Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Det er fordi vi liker det. Jeg kan ikke sette ord på hvor tragisk Liverpool og særlig supporterne deres er. Det jeg derimot kan er å evt. tegne eller demonstrere med kroppen hva jeg synes om denne forferdelige klubben.

hvem er tragisk? :roll:

Pool-supportere som sitter inni sin egen lille boble og tror de er supportere av verdens beste lag, med verdens beste spillere, stadion, stemning og supportere. De har den mest geniale manageren som kan trylle osv. I tillegg er de milevis bedre enn United i hver eneste posisjon.

 

Hver straffe de får er alltid riktig dømt, og er de heldige og slipper straffe i mot seg er det alltid riktig dømt. Selv om hele verden ser noe annet.

 

Artig! Det er nettopp slik jeg føler det etter og ha observert manu tråden her på forumet, og egentlig generel oppfattelse av manu supportere i norge. Men noe går igjen, at aldri noen kan innrømme at en spiller på deres lag FILMET, eller gjorde noe feil, eller at et resultat var "urettferdig". Så et lite stikk til pool fansen også, det er litt kvalmt og se at ALLE synes resultatet mot Arsenal var rettferdig, at liverpool var det beste laget over to kamper, og at dommeren ikke spilte noen rolle.

 

Kjør debatt :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er fordi vi liker det. Jeg kan ikke sette ord på hvor tragisk Liverpool og særlig supporterne deres er. Det jeg derimot kan er å evt. tegne eller demonstrere med kroppen hva jeg synes om denne forferdelige klubben.

hvem er tragisk? :roll:

haha årets. Dette innlegget er så selvmotsigende at jeg ikke har lest maken.

Fordi jeg påpeker at det er tragisk å tilfredstille sine behov ved å lage kvalme for andre?

 

Paraben: Ikke begynn. Det burde opprettes en United vs Liverpool tråd hvor faenskapet kan utfolde alle sine fantasier. I denne tråden burde det diskuteres Liverpool. Ordene Manchester United burde være bannlyst her.

Endret av elefant med bukser
Lenke til kommentar
Lær deg betydningen av ordet du. Selvsagt er det ikke selvmotsigende.

Jeg mente det om fakey sitt innlegg, ble litt rotete

 

Jo fakeys innlegg er selvmotsigende. På to måter i hvertfall

 

For det første så innrømmer du at du ikke klarer å sette ord på hvor mye du hater Liverpool, men at du prøver ved å tegne eller demonstrere med kroppen(?, altså jeg skjønner ikke en dritt hva du mener med akurat det der men det er vel det som gjør det så morsomt ;) )

For det andre så sier du at Liverpool sine supportere er tragiske når du selv, som elefant med bukser sier, tilfredstiller dine behov med å lage kvalme for andre på et internettforum.

 

 

For all del, jeg elsker ikke Liverpool sine supportere men jeg har for lengst innrømmet at alle fans er så farget av sine lags farger at det omtrent ikke nytter å diskutere med dem. Finnes få unntak på dette forumet, noen medlemer som virkelig kan legge fra seg fanboy brillene i en diskusjon, men det er ikke mer enn en håndfull. Både liverpool og manu tråden inneholder mange ignorante mennesker, også de andre "fan" trådene

Lenke til kommentar

Folkens, prinsippielt er ikke dette forumet til for at det skal dannes 2 grupper i hver sin tråd. Her diskuterer vi gruppene i mellom, noen ganger i United tråden, noen ganger i denne. Å ikke få si meningene sine uten å bli straffa for det med personangrep blir feil. Dette er ett fritt land og man skal da få lov å si meningene sine her. Dessuten så er fakey en av få som faktisk kommer med ett saklig argument istedenfor å skrive ett kort, usaklig svar der du skriver hvor tåpelig fakey er og at han ikke får lov å diskutere, da dette strengt tatt er ett diskusjon's forum.

 

Jeg legger meg, natta :)

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar

på hvilken måte tar jeg feil? Jeg vet da godt at det fins retningslinjer her på forumet, er ikke ny her :)

Å si meninga si kan jeg ikke hukse å ha sett strider imot noen retningslinjer. Det Fakey gjør, gang på gang, er å pirre dere, for å se hvor langt han kan dra det før det sier PANG. Jeg må si at jeg ler like mye hver gang han har klart å fått dere på kroken :)

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar
på hvilken måte tar jeg feil? Jeg vet da godt at det fins retningslinjer her på forumet, er ikke ny her :)

Å si meninga si kan jeg ikke hukse å ha sett strider imot noen retningslinjer. Det Fakey gjør, gang på gang, er å pirre dere, for å se hvor langt han kan dra det før det sier PANG. Jeg må si at jeg ler like mye hver gang han har klart å fått dere på kroken :)

 

#1: Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger.

