Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Hei, har vært isolert på øde jaktmarker siden onsdag, men fått med meg resultatene. Noen som kan gi et kort referat av hva som har skjedd siden midtuka? Orker ikke lese hele denne seriøse tråden ;)

 

Vi åpnet bra og gikk fremover med en gang. Kuyt hadde en megasjanse, etter at Riera rykket i fra på venstre kant og la inn til Kuyt som banket ballen jævlig høyt over goallen.

I det 18 minutt så var det SWP som kom til innlegg på høyrekanten la ballen 45 grader ut til Robinho som sklei eller noe, Arbeloa prøvde å bare "tuppe" ballen vekk men i stedenfor kom Ireland fossende mot målet og banket ballen i nettet. Utagbart for Reina.

 

Rundt en halvtime spilt sånn cirka, så fikk City frispark på høyrekant. Da var det en eller annen fyr jeg ikke husker navnet på som curlet den i nærmeste kryss. Spørsmålstegn ved muren og kanskje Reina ved den anledningen. City var klart best i første omgang og gikk ledende 2-0 inn til pause.

 

Vi startet bra i andre omgang og gikk fremover med en gang. Etter fin fotball på høyrekanten spilte Gerrard, Arbeloa fri innenfor 16 meteren med en finfin pasning, Alvaro la ballen tidlig og hardt inn foran mål der Torres kom skliende inn på bakerste. 2-1.

 

 

Vi fortsetter å angripe og får til slutt corner, (ja, du leste riktig corner) der Gerrard legger den inn mot mål. Ballen går over Keane, men ikke Torres som header ballen bort mot lengste hjørne. 2-2.

 

Keane var god og serverte Torres en utsøkt pasning, der Torres burde ha nettet fra drøye 3 meter. I den tiden som fulgte ble Skrtel skadet stygt (burde kanskje ha rødt kort i hendelsen før) og en eller annen fjott på City ble utvist pga en tofoter på Alonso. Det ble lagt til 6 minutter og to minutter på tilleggstiden kom Bønna fri ute på venstrekanten, han la ut til Torres som fyrte til fra kanten av straffeområdet, via Dunne og ballen triller mot lengste stolpe der Kuyt hopper frem og hamrer ballen i nettet.

 

 

Edit: Det kan være noen leifer med drit i det.

Endret av Jefecito
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hull faller av når kampene blir mange og slitasjen setter inn.

Bortimot garantert. Men hva betyr vel garantert når man snakker om fotball. :ph34r:

 

Det har alltid vert noen lag som henger med i starten da. Både Bolton og Pompey har vert serieleder i Oktober. Jeg er villig til å sette temmelig mange kasser øl på at Hull ikke klarer å forsvare plassen de har nå i Mai.

JEg er jo enig med deg :dontgetit:

 

Sa ikke at du var uenig, men la merke til at du dro litt på det :)

Lenke til kommentar

Pure fucking class.

 

Vi spiller en kamp under pari borte mot et nyrikt lag med mange gode offensive spillere, og vi ligger under 2-0, likevel vinner vi. Det er slikt som dette jeg har venta på. Vi vinner vanskelige kamper, vi vinner jevne kamper og vi vinner dårlige kamper. Det er akkurat dette vi må gjøre. Jeg var langt nede til pause i dag, og forsvarsspillet vårt må virkelig refses etter den omgangen, men herregud for en moral vi har i laget. Dette er vel den fjerde kampen i år vi har kommet under - vi har vunnet alle. Og vi er ubeseiret til nå i år. Vi har hatt vår beste ligastart i PL. Nå må vi bare fortsette i det eksakt samme sporet, og vi må ikke dra en Stoke og rote bort poeng i neste kamp hjemme mot Wigan. Kampen etter venter nemlig Chelsea borte, en kamp jeg helt ærlig ikke tør forvente poeng i.

 

Jeg må også bare si at jeg er så ekstremt glad for at vi har Torres. For en verdensklassespiller. I dag spilte Gerrard og Kuyt dårlig, men da stod Riera og Torres ut. Og Kuyt scorer som vanlig de ekstremt viktige målene. Godt å ha så mange matchvinnere i laget, i tillegg til blant andre Keane og Babel som satt på benken i dag, men Torres er bare spesiell.

 

Veldig synd for Skrtel, håper han ikke blir lenger borte enn et par måneder, men jeg frykter det verste. Det er nå vi skal være glad for at vi i det minste har tre midtstoppere av fantastisk klasse, så denne skaden ikke svekker oss. Tvert imot har jeg tro på at Agger vil gå inn og gjøre det enda bedre. Litt tvilsom til det vi har av back-up nå da, kun gamle Hyypiä igjen som kan avlaste/steppe inn ved nye skader. La oss håpe det ikke skjer noe mer.

Lenke til kommentar
Litt tvilsom til det vi har av back-up nå da, kun gamle Hyypiä igjen som kan avlaste/steppe inn ved nye skader. La oss håpe det ikke skjer noe mer.

 

Godeste Arbeloa vikarierte vell som midtstopper noen kamper ifjor.

 

Vi begynner virkelig å få til noen som ligner en fast 11er nå, en slags grunnstamme i laget. Alonso/Mascherano er vell det eneste som blir vanskelig å avgjøre, enda jeg faller på Alonso for tiden.

 

------------- Keane - Torres -----------

Riera * --- Gerrard - Alonso ** - Kuyt

Aurelio*** - Carra - Skrtel**** - Arbeloa

---------------- Reina

* = Riera har vell spilt det meste siden han kom, men Babel vil nok utfordre han om plassen lenger ut i sesongen.

** = Alonso / MAsche spørsmålet

*** = Her har det blitt mest bytting så langt iår. Benitez vil så gjerne at Dossena skal bli en hit, men det ser stygt ut!

**** = Skrtel må ut nå, etter skade. Litt synd mtp sesonginnledningen.

 

Og med denne 11eren får vi spillere som Agger, Mascherano, Babel, Benayoun, Hyypia, Degen, Dossena, Lucas, N'Gog på benken. Liker utviklingen i det siste. Får vi opp ett av supertalentene våre (Pacecho, Nemeth) så ligger vi svært bra ann.

Lenke til kommentar

Arbeloa kan spille midtstopper, ja, men virket veldig utrygg og vinglete når han vikarierte der i fjor, så det er langt ifra noen drømmesituasjon om han må inn i midten. I tillegg har vi da ingen andre høyrebacker å bruke enn et helt ubeskrevet blad i Degen. Men foreløpig så har vi jo ikke problemer i midten selv med Skrtel ute, så la oss håpe det ikke blir et problem senere heller.

 

Nå er det natta. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...