Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kuyt skal ingen steder, og det har jeg heller ingen tro på at vil skje, tror Rafa er veldig fornøyd med ham. Han var ræva som spiss i begynnelsen av året og i tiden etter at faren døde, men etter formasjonsskiftet etter nyttår har han gjort mer ut av seg, i tillegg på kantrollen som ikke er hans spesialitet i utgangspunktet, og han er en veldig verdifull spiller å ha i de store kampene, som han har vist i samtlige Champions League-kamper i år helt siden første Inter-kamp. Om vi får inn en klasseving på høyre, som jeg håper på, vil han kanskje ikke spille like mye, men han vil likevel være en verdifull spiller å ha i troppen.

Syntes Benitez er litt vel gald i Kuyt, syntes Pennant skulle få prøve seg i den rollen oftere...

Lenke til kommentar

Det er jeg enig i. Spesielt i PL. Og jeg håper vi får en klasseving som vil oppta høyrekantrollen stort sett hele neste sesong. Men jeg vil ikke selge Kuyt likevel, han er en god spiller å ha, han kan spille både på høyre, venstre og spiss, og han kan helt sikkert spille i forsvar også om det trengs. :p Og innsatsen hans er ALLTID 100% og i de største kampene har han vært banens beste flere ganger, og scoret mange utrolig viktige mål i CL i år. Da bør vi heller selge både Voronin og Crouch først. Kuyt er en god spiller å ha i troppen, men jeg er enig i at han ikke er god nok til å være førstevalget vårt gjennom en hel sesong, og da spesielt i PL. Vi trenger en klasseving på høyresiden, ettersom Pennant neppe får spille så mye. Silva hadde vært en fin drøm.

Lenke til kommentar
Ja tydeligvis. xD

Hørtebare noe om august så jeg sitter her å surer for meg selv. :wee:

Her er vi oppdatert og følger meg altså. Er det ikke du som synes det er slitsomt å sjekke på nettet når kamper er og sånt også?

 

Edit: Selg Crouch og Voronin og behold Kuyt, kjekk å ha. Nemeth opp på førstelaget (som er realitet nå) og Babel i bakhånd holder i massevis om vi fortsetter med den formasjonen vi kjører nå. Få inn en som kan ta over HB og det holder. VEldig enig i Silva, Barry og Rafinha inn.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Her er vi oppdatert og følger meg altså. Er det ikke du som synes det er slitsomt å sjekke på nettet når kamper er og sånt også?

Det var kun en gang jeg ikke gadd å sjekke.

Og uansett spurte jeg her. Hva er problemet med det egentlig? :dontgetit:

Whutever.

Lenke til kommentar

Jaja. Jeg synes vi har hatt en god forbedring i år fra i fjor, og det er det viktigste i vår posisjon. I år vil vi ende maks 14 poeng bak serievinneren, maks 11 hvis vi vinner vår siste kamp. I motsetning til 21 i fjor. Det er en god forbedring og noe vi må bygge videre på med et forsterket lag neste sesong. Det som har avgjort at vi ikke har vært med og kjempet om serietittelen helt inn i år, er to ting:

 

1) uavgjortkamper mot dårligere lag. Hadde vi unngått 4-5 av disse uavgjortkampene og vært dyktigere til å drepe kamper og vinne på dårlige dager, hadde vi spist inn forspranget til de foran oss og vært med i gullteten helt inn.

 

2) Innbyrdes oppgjør mot de tre store. Vi har tatt to poeng mot Chelsea, 2 poeng mot Arsenal og 0 mot Man Utd. 4 av 18 poeng. Og dette er i tillegg sekspoengskamper. Hadde vi for eksempel vært dyktigere i kampene mot Man Utd og tatt med oss to seire der, hadde vi nå vært foran dem. Det sier jo litt om hvor lite som skiller oss, men samtidig så mye.

 

Vi må jobbe videre på begge disse to punktene. Vi må ta flere poeng fra topplagene, fordi det ikke bare sørger for at vi får flere poeng, men også at de får færre. Og vi må greie mer enn uavgjort i kamper mot Wigan, Tottenham og Birmingham. Mot disse lagene har vi tapt seks poeng - alle sammen på hjemmebane. Det må skjerpes. Jeg håper på noen klassespillere som hever oss, trenger ikke mange, samtidig som vi fortsetter å jobbe videre på det vi har nå. Så kan det bli bra med tiden. I CL er vi en drøm, så der trenger vi ikke gjøre noe annet enn det vi gjør nå.

