Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hewitt reflekterer over dagens saker (fast spalte, anyone?):

 

- Riise på vei bort? Det er egentlig trist, men samtidig er det nødvendig. Nå skal det sies at kilden til det er The S**, altså er det bullshit, men håper uansett at det blir en realitet i løpet av sommeren. Det er synd å miste den ene nordmannen vi har på laget, men sportslig sett er det nødvendig. I og med at vi antakelig henter en venstreback som går rett inn på laget, hvis jeg skal tippe hvert fall, så kan han heller ikke være back-up siden den må hvert fall være forbeholdt Insua som har spilt meget godt og nok er bedre enn Riise. Er vi heldige blir Insua førstevalg også, men det er vel mer tvilsomt allerede kommende sesong.

 

- Abidal inn? Nmja... Kanskje. For å være ærlig er jeg neppe den som kjenner best til ham, men jeg er en Insua-forkjemper da så jeg vil helst se at det er han som spiller venstreback. Men det er sikkert ikke et dårlig valg å eventuelt kjøpe Abidal heller. En spiller som spiller for Barca og Frankrike må jo være rimelig bra.

 

- Maik Taylor andrekeeper? :!: Narr meg ikke til å le. Jeg blir veldig skuffet hvis vi kjøper ham som andrekeeper. En andrekeeper bør være en relativt ung keeper som kanskje kan ha en fremtid i klubben og utvikle seg, ikke en som snart skal dø. David Martin er andrekeeper, vi trenger da ikke mer. Reina er jo immun mot skader uansett.

 

- Riise i byttehandel mot Barry som sikkert involverer penger også? Yes, please. Men Alonso skal ikke selges likevel. Hmm... Blir en kabal som skal gå opp der hvis vi skal kjøpe Barry. Jeg har lyst på Barry, men føler samtidig ikke vi trenger ham egentlig. Jeg vil ikke selge hverken Alonso eller Masche, og med en eller to plasser på sentral midtbane sammen med Gerrard, så vil et kjøp av Barry i så føre til mye rullering på midten der. Liker ikke det helt. Barry kan jo spille på venstreback/-ving, men der har vi Babel på vingen og Insua og et eventuelt nykjøp på backen. Tricky ...

 

- £3M for 17 år gamle Ramsey? Aldri sett spilleren spille, stoler på Rafa.

 

- Godkjent byggetillatelse. Wohoo. Selv om det ikke har noe å si siden byggingen aldri begynner.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

.no skriver at vi har lagt inn et bud på hele 3 mill pund for 17-årige Aaron Ramsey fra Cardiff, men at waliserne krever hele 5 mill. Regner med at denne gutten vet hva han driver med ettersom de skal ha 5 mill for ham. Han har vært fulgt av flere av de fire store pluss noen andre PL-lag så vi får se...

Lenke til kommentar

Jeg ser egentlig heller at vi kjøper Abidal istedet for Barry. Dette siden Abidal er ren vesntreback, mens, som Hewitt sier, at et eventuelt kjøp av Barry kommer nok til å forårsake enda mer rullering i laget, noe de fleste supporterene er ganske lei av.

Lenke til kommentar
- Maik Taylor andrekeeper? :!: Narr meg ikke til å le. Jeg blir veldig skuffet hvis vi kjøper ham som andrekeeper. En andrekeeper bør være en relativt ung keeper som kanskje kan ha en fremtid i klubben og utvikle seg, ikke en som snart skal dø.

Hvordan skal en andrekeeper klare å utvikles seg nevneverdig uten kamptrening? Å ha en andrekeeper med erfaring er jo absolutt å trakte etter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Er enig med Hyrlen. Itandje hadde vært grei nok hadde det ikke vært for holdningen hans. Vi har mange unge keepertalenter nå (kanskje en av de aller aller beste i Dean Bouzanis) og vi trenger ikke handle inn flere. Men når det er sagt synes jeg ikke vi skal handle flere keepere.

Lenke til kommentar
- Maik Taylor andrekeeper? :!: Narr meg ikke til å le. Jeg blir veldig skuffet hvis vi kjøper ham som andrekeeper. En andrekeeper bør være en relativt ung keeper som kanskje kan ha en fremtid i klubben og utvikle seg, ikke en som snart skal dø.

Hvordan skal en andrekeeper klare å utvikles seg nevneverdig uten kamptrening? Å ha en andrekeeper med erfaring er jo absolutt å trakte etter.

Gjennom treningen, samarbeidet med en erfaren førstelagskeeper og de kampene han får, for det blir garantert kamper på andrekeeper også i form av diverse cuper og eventuelle skader/suspensjoner på førstekeeper. Det kommer jo selvfølgelig helt an på hvilken type andrekeeper man har eller går etter. For eksempel er det jo nytteløst å putte en så ambisiøs keeper som Carson som andrekeeper, som begynner å modnes nå og er med i landslagsdiskusjonen for fullt. Men for en ung keeper som David Martin ville det å være andrekeeper, og dra på seg litt erfaring og trening derfra vært helt perfekt. Å kjøpe en spiller som snart skal legge opp for å bli andrekeeper er meningsløst spør du meg. Men kanskje det bare er jeg som ikke liker å kjøpe spillere som ikke har en sjanse til å ha en fremtid i klubben.

Lenke til kommentar

Hadde andrekeeperen spilt kamper for reservelaget, ville det ført til at han ikke kunne spilt i mange førstelagskamper hvor det eventuelt skulle blitt nødvendig. For eksempel spiller reservene ofte på torsdager, og da er det heller knapp tid til restitusjon hvis han plutselig må kastes ut i kampen på lørdag fordi Reina fikk en skade. Så det går nok heller dårlig.

Lenke til kommentar

Tror vi fort kan skyte oss selv i foten ved å selge Rise, men på en annen side om han ikke finner formen igjenn i Liverpool så er ikke valgt stort.

 

Men at Rise igjenn vil spille god fotball er jeg ikke i tvil om. Syns vi dømmer han for hard, han har vert en utrolig viktig brikke i Liverpool de nesten helt siden han kom.

 

Note to selfe: Ikke lag gryterett mens du leser i This is Anfield tråden :blush:

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Han har stort sett vært god ja, men man kan jo heller ikke dømme ham ut ifra tidligere prestasjoner. Kanskje kan han komme sterkere tilbake neste år, men samtidig så kan vi nesten ikke sette vår lit til det heller. I år har han hvert fall vært dårlig, og venstrebackposisjonen har kanskje vært vår dårligste posisjon på banen. Da må vi også satse på å forbedre den og ikke hå ut ifra at alt ordner seg av seg selv.

Lenke til kommentar

Herregud, Liverpool - Tottenham går faenmeg ikke direkte på Canal+ i helga. De velger isteden for å fokusere på tittelkampen og nedrykksstriden. Fy faen, er det mulig. En stor skam for fotballen og media-Norge.

 

edit: øyh, det forsvant innlegg her.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
Herregud, Liverpool - Tottenham går faenmeg ikke direkte på Canal+ i helga. De velger isteden for å fokusere på tittelkampen og nedrykksstriden. Fy faen, er det mulig. En stor skam for fotballen og media-Norge.

 

edit: øyh, det forsvant innlegg her.

 

hvor fant du ut av det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...