Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Shit ass. Det er jævlig vemodig selv om det måtte skje. Han har vel hatt det som hovedmål hele karrieren å ende opp i Barcelona/Real, og Liverpool har samtidig tjent en shitload med penger. Det blir nok litt kjedeligere å se Liverpool, for med Suarez kunne absolutt hva som helst skje. En av de absolutt beste spillerne som har spilt i Liverpool og Premier League.

Endret av knipsolini
Lenke til kommentar

Jeg syntes vi spilte fin og effektiv fotball jeg uten Suarez :)

 

Tre heldige 1-0-seiere er effektivt, ja. Fin var det ikke.

 

Suarez må erstattes med en klassespiss. Når et lag møter en spiller med Suarez går fokuset selvfølgelig vanvittig mot han forsvarerne, som igjen åpner for andre spillere til å skinne. Om det ikke kjøpes en ny spiss i verdensklasse så sliter Liverpool. Sturridge vil sikkert score en del mål uansett, men han er heller ikke noe lag alene, og en spiller som kan score ut av intet, men ingen spiller som drar lasset og gjør medspillerne gode. Lambert er forsåvidt en slik type, men det er forskjell på Southampton og et lag som har ambisjon om å vinne ligagull og komme langt i Champions League. Sterling og Henderson har også nytt godt av Suarez og har overprestert noe, i alle fall sistnevnte.

 

Denne sesongen skal dere også spille CL, så det blir mer slitasje, men da er det greit å få handlet litt.

 

Vi får se. Sporslig er det ikke bra for Liverpool at Suarez er borte, men jeg skjønner veldig godt de som er glad for å bli kvitt han. Har med verdighet å gjøre, og omdømme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja.. Ikke så mye å si egentlig. Er flere ting som førte til dette salget.

Vi kan jo starte med bittet. Som jeg er overbevist om at fikk begeret til å flyte over for eierene. I tillegg begynte denne oppførselen å bli en belastning for Liverpool og helt sikkert Liverpool sine sponsorer også.

 

Så har vi Barcelona. Eneste grunnen til at de er på banen og punger ut så mye for en spiller som er utestengt fra all fotball i 4 måneder er det faktum at de risikerer å bli utestengt fra transfermarkedet når anken er ferdig behandlet.

 

Men jeg drømmer om et lag med ljoale og gode spillere som Agger, Reina, Gerrard, Carragher, osv.

Derfor mener jeg at Agger bør beholdes og brukes før Skrtel. Ikke bare passer han bedre sammen med Sakho, men han er også en av de mest ljoale ikke-scouser spillerene på Liverpool. Og så lenge en holder nivået, bør spillere belønnes for slikt. Både for spilleren selv og som eksempel for kommende stjerner.

 

Blir interessant å se hvordan 3 så store offensive egoer som Messi, Neymar og Suarez vil fungere på banen samtidig.

Lenke til kommentar

Det er merkelig det, hvordan supportere krever at spillere er lojale uansett hva, mens klubber ikke behøver å vise den gjensidige lojaliteten. Det er litt synd å se Reina, og spesielt Agger, bli skjøvet ut. Om man skal kreve at spillere respekterer kontrakten de har signert når de blir "for gode", bør man vel også forvente at klubben lar spillere som ikke lenger er gode nok få bli ut kontrakten.

 

Men det er selvfølgelig naturlig at det ikke fungerer sånn. Det er alt for penger involvert til å vise den form for lojalitet, begge veier.

Lenke til kommentar

Er jo akkurat det jeg mener. Jeg blir trist av å se hvordan de behandler spesielt Agger, men også Reina.

Agger har tross alt ikke lenge igjen av kontrakten sin og er en sånn spiller som bør få bli. Han er jo ikke dårlig.

Det er jo ikke en Spearing vi snakker om her. Agger er jo faktisk den beste stopperen vi har sammen med Sakho.

Så kan folk mase om at Agger mangler fysikk så mye de vil, men det er jo derfor vi har Sakho til å spille ved siden av han. Det er jo derfor vi har hatt Skrtel ved siden av Agger.

Og vi har jo sett utallige ganger forrige sesong hvor dårlig to tankstoppere fungerer sammen.

En trenger stoppere som komplimenterer hverandre med forskjellige egenskaper.

 

Nå er det jo f.eks ikke pengene som gjør at Suarez forlater oss, derfor frustrerer det mer egentlig.

Og for ikke å snakke om disse spillerene med primadonna damer/koner som bare vil bo i London liksom.

Sånt frustrerer.. :p

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Hva mener du med at Hendo har overprestert? Han er ung, og har jevnt blitt bedre siden han kom, med spesielt store fremskritt da han fikk gå inn sentralt på midtbanen. Jeg venter at han er minst like god neste sesong.

 

Vel, han har hatt én god sesong i Premier League. Fra å bli hauset opp siden han var ung i Sunderland til nå. Han spilte bra denne sesongen og fungerte godt i et fungerende Liverpool-lag. Skal ikke legge alt for mye i VM for engelske spillere, men imponerte vel ingen der blant annet.

 

Henderson er en spiller jeg føler nådde ut sitt makspotensiale forrige sesong i et lag med ekstrem flyt. Slike eksempler finner man gang på gang, så beklager at jeg er skeptisk. Spillere som Henderson og Sterling spilte langt bedre enn de fleste forventet forrige sesong, i et lag med flyt og et lag som har en spiller som var nærmest ustoppelig, som skaper mye rom for andre på laget. Nå kan det jo være at Liverpool klarer å erstatte Suarez mer enn de har gjort til nå ved å hente inn en klassespiller på vingen eller på topp, og at det ikke blir så alt for merkbart. Tiden vil vise.

Lenke til kommentar

Noen som har noe peiling på hvilket design Liverpool kommer til å ha på navn/nummer på draktene i CL? Tenkte å bestille meg en drakt med CL-patchene og riktig stil på navn og nummer..

 

Ser at du får kjøpt "LFC Style" på den offisielle shopen. Kanskje det er CL-stilen?

Endret av Leaf
Lenke til kommentar

 

 

TppdVu7.png

Kan den i det hele tatt stemme? Har han ikke stått over 19 kamper totalt? Noen av dem er vel cupkamper, men likevel.

9, ikke 19. Det er vel perioden under BR. 9 kampers karantene for biting (10 kamper, én kamp gikk vel i cup), ellers spilte han alle andre kamper. Under King Kenny fikk han vel 8 kamper for Evra-saken, og én da han viste fingeren til publikum.

 

Han sto vel aldri over en PL-kamp pga. skade, men en hel haug pga. karantene. Ganske utrolig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...