 

En litt lei sak: Sinama-Pongolle med rasistiske meldinger mot seg. Synd å se en spiller bli behandlet slik. Jeg driter egentlig i hvordan det går i Spania og hvem som vinner osv, men Atletico er det laget jeg har mest sympati for i Primera Division. Synd å se at fansen deres oppfører seg slik.

Lenke til kommentar

Helt enig Hewitt, retter vi på de tingene der er vi ikke langt bak de andre lagene plutselig. Føler egentlig det er uavgjortkampene og mangelen på å avgjøre kamper som er den største "syndebukken" her egentlig, selv om jeg gjerne skulle sett at vi tok flere poeng fra de andre store så klart.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar

Hvis United hadde tatt flere poeng mot Chelsea, ikke hatt en så dårlig sesongstart, vunnet over Boro og ikke minst unngått tulletap som mot City og West Ham hadde vi vunnet ligaen for lenge siden.

 

Ikke det at alt dette nødvendigvis stemmer 100%, men bare for å vise hvor dum sånn tenking blir. Det samme gjelder for alle lag, alle feiler og spiller en unødvendig uavgjort til tider eller taper en kamp de bare skal vinne.

Lenke til kommentar
Hvis United hadde tatt flere poeng mot Chelsea, ikke hatt en så dårlig sesongstart, vunnet over Boro og ikke minst unngått tulletap som mot City og West Ham hadde vi vunnet ligaen for lenge siden.

 

Ikke det at alt dette nødvendigvis stemmer 100%, men bare for å vise hvor dum sånn tenking blir. Det samme gjelder for alle lag, alle feiler og spiller en unødvendig uavgjort til tider eller taper en kamp de bare skal vinne.

Nå er det ikke snakk om en unødvendig uavgjort til tider heller da. Det er snakk om 13 uavgjorte i løpet av sesongen. Det er ikke bra nok. Vi må bli flinkere på å avgjøre kamper, enten vi har kontroll på kampen eller ikke, det er det som er poenget.

Lenke til kommentar
Jaja. Jeg synes vi har hatt en god forbedring i år fra i fjor, og det er det viktigste i vår posisjon. I år vil vi ende maks 14 poeng bak serievinneren, maks 11 hvis vi vinner vår siste kamp. I motsetning til 21 i fjor. Det er en god forbedring og noe vi må bygge videre på med et forsterket lag neste sesong. Det som har avgjort at vi ikke har vært med og kjempet om serietittelen helt inn i år, er to ting:

 

1) uavgjortkamper mot dårligere lag. Hadde vi unngått 4-5 av disse uavgjortkampene og vært dyktigere til å drepe kamper og vinne på dårlige dager, hadde vi spist inn forspranget til de foran oss og vært med i gullteten helt inn.

 

2) Innbyrdes oppgjør mot de tre store. Vi har tatt to poeng mot Chelsea, 2 poeng mot Arsenal og 0 mot Man Utd. 4 av 18 poeng. Og dette er i tillegg sekspoengskamper. Hadde vi for eksempel vært dyktigere i kampene mot Man Utd og tatt med oss to seire der, hadde vi nå vært foran dem. Det sier jo litt om hvor lite som skiller oss, men samtidig så mye.

 

Vi må jobbe videre på begge disse to punktene. Vi må ta flere poeng fra topplagene, fordi det ikke bare sørger for at vi får flere poeng, men også at de får færre. Og vi må greie mer enn uavgjort i kamper mot Wigan, Tottenham og Birmingham. Mot disse lagene har vi tapt seks poeng - alle sammen på hjemmebane. Det må skjerpes. Jeg håper på noen klassespillere som hever oss, trenger ikke mange, samtidig som vi fortsetter å jobbe videre på det vi har nå. Så kan det bli bra med tiden. I CL er vi en drøm, så der trenger vi ikke gjøre noe annet enn det vi gjør nå.

