Gå til innhold

Kundekonto sperret hos Netshop


Anbefalte innlegg

Slenger meg på Dr. Phil her...

Tåler man ikke en død pixel burde du heller kjøpe en CRT-skjerm!

Det er jo tross alt oss forbrukere det går ut over siden prisene må jo gå oppover for å dekke tapet til slike "idioter" som aldri blir fornyød...

 

Også 30 dagers åpent kjøp vet jeg mange vil ha vekk og kanskje ikke så rart når noen kommer inn før OL, kjøper en 50" Pioneer, betaler med mastercard og såklart kommer de tilbake 4 uker senere...

 

Når man har byttet bare 3 dataskjermer som Netshop da kommer til å tape 300 kr. stykket er du oppi 1.200 kr... hvem skal dekke det? Jo, vi som handler der... skjønner godt at de sperrer slike kontoer.

5808086[/snapback]

300 *3 = 900. hvordan kom du fram til 1200?

5808107[/snapback]

Mente såklart 900 kr... :blush:

 

Men når Netshop kun har hatt kunden i kort tid og det eneste han har kjøpt er 3 skjermer som han har byttet igjen så Netshop går nesten 1.000 kr. i minus... hvem hadde vel ikke sperret den kontoen?

5808130[/snapback]

 

Taper Netshop bare 300 kr per skjerm som blir returnert på angrefrist?

Hvordan ser det regnestykket ut?

 

Faktorer som gjør at Netshop taper på dette:

- En returnert skjerm må selges til redusert pris

- En demoskjerm er ofte vanskeligere å selge enn tilsvarende ny vare, og tar derfor opp lagerplass

- Ved bruk av angrefrist betaler netshop frakt til kunde

- Netshop har brukt tid/materiell/ressurser på å selge/plukke/pakke/sende skjermen

- Netshop må bruke tid på å ta tilbake skjermen, sette den tilbake på lageret, sjekke at skjermen er returnert komplett, betale penger til kunden som returnerte den, legge den inn i datasystemet

- bruke tid på å lese sutretråder som dette

- bruke tid på å stenge kontoer (eller, det gikk kanskje automatisk)

- bruke tid på å åpne stengte kontoer

- osv osv

 

Jeg tror nok reelt tap på en skjerm sendt i retur er langt høyere enn 300 kr...

Endret av tomahg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor angreretten skulle være et problem så lenge alle butikker har samme vilkår. Grunnen til at det er lite å tjene på datadeler er ganske enkelt det faktum at det er mange mennesker som tilsynelatende synes det er gøy å selge disse. Og da blir konkuransen veldig stor mellom de forskjellige aktørerene.

 

Dette er jo fint for oss forbrukere.. det skulle vært slik i fks. strømbransjen eller noe så enkelt som bensin som jo alle må ha (nesten alle) uansett hva det koster.. der er det såvist ingen reell konkuranse neida vi blir flådd og vi godtar det uten å mukke.

 

Så moralen er : Jo flere som vil selge noe jo billigere blir det !

 

He he... du verden så gammel denne tråden var.. så det ikke før etter posting....

5807318[/snapback]

 

eh... 95 nasjonale strømleverandører...3 mulige avtaler, fast pris, variabel eller spot/innkjøpspris gir ganske store valgmuligheter.

 

Riktignok er jeg enig med at konkurannsen kanksje er for dårlig, og at nettleien er et stort hinder for nettopp konkuransen (som for mange forbrukere utgjør halvparten av strømforbruket).

5808002[/snapback]

 

Konkuranse he he.. kaller du det for konkuranse ja ja.... det er ikke noen reell konkuranse når det gjelder strøm! hvorfor skal noen tjene penger på strøm i utgangspunktet! er det ikke vårt vann? alles vann er det! det er bare kjeltringer hele bunten !

Lenke til kommentar
Slenger meg på Dr. Phil her...

Tåler man ikke en død pixel burde du heller kjøpe en CRT-skjerm!

Det er jo tross alt oss forbrukere det går ut over siden prisene må jo gå oppover for å dekke tapet til slike "idioter" som aldri blir fornyød...

