Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Da har jeg roet meg noe enormt etter kampen.

 

Sånn som jeg oppfatter det så trodde Riise at Chelsea spilleren var nærmere ryggen hans en oppfattet, men hvorfor i all huleste verden dukker han ned og bruker hodet så du kan bare breiside ballen ut til sidelinja? Riise sitt svake høyreben er en egenskap som ikke egner seg i PL/CL.

 

Ellers var dommeren ekstremt pirkete til tider, og når Kuyt blir feid over sidelinja, og linjedommer vinker han opp igjen, så begynne du å lure på hva fotball er.

 

Oppsummert så var Liverpool best gjennom hele kampen, både forsvar og offansivt men et lite uhell av Riise ødela kvelden. Har tro på at vi klarer dette i London!

 

edit: Så vil jeg bare si at Drogba er nominert til Oscar for beste skuespiller, makan!

Endret av Pirja
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oppsummert så var Liverpool best gjennom hele kampen, både forsvar og offansivt men et lite uhell av Riise ødela kvelden. Har tro på at vi klarer dette i London!

 

edit: Så vil jeg bare si at Drogba er nominert til Oscar for beste skuespiller, makan!

Liverpool var vel ikke best i starten. Men kontrollerte hele kampen fram til 85 minutt eller noe.

 

Dommeren var forferdelig dårlig. Kunne ikke dømt noe i det heletatt.

 

Drogba falt like mye som vanlige syns jeg (men det ser tydeligvis ikke Chelsea fans :hmm: )

Lenke til kommentar
Vi får jeller satse på vår tradisjonelle CL-flaks(?) på Brua da, gutter...

 

Men det er da absolutt muligheter her! Opp med nebbet folkens. Vi tar dette!

Helt enig. Og skal bli deilig å slå et lag som for meg er Englands svar på italienske lag. Liker virkelig ikke Chelsea.

Lenke til kommentar
Hvordan kan en situasjon bevise at en spiller er på vei ned? Han var god utenom.

Fordi at det ikke bare er denne situasjonen. Ja, generelt sett er Riise god defansivt. Men om Liverpool har ambisjoner om f.eks. ligagull holder ikke Riise mål. Fyren er jo talentløs når det gjelder offansivt spill. Se bare på backene til de andre storlagene. De kan jo lett gå inn som ving, det kan ikke vår mann. Riise er bare ikke så skarp som han var for noen sesonger tilbake.

Det var forøvrig et fint selvmål. Stupheading fra egen 6 meter og rett i kassa. Det er bra gjort bare det.

 

MEN, Vi er Liverpool. Vi kommer alltid tilbake, og dette vet enhver Liverpool supporter.

Endret av AndersC
Lenke til kommentar
Vi får jeller satse på vår tradisjonelle CL-flaks(?) på Brua da, gutter...

 

Men det er da absolutt muligheter her! Opp med nebbet folkens. Vi tar dette!

Liverpool er på sitt beste når de MÅ, og nesten onsdag så MÅ de, får håpe Torres setter sjansene sine!

 

Men tilbake til Drogba, når han blir "sparket" på den ene foten og faller, så lo alle 50mann der vi så kampen, inkludert Chelsea supportere, det var mer en tragisk.

Lenke til kommentar

Mitt første innlegg innpå her... Og det passer å komme med et innlegg nå.

 

Dette var et usedvanlig skuffende, bitter og leit resultat. Ikke noe tvil i det, men det er nå dessverre sånn det ble. Mot slutten så hadde Chelsea ballen en god del, og selv om spillere som Drogba og Anelka allerede hadde smålig gitt opp, så var det fremdeles spillere hos de blå som var gira på å få med seg et godt resultat hjem til Brua i London. Dette har vært litt for typisk Liverpool i slike store kamper. De detter ned til 3 gir mot slutten da de tror at resultatet er klart, og igjen så drar motstanderen nytte av dette å setter inn det nådestøtet som en Pool-fan i rullestol fikk kjenne bismaken på så at han datt over. Dette blir en utrolig hard kamp på Brua, ikke noe tvil i det heller. Det må allikevel sies at moralen som L'pool viste i kveldens kamp, var stor og betydningsfult, noe som kan føre til at de KAN greie å bygge seg ekstra med mot nok til å gjøre ting bedre i returmøtet. Er likevel utrolig surt at man ikke greier å utnytte de sjansene man får, også det siste som skjer i kampen er et selvmål mot seg...

 

Dette var en kamp hvor Kuyt, Mascherano, Alonso og Skrtel gjorde en veldig god kamp da spillere som Torres og Gerrard var ganske så av og på. Skulle likt å se hvor mye Kuyt løp i kveldens kamp jeg... Fortjent bestemannspris til Kuyt selv om det kom et par feilpasninger nå og da, men den moralen, roen, innsatsen og mentaliteten han viser var noe de fleste Pool-spillere bør dra nytte av fremover.

