jeg skjønner også at kjøperen ikke vil ha en vare med pixelfeil, men når han ved hjelp av angreretten 'produserer' 3 varer som Netshop må selge med tap (og dermed i kroner + arbeidstid taper langt mer enn det trådstarter har tapt i porto) som demo/brukt er langt i fra fair overfor dem. Og disse kostnadene må igjen taes inn på andre varer, noe som rammer alle kunder.

 

Selvfølgelig skal det i en perfekt verden ikke være pixelfeil, men med dagens produksjonsteknologi hvor det ofte blir en feil eller to så ville nok prisene økt betraktelig hvis alle skjermer med pixelfeil skulle bli skrotet, og en skjerm som koster f.eks. 3000,- idag med en viss risiko for pixelfeil ville kanskje kostet 5500,- istedet.

 

I et land hvor arbeidskraft er så dyrt som i Norge synes jeg heller ikke at man kan kreve at selger pakker opp, tester og så pakker ned en skjerm før den sendes, det koster fort bedriften en hundrelapp eller to i lønn/utgifter å gjøre dette. Men en mulighet er jo å innføre et 'sjekkegebyr' på f.eks. 500 kroner hvor de da garanterer at varen er sjekket og fri for pixelfeil, men siden alle er opptatt av å få ting billigst mulig så ville vel dette ikke ha blitt brukt i særlig grad når man istedet kan lempe ansvaret over på butikken via angreretten...

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Stakkars Netshop som må gamble på varene de får fra produsent. Er det pixelfeil så blir det tap, er de feilfrie så blir det litt fortjeneste. Det er slik det blir med angrerett. Datamarkedet er tøff, og jeg har forsåvidt lite sympati, for hvis de taper penger er det fordi de ikke har gjort research godt nok.

 

Jeg forstår også at de ikke vil starte en ny "rutine" om å sjekke skjermer for pixelfeil. Hva blir det neste? Sjekke pipelines på skjermkort? Sjekke overklokkingsegenskaper på CPU?

 

Dette får bli som et spill, der vi spiller kjøpere og de spiller selgere, og kjøpere prøver å utnytte reglene til dems fordel mens kjøperne bruker regel til dems fordel.

 

Du kan bruke angreretten så mye du vil, syns ikke det er noe galt i det. Det er jo en rett som du har, og selv om noen vil si at du misbruker det, vil jeg heller si at du utnytter det.

 

Netshop kan velge å ikke ha deg som kunde, det er vel også greit. De mister en kunde, samtidig som de får litt dårlig PR. Skal netshop "tjene" mere penger får de bare kjempe til seg bedre retigheter fra produsentene.

Lenke til kommentar

Hvorfor være så snille mot Netshop?? Har hatt angrefrits returer til andre nettbutikker uten at dette er noe problem.

 

Hadde det handlet om en annen webshop så hadde den tråden sett helt anneledes ut.

 

Til tråstarter:

 

Det er ikke å angre på et kjøp når man bestiller samme vare 2 ganger, men jeg er helt enig med deg at etter loven har du helt rett.

 

Jeg ville skrevet en hyggelig mail til Netshop forklart hvorfor du returnerte varene og spørt om de kunne åpnet kontoen igjen.

 

Edit leifer.

Endret av Guffen Duck
Lenke til kommentar
Stakkars Netshop som må gamble på varene de får fra produsent. Er det pixelfeil så blir det tap, er de feilfrie så blir det litt fortjeneste. Det er slik det blir med angrerett. Datamarkedet er tøff, og jeg har forsåvidt lite sympati, for hvis de taper penger er det fordi de ikke har gjort research godt nok.

 

Jeg forstår også at de ikke vil starte en ny "rutine" om å sjekke skjermer for pixelfeil. Hva blir det neste? Sjekke pipelines på skjermkort? Sjekke overklokkingsegenskaper på CPU?

 

Dette får bli som et spill, der vi spiller kjøpere og de spiller selgere, og kjøpere prøver å utnytte reglene til dems fordel mens kjøperne bruker regel til dems fordel.

 

Du kan bruke angreretten så mye du vil, syns ikke det er noe galt i det. Det er jo en rett som du har, og selv om noen vil si at du misbruker det, vil jeg heller si at du utnytter det.

 

Netshop kan velge å ikke ha deg som kunde, det er vel også greit. De mister en kunde, samtidig som de får litt dårlig PR. Skal netshop "tjene" mere penger får de bare kjempe til seg bedre retigheter fra produsentene.

Og vil skal ikke glemme at jo mindre ekstrakostnader for webshoppene, desto

billigare priser for oss forbrukerer.

Noen (alle) må jo betale for alle kostnader uansett hvordan de oppstår... ;)

Lenke til kommentar

Alle som klager på misbruk av angrefristen, er liksom den Lacie skjermen også en billig skjerm? 5-6000kr var den billigste Lacien jeg fant på prisguiden her på HW. Se for dere at dere selv hadde gitt opp mot 6000kr for en skjerm når det finnes i samme størrelse til halve prisen og fått en med døde pixler på. De som ikke hadde byttet den er om ikke dumme ihvertfall mindre smarte.

 

Hadde dette skjedd meg at jeg hadde blitt utestengt hadde jeg sjekket opp reglene med engang om dette var lov. Jeg tror ikke det er forskjellig regler for åssen butikk det gjelder og jeg VET at ikke matbutikker kan nekte butikktyver inn i butikken. Noen sier, "men mat er jo livsviktig" Det finnes alltids en annen butikk.

Det kan selvsagt være forskjellig regler fra "RL" handel og netthandel...

Lenke til kommentar

Synes dette er veldig vanskelig, jeg. Jeg mener, har mottatt transportskadde kabinetter, men har orket å gjøre noe med det, fordi jeg sitter jo ikke og glor på boksen under arbeidsplassen hele dagen, men en skjerm må være bra for at jeg skal sitte og se på den hele tiden. Det å ha en lysende pixel midt på skjermen er ikke brukbart. Siden kjøperen her faktisk har forsøkt å få de til å teste skjermen, har jeg bestemt meg for at det er greit at han har sendt de tilbake. Han holder forhåpentligvis ikke på med denne pakkesendingen og skjermbyttingen for moro skyld.

Lenke til kommentar
Hvorfor være så snille mot Netshop?? Har hatt angrefrits returer til andre nettbutikker uten at dette er noe problem.

Trådstarter har hatt 3 returer uten at det har vært noe problem.

Din situasjon kan neppe sammenlignes med trådstarters.

 

Hadde det handlet om en annen webshop så hadde den tråden sett helt anneledes ut.

 

Begrunn ditt syn. Skjønner ærlig talt ikke hva du mener.

 

 

Jeg ville skrevet en hyggelig mail til Netshop forklart hvorfor du returnerte varene og spørt om de kunne åpnet kontoen igjen.

 

Lurt :w00t: Det har trådstarter gjort (14.09) og jeg er ganske sikker på at saken løser seg og at trådstarter snart kan få bestilt en ny lion sjokolade.

 

For Netshop tror jeg saken fortoner seg litt anderledes når de får høre om hva som ligger bak angretten enn når dataskjermen sier ANGRETT, ANGRETT, ANGRETT --> If ANGRETT >= 3 THEN GO TO END

PRINT Beklager, men din konto er sperret pga at du alltid sender varene i retur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...