 

Også 30 dagers åpent kjøp vet jeg mange vil ha vekk og kanskje ikke så rart når noen kommer inn før OL, kjøper en 50" Pioneer, betaler med mastercard og såklart kommer de tilbake 4 uker senere...

 

Når man har byttet bare 3 dataskjermer som Netshop da kommer til å tape 300 kr. stykket er du oppi 1.200 kr... hvem skal dekke det? Jo, vi som handler der... skjønner godt at de sperrer slike kontoer.

5808086[/snapback]

300 *3 = 900. hvordan kom du fram til 1200?

5808107[/snapback]

Mente såklart 900 kr... :blush:

 

Men når Netshop kun har hatt kunden i kort tid og det eneste han har kjøpt er 3 skjermer som han har byttet igjen så Netshop går nesten 1.000 kr. i minus... hvem hadde vel ikke sperret den kontoen?

5808130[/snapback]

 

Hvem har nevnt noe om at jeg kun har vært kunde der i kort tid?

Har forresten lagt igjen altfor mye penger hos Netshop...

Lenke til kommentar

Har en Dell 2005FPW med 1-2 døde pixler, og jeg fatter ikke at folk bryr seg så mye at de bruker angrefristen og frakkostnader på dette. Jeg kan ikke se den i det hele tatt under vanlig bruk. Jeg må leite godt etter den, eller ta hodet veldig nærme skjermen i det området jeg vet jeg så den. Og jeg er veldig kresen på sånn, renser skjermen for fettflekker o.l hele tiden, synet mitt er det heller ikke noe i veien med. Når man kjøper lcd bør man være bevisst på døde pixler, dette er ikke noe butikken skal ta ansvar for.

 

Men, om de har lov til å nekte deg å handle der vet jeg ikke. Men jeg er rimelig sikker på at det er lov mot å nekte personer å handle pga rasisme/homofobi etc.

Lenke til kommentar
Taper Netshop bare 300 kr per skjerm som blir returnert på angrefrist?

Hvordan ser det regnestykket ut?

 

Faktorer som gjør at Netshop taper på dette:

- En returnert skjerm må selges til redusert pris

- En demoskjerm er ofte vanskeligere å selge enn tilsvarende ny vare, og tar derfor opp lagerplass

- Ved bruk av angrefrist betaler netshop frakt til kunde

- Netshop har brukt tid/materiell/ressurser på å selge/plukke/pakke/sende skjermen

- Netshop må bruke tid på å ta tilbake skjermen, sette den tilbake på lageret, sjekke at skjermen er returnert komplett, betale penger til kunden som returnerte den, legge den inn i datasystemet

- bruke tid på å lese sutretråder som dette

- bruke tid på å stenge kontoer (eller, det gikk kanskje automatisk)

- bruke tid på å åpne stengte kontoer

- osv osv

 

Jeg tror nok reelt tap på en skjerm sendt i retur er langt høyere enn 300 kr...

5808264[/snapback]

Joda, er enig der, såklart går det mye tid også... tenkte kun på avslaget de måtte gi på skjermen jeg...

Lenke til kommentar
Har en Dell 2005FPW med 1-2 døde pixler, og jeg fatter ikke at folk bryr seg så mye at de bruker angrefristen og frakkostnader på dette. Jeg kan ikke se den i det hele tatt under vanlig bruk. Jeg må leite godt etter den, eller ta hodet veldig nærme skjermen i det området jeg vet jeg så den. Og jeg er veldig kresen på sånn, renser skjermen for fettflekker o.l hele tiden, synet mitt er det heller ikke noe i veien med. Når man kjøper lcd bør man være bevisst på døde pixler, dette er ikke noe butikken skal ta ansvar for.

 

Men, om de har lov til å nekte deg å handle der vet jeg ikke. Men jeg er rimelig sikker på at det er lov mot å nekte personer å handle pga rasisme/homofobi etc.

5817433[/snapback]

 

Nå er jo døde pixler forskjellige i fra hverandre, både plassering, farge og størrelse. Så hvor godt enlegger merke til dem, og hvor mye en blir plaget er veldig forskjellig. Eg ha selv en død pixel på min skjerm, som er hvit, og ligger helt i kanten ved det svarte feltet. Eg var heldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...