 

la meg supplere med:

Aldri prøvd på noen måte å skjule at jeg er et troll.
Endret av elefant med bukser
Lenke til kommentar

Jeg vet godt at han kan vere på kanten av og til, det har han jo selv innrømt. Men det er vel hans måte og starte diskusjoner på da, når han ikke har noe annet å gjøre på, skjønner han :)

 

EDIT: har da strengt tatt til gode å se noen mods som slår veldig hardt ned på akuratt den

Endret av zaltmann
Lenke til kommentar

For å få tråden på spor igjen vil jeg quote dette meget gode innlegget fra brukeren Carragher på liverpool.no som reflekterer mye av det jeg også føler ang. liverpools utvikling de siste årene:

 

 

 

Jeg postet dette i en annen (lang) tråd, men synes det er verdt å ta en egen diskusjon om. Det er lett å sammenligne oss, forkjært, med andre klubber. Etter å ha sett et underholdende Arsenal spille bedre fotball enn oss i flere kamper er det greit å finne ut hva vi faktisk har som ståsted:

 

- - -

 

Det er viktig å huske hva som har skjedd og hva som var Benitez' utgangspunkt.

 

Han kom til et Liverpool som var i enda svakere forfatning enn han trodde. Det har han sagt flere ganger i intervjuet. Det var en svak spillerstall (Vignal, Toure, Cheyrou, Diao, Diouf, Le Tallec, Biscan, Medjani osv.), en dårlig lagmoral, liten selvtillit og elendig vinnervilje. I tillegg manglet klubben penger; vi hadde ikke råd til å handle fra øverste hylle. Daværende eier var fortvilet og visste at han ikke hadde økonomiske muskler til å la Liverpool følge teten i moderne fotball. Vi trengte en utskiftning av spillerstallen, mentale endringer, nytt stadion og nye eiere.

 

Benitez gjentok nylig i The Times-intervjuet som liverpool.no publiserte at han ikke regnet med å vinne noe som helst de tre første årene. Klubben han kom til var ikke en toppklubb, den måtte bygges fra bunnen av.

 

Så vant Liverpool Champions League de første sesongen, noe ingen - heller ikke Benitez hadde trodd var mulig - og det la selvsagt press på klubben. Man forventet mer - raskere - enn hva man strengt tatt var i stand til, fornuftsmessig vurdert. Byggeprosessen har pågått mens man også har forsøkt å vinne noe underveis, noe man har klart.

 

Til å begynne med kvittet Benitez seg gradvis med store deler av spillerstallen. Problemet var at ingen ønsket mange av spillerne - og de innbrakte i hvert fall ikke penger å snakke om, med få unntak. Noen ble gitt vekk eller sendt på utlånn, rett og slett for å få dem vekk og så raskt som mulig endre miljø og kultur ved å ha så få som mulig av den eksisterende troppen til stede på treningsfeltet.

 

Benitez måtte få inn nye impulser og holdninger og hentet noen spillere utelukkende med dette for øye. Jeg er overbevist om at Pellegrino ikke ble hentet fordi han skulle være vår frelser i forsvaret, men fordi han representerte holdninger spillertroppen trengte - og visste hva Benitez ønsket på banen. En slags forlenget arm for ham, i en overgangsfase. Andre (Josemi, Garcia) var billige, men nødvendige erstattere for de man kvittet seg meg, der de kanskje/kanskje ikke kunne fungere i Premier League. Morientes tilhørte nok begge disse kategoriene.

 

I denne fasen hadde vi veldig lite penger. Chelsea kjøpte mye og dyrt, Manchester United lå ikke langt etter og Arsenal hadde et basis i Bergkamp/Pires/Vieira/Petit/Anelka/Henry/Ljungberg og kunne supplere med unge talenter i langsiktig arbeid - samme prosess som vi har startet via Nemeth/Plessis/Pachecho etc.

 

I mellomtiden måtte vi hente inn spillere som gjerne kostet et énsifret millionbeløp i pund. Vi hadde et begrenset trasferbudsjett og trengte flere spillere. Poenget var å finne billige spillere som kunne formes, hadde riktige holdninger, ønsket å spille for akkurat Liverpool FC og passet inn i det spillesystemet og den fotballfilosofien manageren dyrket. I denne fasen ble spillere som Zenden hentet inn, men også Sissoko og Arbeloa - som Benitez kjente fra før. Disse ble kombinert med overleverne fra Houlliers mannskap: Carragher, Finnan, Riise, Hyypiä, Gerrard osv. I tillegg ble det nok gamblet med å hente spillere som hadde ekstrem spisskompetanse (Pennant, Bellamy og Crouch), mens noen spillere var kraftanstrengelser: Nøkkelspillere man brukte alt man hadde av penger for å få på plass: Alonso, Reina og Kuyt. Hele tiden ble stallen skiftet ut, gamle spillere forsvant og ble til tider erstattet med eksperimentelle billige kjøp/gratiskjøp (Aurelio, Fowler, Voronin, Gonzales), for å ha en stor nok tropp.

