Gå til innhold

DFI Lanparty NF4 SLI-D kranglete på minnet.


LordHaart

Anbefalte innlegg

Innså at forrige post var feilpost så:

 

Har nettopp kjøpt meg et DFI Lanparty NF4 SLI-D og OCZ 1024MB Dual Channel Gold E.L.

Disse vil overhodet ikke samarbeide. For øyeblikket kjører jeg med en av de to brikkene, og da fungerer det sålenge jeg ikke kjører noen minnekrevende prosesser. Om jeg gjør det, kræsjer det minnekrevende programmet. Om jeg bruker begge minnebrikkene, kommer PCen til "Velkommen" i windowsloadinga, før den kommer med en blå minnefeilskjerm (som jeg ikke rekker lese før maskinen restarter, var noe med dropping av minnet).

Jeg har minnet i riktig slot. Kan også være verd å nevne at om jeg bruker en 512MB Corsair Value-S fungerer PCen stabilt.

 

Noen som vet hva problemet kan være?

 

Annen HW er POV GeForce 7800 gtx, en 3200+ boxed og en 520W OCZ strømforsyning. OS er WinXP.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg mener å ha lest at de minnebrikkene er spesielt laget for intel 875P briksettet. Du burde bruke angreretten og bytte de i Disse :)

Det er ihvertfall ikke de brikkene da, de brikkene som trådstarter har er Winbond BH-5 brikker, som er veldig bra til A64.

Ok. Har ikke så mye peiling men detta står på netshop:

Om du har ett system med i865 eller i875 chipset kan du titte på "Gold-serien" fra OCZ, da den serien er spesielt beregnet for kort med slike chipset.

Lenke til kommentar

Lekte litt rundt med forskjellige instillinger på minnet, FSB, volt og multiplier nå, og fikk plutselig en feilmelding hvor det sto "Feil under lasting av operativsystem" Jeg byttet minnet til min ValueS-brikke, resatte CMOS, og prøvde å installere Windows på nytt, men den fikk samme feilen. Noen som vet hva det kan skyldes og hvordan jeg kan fikse det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...