Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan. Vi vet ikke. Vi har fått Bruno og McTominay er endelig tilbake, men vi mangler fortsatt toppscoreren vår ut sesongen. Skal vi klare topp fire må nok Martial opprettholde formen sin, Greenwood må fortsette å score noen mål (har 11 nå, som er strålende) og Ighalo bør få hull på byllen snart. 

Forsvaret vårt har levert bra i det siste synes jeg. Vi har nå nest flest clean sheets i alle turneringer i Europa denne sesongen, bare bak PSG. 17 clean sheets på 42 kamper. Håper vi klarer å ta med oss det videre inn i den neste perioden. Maguire har steppa opp og Lindelöf har vært meget bra. Vi må bare slutte å rote på dødballer mot.

Lenke til kommentar

Den 4. plassen bør jo vere sjølsagt med folk tilbake fra skade. Spurs klarer jo knapt å stille 11 mann, Chelsea er jo vaksinert, Arsenal trur eg ikkje finner flyten før det er for seint, Everton er for ustabilt, Wolves likeså - liksom Sheffield som er den største utfordringa her. Til og med Leicester kan jo rakne.

Lenke til kommentar
Ale-Fawk skrev (36 minutter siden):

Mye bra du skriver der, men Lindelöf har ikke vært meget bra. Veik og feig i duellspillet til tider, og pasningsfoten hans er oppskrytt. Foretrekker nesten Bailly som Harrys partner. Maguire har vært solid den siste måneden, forhåpentligvis holder han det nivået ut sesongen.

I seks av de siste åtte kampene Lindelöf har startet, har vi holdt nullen. Han er fortsatt den eneste forsvarsspilleren i Premier League som ikke har blitt driblet forbi denne sesongen. Forrige sesong var det kun Van Dijk som klarte det. Lindelöf er også blant stopperne i Europa med best suksessrate i dueller. Etter Norwich-kampen var han rangert som nummer 7 i Europas topp fem-ligaer på det punktet, men jeg har dessverre ikke sett oppdaterte tall siden. Jeg tror ikke de har blitt så mye dårligere.

Det største ankepunktet mitt mot Lindelöf kontra Bailly er selvfølgelig luftstyrken, men der har vi sett forbedring i det siste:

Første 13 Premier League-kamper 19/20:
4.16 hodedueller per 90 — 53.70% suksessrate

Siste 11 Premier League-kamper 19/20:
4.45 hodedueller per 90 — 67.35% suksessrate

Pasningsfoten han er kanskje noe "oppskrytt", men den er bedre enn Bailly sin. Tuanzebe er kanskje vår beste stopper på det punktet. Jeg mener Lindelöf får for mye pes, og at han er litt undervurdert. Han gjorde et par feil i starten av sesongen (ref Palace hjemme) som kanskje gjør at folk definerer han mye ut fra det. Litt mer aggressivitet og fortsatt forbedring i hodespillet så mener jeg han er på et veldig høyt nivå. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ikke bare i starten av sesongen, men også i starten under Mourinho / for oss, var han veldig ustabil - og virket generelt hele tiden redd for å gjøre feil. Så lett for folk som ikke følger United så veldig tett, å ha et negativt bilde av han.

Men slik han fremstår for oss nå, er jeg som Snikpellik fornøyd med han i alt minus hodeduellene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Speltlompe skrev (12 minutter siden):

Liker at Ighalo får sjansen fra start, men litt bekymringsverdig at Martial ikke er med i kamptroppen. Håper det bare er snakk om hvile og at han ikke har pådratt seg en skade.. 

Det er skade. Lysken. Ifølge franske RMC er det ikke alvorlig, og han har mulighet til å rekke neste kamp.

Vet ikke hva jeg skal si lenger til alle disse skadene og sykdommen. Det er jo helt spektakulært hvor mye skadeproblemer vi har slitt med denne sesongen og det slutter aldri.

EDIT: 

...............

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

For min del kan Chong bare reise videre til sommeren. Kommer ikke på en eneste imponerende involvering noen gang for førstelaget. Selvsagt er stort talent, ellers hadde han ikke fått sjansen, men han er langt unna nivået som burde kreves for en squad spiller, så han bør i det minste lånes ut. 

Lenke til kommentar

De har fått kritikk for at laget ser ut at de løper rundt som hodeløse høns til tide, og det er akkurat det som er problemet. De mangler spillere med godt hode, eller fotballintelligens. Der kommer mange av ungguttene til kort, som f.eks Chong. Lån dem ut så de får mulighet til å utvikle seg, for dem har talent i bunn. Det virker også til å være smittsomt, derfor var det lurt å få inn en kvalitetsspiller som Fernandes til å være en leder på banen.

Lenke til kommentar

5-0, lekestue og videre.

18-1 i målforskjell de siste 7 kampene, det liker vi, vi gjør jo det.

Glimrende kamp i kveld, og nesten for mye positivt å oppsummere. Fra det første minuttet og ut angriper vi med fart, bevegelse, trykk og mye folk. Det blir så klart lettere etter de er 10 mann, men denne hadde vi vunnet uansett.

Fantastisk kamp igjen av Bruno. Involvert i alle målene mens han var på banen. Kombinerer, setter fart, setter opp, vinner ballen. Herjer, for en spiller han er. Trioen med Fred, McTominay og Bruno er veldig spennende.

Vakkert med Ighalos første scoring, og det er så fortjent. Han var veldig god i dag! God til å holde på ballen, glimrende til å komme seg på riktig plass i feltet. Det kommer mer fra han.

Også veldig fint med assist på Chong som har vært centimetere unna scoring i sine to siste kamper. Synes han ser en del bedre ut nå enn før jul, men trenger å bidra med målpoeng for å bygge selvtillit. Håper han kan få et bra utlån neste sesong. 

To mål fra Fred er vel nesten det mest uventede i kveld. Hvis han kan begynne å score også så snakker vi. Vi trenger mål fra midtbanen. Også cred til Lingard for finfin assist, må være godt for han å bidra igjen :)

Meget fornøyd!

 

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Korleis var regelverket rundt både rødt kort og straffer? Meinte det var ei endring for noken år sidan på at det ikkje kunne vere begge deler fordi det var dobbel straff? 

 

Edit: forseelsen var jo soleklar igår, men eg rekner ikkje med idiotskalaen speler inn her.

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (2 timer siden):

Bruno er så god at han fikk Mata til å spille som han gjorde i glansdagene i Chelsea. ?

 

Spøk til side. All kreditt til Mata som faktisk spilte en glimrende kamp, men det kan ikke legges skjul på at Bruno gjør de rundt seg mye bedre.

Hvorfor var dette en spøk? Det er jo sant :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...