 

Jeg tror flere av disse var ment som spillere i en overgangsfase: Tilstrekkelige en stund, fordi man ikke hadde råd til noe mer. Men ikke ment som noen grunnmur på et fremtidig storlag. Bevares, de ville få sjansen - de ble jo kjøpt inn fordi man visste de hadde kvaliteter - men dette var Fase 1, tror jeg. I Fase 2 ville andre og bedre spillere komme. I tillegg til en jevn strøm av helt unge, lovende fremtidige spillere - slik Arsenal gjør det.

 

Vi har sett det nå. Bellamy og Garcia er ute, Torres og Babel er inne. Sissoko og Zenden er ute, Mascherano og Lucas er inne. Det vil fortsette.

 

Jeg tror Benitez mener han ligger foran skjema. Han ble ansatt i en felles forståelse av at nybyggingen av Liverpool skulle være et langsiktig prosjekt: Mye måtte gjøres, det var lite penger, det ville ta tid. Ikke vent å vinne noe de tre første sesongene, sa Benitez. Så gjorde han og laget det likevel. Det skapte press, stress og forventninger, noe som ble tatt som en utfordring. Vi har nå på plass et knippe superspillere på et nivå vi ikke har sett på mange år (Reina, Mascherano, Alonso, Gerrard og Torres - sentrallinjen i laget), kombinert med toppspillere på nivået like bak (Carragher, Agger, Skrtel, Babel og Kuyt), mens mange andre spillere også er på høyt internasjonalt nivå (Finnan, Aurelio, Arbeloa, Benayoun, Crouch, Lucas). Blant disse er det flere unge, som såvidt har begynt sin toppkarriere (reina, Mascherano, Alonso, Torres, Agger, Skrtel, Babel, Lucas mf.l. er alle tidlig i 20-årene).

 

Jeg synes ikke vi skal være for kritiske. Det er som forventet at vi har forbedringspunkter. Men vi har kommet langt på noen få år - og vi skal komme lenger. Men jeg tror vi må vente en-to sesonger til før vi er helt på topp.

 

Som Alan Hansen sa i fjor, gjenfortalt etter hukommelsen: Det vil fortsatt gå et par år før Liverpool vinner Premier League. Man vinner serien med et etablert lag, ikke når man skifter ut fem-seks førstelagsspillere h vert år. Det er uheldig og er i seg selv bevis på at man ikke er fremme, men på vei. For LIverpools del har man likevel ikke noe alternativt. Man må gjøre jobben og bruke den tiden det tar.

 

- - - -

 

Jeg tror vi er drøyt halvveis i den prosessen manageren og klubben så for seg. Vi leverer regelmessig på tross av det.

 

 

In Rafa we trust:)

 

Edit: Tråden finnes her.

Endret av elefant med bukser
Lenke til kommentar

Tråden stenges for opprydding. Noen gule kort vil bli utdelt. Det neste vil bli rødt og lange karanterer hvis provosering og brudd på retningslinjene 1 og 2 fortsetter.

 

Vil også minne dere om denne paragrafen:

#15: Moderatorer kan stenge tråder og utestenge brukere for grunner som ikke står nevnt i retningslinjene. I slike tilfeller gis en begrunnelse for stengningen av moderatoren som foretar denne. Evt. klager rettes til moderatoren eller forumstyret pr. e-post.

 

Langvarig hetsing av andres synspunkter og meninger vil være et objekt for slike vurderinger. Vi skal ha ro og orden i vårt forum og #15 gir oss muligheten til å ta en totalvurdering av brukernes oppførsel. Denne saken vil også bli tatt opp med andre mods. og moderering i supporter-tråder vil bli skjerpet inn. Det er synd at noen få ødelegger for så mange. Dette skal vi sette stopper for, her og nå..

 

En del poster slettes som OT og på grunnlag #1 og #2.

 

 

ps. Aktive "supporter-mods." vil ikke ha anledning til å uttale seg om disse vurderinger grunnet vår nøytralitet til slike saker som denne.

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Edit: denne tråden åpnes igjen :)

Spark ballen, ikke mannen. Bruker-casuals vil bli kastet ut av tråden/forumet.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Neeeei. Fader ta Hicks altså. BLir litt forbanna nå. :(

 

 

Og Parry er sparket :)

For å være helt ærlig gjør ikke det meg så mye. Fyren virker som en grei kar som har hjertet på riktig plass for å si det sånn, men enkelte ganger kan han virke rett og slett helt udugelig når det kommer til hva han gjør i jobben sin egentlig.

 

Edit: Nå skal det jo sies at jeg heller vil at Parry skal fortsette enn en eller annen jævel som Hicks ansetter som springer rett hjem til sjefen med en gang det er noe.

 

 

Edit2: Hurra, Parry vil fortsette og vi får enda mer bråk innad i ledelsen. :new_woot:

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Skal vi begynne å se framover til kampen mot Blackburn på Søndag, noen flere enn meg som håper på at Crouch får tillit og starter sammen med Torres på topp i en 4-4-2 formasjon?

Jepp me to :yes:

Han har vært god i de seneste kampene, håper Liverpool spiller like bra som de gjorde mot Arsenal etter Hyppie sitt mål ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...