 

En litt lei sak: Sinama-Pongolle med rasistiske meldinger mot seg. Synd å se en spiller bli behandlet slik. Jeg driter egentlig i hvordan det går i Spania og hvem som vinner osv, men Atletico er det laget jeg har mest sympati for i Primera Division. Synd å se at fansen deres oppfører seg slik.

 

Hvor mange poeng hadde dere i fjor og hvor mange har dere nå?

 

Tror ikke det er så veldig mye som skiller dere fra topplagene når det gjelder kampene mot antatt svakere lag. Både Chelsea og Manchester United har avgitt poeng mot svakere lag og jeg tror det er veldig vanskelig å bli så stabil at man ikke avgir poeng i noen av de kampene.

 

Ditt andre poeng tror jeg derimot er bedre. 4 poeng mot Chelsea, Manchester United og Arsenal er for lite. Men å si at det er små marginer i disse kampene synest jeg blir feil. Dere tapte fortjent i begge kampene mot oss og det var tydelig forskjell på lagene. Dere må også huske at selv om dere har tatt fra oss noen poeng i de kampene så har Chelsea fremdeles vert foran. Det hjelper ikke å ta igjen et av lagene om dere skal vinne noe.

 

Hvor forskjellene ligger er komplisert. Slik jeg ser det er Liverpool et bra forsvar pluss Gerrard og Torres. Dere har for få matchvinnere. Både Manchester United og Chelsea har flere. Få inn mere kreativitet på midtbanen og en målscårer til. Det hadde hjulpet.

 

Bredden i stallen er heller ikke noe å skryte av og i visse posisjoner har dere et forbedrings potensiale. Venstre back for eks. Benkene deres har ikke vert så fryktingytende denne sesongen. Det er ikke så mange som kan komme inn og snu ting. Men nå er det enkelt å bare si "få inn spillere" En god økonomi og ro innad i klubben hadde også vert posetivt tror jeg.

 

Vel. Det var bare noen tanker. Torres for ikke slette Ruud sin rekord nå :)

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar
Hvis United hadde tatt flere poeng mot Chelsea, ikke hatt en så dårlig sesongstart, vunnet over Boro og ikke minst unngått tulletap som mot City og West Ham hadde vi vunnet ligaen for lenge siden.

 

Ikke det at alt dette nødvendigvis stemmer 100%, men bare for å vise hvor dum sånn tenking blir. Det samme gjelder for alle lag, alle feiler og spiller en unødvendig uavgjort til tider eller taper en kamp de bare skal vinne.

Liverpool har færre tap enn Manchester United, men dobbelt så mange uavgjort - de tallene sier vel litt. Klart dette er noe å bite seg merke i, manglende evne til å avgjøre kamper i vinter ødela definitivt gullambisjonene.
Lenke til kommentar
Hvor mange poeng hadde dere i fjor og hvor mange har dere nå?

Vi endte på 68 i fjor, står med 73 nå. Som kan bli 76 hvis vi vinner siste kamp. Det er en grei forbedring det. Vinner dere siste kamp og bli ligamester, tar dere to poeng færre enn i fjor.

 

Tror ikke det er så veldig mye som skiller dere fra topplagene når det gjelder kampene mot antatt svakere lag. Både Chelsea og Manchester United har avgitt poeng mot svakere lag og jeg tror det er veldig vanskelig å bli så stabil at man ikke avgir poeng i noen av de kampene.

Så klart vil slike resultater komme, men likevel, vi har ikke bare hatt "noen kamper" heller. Det er ikke bare snakk om enkelttilfeller, men en trend som har skjedd for ofte. Vi har 13 uavgjort, fire av disse er mot Chelsea og Arsenal. Altså 9 uavgjort mot dårligere motstand, mange av disse er i tillegg på hjemmebane noe som er for svakt. Til sammenligning har dere seks uavgjorte totalt.

 

Ditt andre poeng tror jeg derimot er bedre. 4 poeng mot Chelsea, Manchester United og Arsenal er for lite. Men å si at det er små marginer i disse kampene synest jeg blir feil. Dere tapte fortjent i begge kampene mot oss og det var tydelig forskjell på lagene. Dere må også huske at selv om dere har tatt fra oss noen poeng i de kampene så har Chelsea fremdeles vert foran. Det hjelper ikke å ta igjen et av lagene om dere skal vinne noe.

