Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gidder ikke diskutere dette mye mer nå, og synes at en del av dere har moderert dere noe fra de første uttalelsene, og jeg setter pris på det. Likevel blir vi nok aldri helt enige. Jeg synes ikke reaksjonen til Gerrard etter fallet er så unaturlig - og i alle fall ikke skittent. Dette er en reaksjon som man ser i 95% av alle tilfeller når noen faller innenfor 16 m; man slår automatisk ut med armene og lurer på om man ikke skal få noe. I kampens hete vet man jo nesten ikke hva som skjedde heller, og man vender seg mot dommeren i håp om at han fikk med seg at det evt skjedde noe ureglementert. Altså en helt normal reaksjon fra Gerrard, som nesten spør "er dette straffespark det her dommer?", uten å forvente noenting.

Lenke til kommentar

Superparanoid er inne på noe her. I kampens hete er det veldig vanskelig å selv vite hvem som feller hvem i en slik situasjon. Det blir noe helt annet å se det utenfra. Gerrard kjenner at de smeller sammen i hard duell og snur seg mot dommeren for å se hva som blir dømt.

Gerrard vet han er først på ballen og at han da vil ha straffe er helt naturlig. Når man ser situasjonen i etterkant kan man diskutere hvorvidt det var straffe eller ikke.

 

 

EDIT: Jeg ser ikke at Gerrard gjør noe spesielt i etterkant heller. Han blir jo bare sittende.

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Latterlig at dere virkelig klarer å forsvare situasjonen. Mitt ankepunkt er ikke hva som skjer i ettertid, men hvordan Gerrard går inn i duellen. Hvis dere ser klippet en gang til så ser dere rimelig greit at han går inn med både bein og skin, mens Pernia senker farten og har kontroll over ballen.

 

Jeg er rett og slett dritt lei slike idiotiske "taklinger".

 

Men det er Carface fortiden, når jeg lesesr innlegg som dette, skal ikke se bortifra at jeg tilfeldigvis blir medlem på den siden ;)

Lenke til kommentar
Du må ikke komme med gode argumenter og slikt.

Da henter de bare en dårlig you-tube video.

åh? det er synd i dere. Klarer faktisk å holde oss temmelig saklige, men du derimot. Merkelig at hver gang jeg reagerer på at det er usaklige poster her, så har du noe med det å gjøre.

 

Med vennlig hilsen Zaltatov

Lenke til kommentar
Hvis dere ser klippet en gang til så ser dere rimelig greit at han går inn med både bein og skin, mens Pernia senker farten og har kontroll over ballen.

 

Jeg tror du må se klippet om igjen. Gerrard har føtten pent under seg. Han har derimot stor fart inn i duellen.

 

Ja, det er helt naturlig å dette, og automatisk be om straffe - WHAT? Da forteller det evt. mye om Gerrard! Det er ikke normalt

 

Ikke si at du ikke vil ha straffe om du føler at du blir taklet innenfor 16-meteren?

Lenke til kommentar
Ikke si at du ikke vil ha straffe om du føler at du blir taklet innenfor 16-meteren?

Altså nå er jeg fan av Italia og dets fotball, så jeg videreført det også på fotball banen og kasta meg for alt - og for å si det mildt: Jeg var god til det ;)

 

Over til saken: Det er ikke naturlig å be om straffespark, dersom du automatisk du detter - Ber du om det kan det karrakteriseres som skuespill ;)

 

Hva skal ellers "filming/Skuespill" karrakteriseres? :)

Lenke til kommentar
Latterlig at dere virkelig klarer å forsvare situasjonen. Mitt ankepunkt er ikke hva som skjer i ettertid, men hvordan Gerrard går inn i duellen. Hvis dere ser klippet en gang til så ser dere rimelig greit at han går inn med både bein og skin, mens Pernia senker farten og har kontroll over ballen.

Jeg har sett klippet 100 ganger snart og er fortsatt av samme oppfatning:

 

- ikke straffespark

- ikke filming

- ikke frispark motsatt vei

 

Kan hende at du som er vant med den italienske pinglefotballen (i forhold til den engelske) synes Gerrard gikk røft til i duellen. Men for de aller fleste andre som elsker engelsk fotball, gjør det nettopp fordi man liker å se sånne ofringer for laget. Naturligvis blir alt snudd på hodet når det gjelder Liverpool, men det er vi jo vant med. (Ja det går nok andre veien også).

 

Btw, ser at Game mener han alltid er objektiv i sine vurderinger. Vel, det er jeg også, selv om mange sikkert er uenige.

Lenke til kommentar

Er enig i de to øverste punktene, ikke straffe og ikke filming. Men Frispark motsatt vei er det virkelig, uansett om man ser italiensk eller engelsk, det er ikke normalt i hvordan han går inn på.

 

Og jeg sier det igjen: Slutt med den sutringa når noen United-folk motsier dere og situasjonen er litt tvilsom.

 

Det mest oppsiktsvekende er kanskje at jeg er objektiv :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...