 

Når det gjelder dommeren i denne kampen, så greide han seg rimelig greit i første omgang, men så begynte han å være litt for ustabil i andre omgang. Det var en rekke avgjørelser som det skulle blitt slått litt hardere nedpå samt noen merkelige avblåsninger, men ikke en katastrofal kamp av dommeren... eller... tjah... Han hadde i alle fall noen dømminger som var litt på jordet, både mot de blå og mot "oss".

 

Men så til Riise... For meg så er det ikke noe tvil om at han skulle ha brukt benet istedenfor hodet. Han hadde allerede Anelka under kontroll + at han hadde veldig god tid før han fikk ballen, men han gjorde sesongen miserabel for seg selv med nok et selvmål. Dette har så utvilsomt ikke vært sesongen til Riise, nei. Spilleren som vanligvis får 1x gult på flere sesonger, har fått 2-3 så langt, men det verste er allikevel at de to målene han har gjort, har vært selvmål. Den han gjorde i cupen var dog ikke nært så katastrofal som den her. Han hadde GOD tid til å bruke 1 meter så at han kan bruke foten, men han tok allikevel sjansen på å heade ballen som skrudde utover, og når den da treffer bakken, så er det ikke noe annet å gjøre med ballen som fyker bak en sjanseløs Reina. Dette er nok noe Riise helt og holdent må ta fullt ansvar for. Skuffende at han setter den i mål spesielt siden hverken Drogba eller Anelka beveget seg noe særlig, så imotsetning til Luton-kampen, så var han altså ikke under press, så det burde han ha gjort det annerledes, men men... det er liten vits å si det, da det som skjedde var faktisk det som skjedde. Intet å gjøre med det enn å se fremover mot neste kamp samt returmøtet. Pool har såppass sterk mentalitet at de KAN greie å snu dette til deres favør, men om de får noe drahjelp fra Chelsea er nok høyst tvilsomt, så dette kommer til å bli en slitesterk og hard kamp. Nå er det bare å bygge seg opp til returmøtet også gjøre det omså bedre enn i den her kampen, så kan det gå Pool sin vei, men Chelsea har gang på gang vist at de kommer til å gi Pool-spillerne virkelig noe å kjempe for.

 

Jeg som er en trofast Pool-supporter må si at jeg er smålig skuffet over at de klare sjansene igjen ikke blir utnyttet til det maksimale, spesielt Torres burde klart ting bedre da han fikk så mye rom for seg selv. Men... Chelsea har en keeper i toppklasse, så sånn sett er det ikke overraskende at det var nettopp han som stoppet sjansene til Torres og Gerrard. Må også si at vi var smålig heldige som slapp med skrekken ved et par anledninger da de ellers så gode spillerne hos Chelsea ikke greide å utnytte sjansene de fikk. Spesielt J. Cole, Malouda og Lampard hadde gode muligheter til å score.

 

Så ja, alt i alt er man selvfølgelig meget skuffet over resultatet, men kampen i seg selv var meget underholdende, Pool viste veldig mye positivt og de var veldig toneangivende fra 20min og utover, men kampen endte slik den begynte, bare at den endte enda verre enn den begynte... Sånn er livet, men hallo, det er trossalt et returoppgjør å gjøre unna, så dette her kan jo gå, selv om det vil bli veldig vanskelig.

Endret av Shoo
Lenke til kommentar
Helt enig. Og skal bli deilig å slå et lag som for meg er Englands svar på italienske lag. Liker virkelig ikke Chelsea.

Snakker om å skyte seg i foten. Dere spiller defensiv kontrings fotball selv.

Den kommentaren var ikke ment om spillet dems så skuddet bomma isåfall^^

Lenke til kommentar

Chelsea har 65/35-fordel nå, men jeg tror likevel vi tar dette. Finnes ikke et lag vi ikke kan slå, hjemme eller borte, hvis vi vil og hvis vi må. Mentaliteten i troppen er enorm, lagmoralen er fantastisk og vi er utrolig dyktige til å spille på bortebane i Europa. Og ingen kan vise ti de samme prestasjonene i Europa de siste årene. Vi kommer til å score på Brua og da gjelder det bare å sørge for at Chelsea ikke vinner. Dette blir den vanskeligste oppgaven så langt, men det finnes ikke en eneste grunn til at vi ikke skal greie det. Ha troa!

 

YNWA!

Lenke til kommentar

Noen andre som irriterer seg over Kuyt?! Greit han jobber svinhardt, og er til tider utrolig god! Men altså.. Det ser jo ut som fyren ikke har ballkontroll for 5 øre, og feilpasninger, dårlige mottak osv.. Allikevell kommer han seg forbi forsvarere, spiller noen fine pasninger, og scorte faktisk målet idag.

 

Ellers må jeg si meg heelt uforstående at Babel ble byttet ut. I andre omgang fant han jo virkelig ut hvordan han kan bruke rykket/farten sin i duellene mot Chelsea backene, og han var jo utrolig god de minuttene han fikk av andre omgang. Istedet kommer en forferdelig dårlig isralitt som har spilt èn god kamp iår. Forferdelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...