Å si vi tapte fortjent mot dere på Anfield var nå litt mye United-tykkelse på brilleglassene, men ... Si rent hypotetisk at vi hadde vunnet de kampene mot dere, så hadde Chelsea vært to poeng foran i dag. Hadde ikke Styles bortdømt oss på Anfield mot dem, hadde vi vært foran dem. Dette blir jo selvfølgelig bare hypotetisk og har egentlig ingenting med saken å gjøre. Jeg snakker heller ikke bare om å vinne ligaen, men hva vi må ta tak i for å kjempe om tittelen helt inn. Det er det som må være første mål for oss nå - å være med i gullteten helt inn mot de siste kampene, og ikke falle av tidlig. Slik at vi kan bli en trussel lenger enn et halvt år. Å vinne ligaen får bli neste mål etter vi har nådd det.

 

Hvor forskjellene ligger er komplisert. Slik jeg ser det er Liverpool et bra forsvar pluss Gerrard og Torres. Dere har for få matchvinnere. Både Manchester United og Chelsea har flere. Få inn mere kreativitet på midtbanen og en målscårer til. Det hadde hjulpet.

Forsvaret har vært hakket for svakt i år, spør du meg. Men det kan forklares med at Agger har vært ute og at vi frem til januar kun hadde to skikkelige midtstoppere å bruke. Venstrebackposisjonen har vært en akilles, vil forhåpentligvis bli løst av Insua neste år hvis jeg får viljen min, og høyrebackposisjonen har vært litt så-som-så. Sentral midtbane er fantastisk, mens vi sliter litt på høyrevingen. Spissposisjonen kan ikke bli bedre hvis vi spiller i 4-2-3-1, men spiller vi med to på topp trenger vi en bedre partner til Torres. Litt bedre dekning i stallen er jeg enig i, det er greit å ha en farlig benk som man kan benytte i de kamper det trengs.

 

En god økonomi og ro innad i klubben hadde også vert posetivt tror jeg.

Det hadde hvert fall ikke vært negativt.

 

Vel. Det var bare noen tanker. Torres for ikke slette Ruud sin rekord nå :)

Åjoda. :) Hvor mange mål trenger Torres? Ett til? Glemmer alltid hva rekorden til Nistelrooy er ...

Lenke til kommentar

Torres tangerte rekorden idag. Flest mål i første sesong.

 

<Å si vi tapte fortjent mot dere på Anfield var nå litt mye United-tykkelse på brilleglassene

 

Veeeeel. Vi får vel være uenige. Dere skapte ingenting.

 

<Hadde ikke Styles bortdømt oss på Anfield mot dem

 

Og hadde vi fått straffen mot Boro så hadde vi vert lengre ifra så sånne diskusjoner blir veldig vage. Som du sier.

Lenke til kommentar

Vi skapte ikke allverden, men synes å erindre at Van Der Sar skapte et par brukbare muligheter for Liverpool i det oppgjøret. Har vanskeligheter for å si meg enig i at dere vant så skrekkelig fortjent.

Endret av ugh!
Lenke til kommentar
Vi skapte ikke allverden, men synes å erindre at Van Der Sar skapte et par brukbare muligheter for Liverpool i det oppgjøret. Har vanskeligheter for å si meg enig i at dere vant så skrekkelig fortjent.

 

hardcore utd supporter her og ja jeg innrømmer at dere hadde et par farlige situasjoner men kan ikke si at dere fortjente poeng fra den kampen :) rooney var jo også klar gjennom alene med reina så vi skapte nok for å vinne minst 1-0 :yes:

Lenke til kommentar
Vi skapte ikke allverden, men synes å erindre at Van Der Sar skapte et par brukbare muligheter for Liverpool i det oppgjøret. Har vanskeligheter for å si meg enig i at dere vant så skrekkelig fortjent.

 

Ok, da sier vi det :) At vi skal være enige på alle punkter er helt umulig

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar
Vi skapte ikke allverden, men synes å erindre at Van Der Sar skapte et par brukbare muligheter for Liverpool i det oppgjøret. Har vanskeligheter for å si meg enig i at dere vant så skrekkelig fortjent.

 

Men Benitez sa vel en gang at det var ein av dei kampane pool tapte i år, der dei ikkje fortjente bedre. (Så lenge sidan at eg ikkje huskar kilda)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...