Gå til innhold

Hva skjedde med dyret ditt?


Wobokel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når vi bodde i chile hadde vi endel hunder. Var en bassethound hann som ble stjålet. En dachshund som ble påkjørt, en pekineser som ble syk og som mama betalte mange penger for å ta seg av og som ble frisk men som av en eller annen grunn ble gitt vekk til noen andre folk, en STOR blandingshund som var vakthund og som ble forgiftet av noen og sist men ikke minst min siste og kjære schæfer tispen kalt "reyna" (dronning) og som var vakthund. Hun ble stjålet av noen kriminelle j*vler som gjorde henne mannevond. Papa hadde tenkt å få henne tilbake (hadde hagle og greier) men mama overbeviste han at det ikke var vitsi å risikere livet pga en hund.

 

I norge har eg hatt ca 3-4hamster som døde av forskjellige grunner som at de stakk av og tygget på strømledninger osv. Hadde en marsvin engang også men som eg ikke tok meg noe særlig mye av og eg ga henne vekk til en klassevennine som var gal etter marsviner. Fikk en masse unger vist og levde godt der.

 

Min søster fikk seg en bordercollie/husky/collie bladingstipse som eg ble veldig glad i og som eg nesten overtok. Eg har altid vært glad i hunder så lenge eg kan huske og drømmen min ble oppfylt da eg skaffet meg en nydelig eksemplar av amerikansk staffordshire terrier valp. :love: Han lever godt her og får FOR mye kos hele tiden.

Måtte han dø av høy alder. :cry:

 

 

Edit: Farfar hadde forresten en nydelig Akite inu som eg var meget glad i. Maken til lydig og heftig besit har eg sjelden sett. Han reddet livet mitt engang da 2 dobberman gikk nesten til angrep på meg. :love::cry:

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar

Har hatt:

 

En Bullmastiff da jeg var 2 år som ble avlivet. Husker henne fremdeles godt...

 

En hamster som gnagde over ledningene til et orgel og døde, og en annen hamster som døde av infeksjon.

 

En kanin som ble tatt av katten.

 

En skogkatt som ble avlivet.

 

En blandingskatt som bl påkjørt.

 

En Border Collie som ble avlivet.

Lenke til kommentar

-katt(simba) påkjørt

-katt2(pio) påkjørt

-katt3(septimus) falt ned fra tre

-katt4(nusse) gitt bort og påkjørt

-katt5(mia) forsvant sporløst

-katt6(gris) påkjørt

-to kaniner(svart og hvit) gitt bort, og døde av kulde senere

-12 kaniner(de dere hersens kanina) spist opp

Endret av LIRS
Lenke til kommentar

Fikk kanin for lenge siden, pga lillebror og lillesøster. Startet fint, helt til de ikke gadd og vaske buret og fore stakkar dyret. jeg tok over, hadde kanina i et halvt år eller no til jeg gikk lei og ga det bort til noen vi kjennte.

 

Et par år seinere var det samme visa igjen, lillebror og lillesøster ville ha marsvin, og vi fikk to stykker billig fra en nabos venn. Etter et år ble de nok en gang leie av dem.(marsvin trenger en del stell) Og jeg tok seff over igjen. Denne gangen fikk jeg litt støtte av fattrn som også tok litt av dritt jobben. En dag sø døde det ene marsvinet etter at det datt ned fra skulderen til fattr, det andre marsvinet, hadde vi til det fikk en stor kul på hodet, da fant vi ut at vi skulle gi det bort. Noen uker seinere hadde de som fikk det vært hos legen, marsvinet hadde daua av en eller annen sykdom.

 

Hva har jeg lært?

-ikke la deg overtale av mindre søsken til åkjøpe dyr som trenger mye stell. Ender alltid opp med at du gir det fra deg.

 

Marsvin rocks BTW :!:

Lenke til kommentar

Mitt første og eneste dyr, var en gullfisk som het Sylvester, som jeg fikk da jeg gikk i 3. eller noe.

En av lillesøstrene mine fikk en slørhale, denne kallt Hanna, som døde etter 2 uker.

Sylvester levde videre i bollen sin.

Så kjøpte vi akvarium og mine 2 lillesøstre fikk hver sin fisk.

En gullfisk og en algespiser.

Gullfiskene og algespiserne levde i fred og harmoni, selv om algespiseren hadde en lei uvane med å ta selvmord ved å hoppe ut av akvariumet stadig vekk.

Så vi anskaffa oss et lokk til det.

Slutt på selvmordsforsøkene.

Etter et år, døde den minste gullfisken, og algespiseren like etter.

Nok en gang var min Sylvester den eneste fisken.

En gang, etter 4 og et halvt år, kom jeg hjem fra skolen og mamma fortalte meg at hun hadde funnet Sylvester flytende med buken opp og konstaterte at han var død.

 

Vi la ham i ei bomullsfora spikereske og gravde ham ned i blomsterbedet bak huset, hadde et lite kors osv.

Da jeg skulle grave ham opp for et par år siden, var både han og "kista" hans borte =/

 

Vi mistenker den 19 år gamle nabokatta for å ha tatt ham :(

Lenke til kommentar

Jeg hadde en dobbermann som het Arak. Jeg fikk han som to-åring som omplasseringshund. Da hadde han det ikke godt. Han hadde kulehull på rompa og var livredd for alle brå bevegelser og for beina til folk. Det tok et halvt år før jeg kunne sitte med beina på gulvet når han var i samme rom. Han ble etterhvert trygg på at jeg ikke ville skade ham og ble verdens snilleste hund (vel... ikke mot andre hannhunder da, men det får så være). Sorgen var stor da han fikk prolaps i ryggen i en alder av kun fem år. Jeg fikk valget mellom å la han sovne inn eller en operasjon til 10 000kr som bare det var en tredjedels sjanse for at var vellykket. Det valget slapp jeg å ta da det ikke var noen sjangs i havet for at jeg hadde greid å skrape sammen de pengene... Det er fire år siden i oktober og jeg savner ham fortsatt hver eneste dag. :cry:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...