Gå til innhold

Mulig å sende inn pc slik at den blir 100% i orden


Anbefalte innlegg

Ja. Emne sier det meste men for å utfylle det mer skriver jeg dette:

 

Jeg har en del problemer med maskinen min..ja..

 

Den jeg har bygd selv. I dag spillte jeg diablo 2 og cpu lå på 130 grader...ja du så riktig 130grader...men da hadde jeg ikke kabinett vifter på..

 

 

Den skrur seg av og til bare av som den vil så jeg lurer på om det er en side der du kan sende inn maskinen din og få den til å bli 100% til å stole på og at den ikke finner på noe tull

 

sider jeg mente. feks:

 

www.komplett.no

 

www.microplex.no

 

www.mpx.no

 

www.netshop.com?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om du har bygget selv, så burde det ikke være noe problem å finne ut hva som er galt i maskinen din.

 

hvor lang tid bruker cpu'en din på å komme så høyt opp som 130 grader?

den skrur seg av pga for høy temp...

 

kan være cpu-kjøleren som er feil montert.

 

det letteste blir vel å demontere, og så montere

Lenke til kommentar

jeg tviler veldig sterkt på at cpu tempen din ligger så høyt som 130 grader, da dette er langt over die temp på alle kjente cpu'er.

 

jeg anbefaler først og fremst å sjekke med et annet program å se hva det sier. og så kan du jo si hva slags maskin du har, for en eldre socket a cpu kjøler er lett å montere feil vei, mens en nyere socket 754 eller 939 kan ikke monteres feil vei.

 

tror det er rimelig lett å montere intel kjølere også, mene dette er det andre som får forklare, da mine intel kunnskaper er veldig svake

 

ellers så er vifter, kjølepasta, luftstrøm rett vei og støv og sånt viktig å passe på for å få bra kjøling

 

sett opp en liste over hva du har av maskinvare, kjølelsøninger og sånt, så kan vi nok hjelpe deg så du fikser dette lett selv

Endret av Spirre
Lenke til kommentar
skifte kjølepasta er også viktig vil jeg tro?

 

 

utslitte vifter bør skiftes...

 

GL :)

:!:

 

Skifte kjølepasta? Hva tror du han har imellom kjøleren og cpu? ull? :p

 

Om tempen skulle være riktig har jo ikke cpu kjøling i det heletatt.

 

Utslitte vifter på en nybygd pc? Har aldri hørt om utslitte vifter heller..

Lenke til kommentar
skifte kjølepasta er også viktig vil jeg tro?

 

 

utslitte vifter bør skiftes...

 

GL :)

:!:

 

Skifte kjølepasta? Hva tror du han har imellom kjøleren og cpu? ull? :p

 

Om tempen skulle være riktig har jo ikke cpu kjøling i det heletatt.

 

Utslitte vifter på en nybygd pc? Har aldri hørt om utslitte vifter heller..

erm... *quote* I dag spillte jeg diablo 2 og cpu lå på 130 grader...ja du så riktig 130grader...---------)men da hadde jeg ikke kabinett vifter på..(---------

 

har du ikke kabinett vifter eller er de slått av?

 

klart det blir varmt når viftene ikke er på...

Lenke til kommentar

vi kan vel være enig om at det er noe som er feil med denne kassa til flameboy, mene om det er noe mer alvorlig enn at det blir rappotert feil temp på cpu er ikke lett å si.

 

en kompis av meg har et 6800gt kort som ligger på 152grader uansett bruk. nå ere noe mer enn bare tempen som er feil med akkurat det kortet da det scorer ca 5500 i 2dmark 03, mene det er en annen story

 

for å si det sånn, så lenge maskina funker som den skal, og du ikke har noen problemer med at den slår seg av, låser seg eller gir deg blåskjerm, så er det ikke noe farlig. jeg tror jeg trykt kan si at det finner ikke en eneste cpu som funkerer i det daglige bruk på 130 grader.

 

ta f.eks en amd64 s939 cpu, den er oppgitt til å tåle opptil 70grader, mens en gammel socket A thunderbird skal tåle minst 90 grader føre den begynner å slite.

 

edit: ser nå at du sa du hadde problemer med at den slår seg av. derfor sier jeg igjen, post specs på maskina di, inkludert kjøleløsninger, så skal vi nok klare å hjelpe deg ;)

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...