Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem bryr seg? Det er fader meg blitt trippelt så dyrt å ta tbanen de siste 15 årene også, for å ikke snakke om kroneisen.

 

Basic economics 101: Ting blir mer populært -> den tingen får mer penger -> aktørene innenfor tingen får mer spenn -> alt innenfor tingen koster mer penger.

 

Så hvis spillere skal koste mindre så må vi... ja, vi må slutte å se på fotball. Da betaler jeg heller 200m pund for Flanagan.

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg? Det er fader meg blitt trippelt så dyrt å ta tbanen de siste 15 årene også, for å ikke snakke om kroneisen.

 

Basic economics 101: Ting blir mer populært -> den tingen får mer penger -> aktørene innenfor tingen får mer spenn -> alt innenfor tingen koster mer penger.

 

Så hvis spillere skal koste mindre så må vi... ja, vi må slutte å se på fotball. Da betaler jeg heller 200m pund for Flanagan.

 

Det er fortsatt helt på trynet, og setter ett ekstra press på spilleren.

Lenke til kommentar

Så hvis spillere skal koste mindre så må vi... ja, vi må slutte å se på fotball. Da betaler jeg heller 200m pund for Flanagan.

Eventuelt få litt kontroll på fotballen? Litt som "financial fair play" bare mellom kundene og pengefolkene, ikke bare lag seg i mellom. Nå hjelper det jo lite at alle toppene i fotball er korrupt (regner med det ikke er blitt særlig bedre i det siste). 

 

Det du skrev i inlegget er en forklaring på hvorfor det er blitt som det er, men ikke en grunn til at det være slik. Jeg er helt for reguleringer som gjør at eiere bak laget, spillere, trenere og hele fotball-apparatet får en lønn som er mer passende for det de faktisk gjør. 

 

En ting er transfer fee,  men en annen ting er lønnen alle har. Begge deler må gjøres noe med. Mer av pengene burde gå til utbygging av fotballbaner til unger, akademier for unge spillere og andre gode ting i stedet for et litt dyrere hus og superbil #5 til spillerne. 

 

Hadde det vært krise om topp fotballspillere tjente mellom 100 000 og en halv million i uka i stedet for opp 5 millioner i uka? 

Lenke til kommentar

 

Så hvis spillere skal koste mindre så må vi... ja, vi må slutte å se på fotball. Da betaler jeg heller 200m pund for Flanagan.

Eventuelt få litt kontroll på fotballen? Litt som "financial fair play" bare mellom kundene og pengefolkene, ikke bare lag seg i mellom. Nå hjelper det jo lite at alle toppene i fotball er korrupt (regner med det ikke er blitt særlig bedre i det siste). 

 

Det du skrev i inlegget er en forklaring på hvorfor det er blitt som det er, men ikke en grunn til at det være slik. Jeg er helt for reguleringer som gjør at eiere bak laget, spillere, trenere og hele fotball-apparatet får en lønn som er mer passende for det de faktisk gjør. 

 

En ting er transfer fee,  men en annen ting er lønnen alle har. Begge deler må gjøres noe med. Mer av pengene burde gå til utbygging av fotballbaner til unger, akademier for unge spillere og andre gode ting i stedet for et litt dyrere hus og superbil #5 til spillerne. 

 

Hadde det vært krise om topp fotballspillere tjente mellom 100 000 og en halv million i uka i stedet for opp 5 millioner i uka? 

 

alle spillerene hadde gått til kina og midtøsten da

Lenke til kommentar

Det går ikke an å begrense dette. Dette er markedskrefter. Enten må vi få planøkonomi i hele verden, eller så er det så og si INGEN tiltak som fungerer. Det kommer til å ekspandere så lenge fotball fortsetter å bli mer og mer populært.

 

Så vi må slutte å sutre over pengebruk her, pengebruk der, det er ikke en dritt de kan gjøre med det. De kan gjøre som i MLS, sette salary caps per lag osv, men da bare stikker de store stjernene til andre land hvor de tjener bedre. I og med at det aldri kommer til å bli en felles plan på dette så vil vi om 5-6 år se to-tre milliarder for toppspillere, og sånn vil det bare fortsette.

Lenke til kommentar

Det går ikke an å begrense dette. Dette er markedskrefter. Enten må vi få planøkonomi i hele verden, eller så er det så og si INGEN tiltak som fungerer. Det kommer til å ekspandere så lenge fotball fortsetter å bli mer og mer populært.

 

Så vi må slutte å sutre over pengebruk her, pengebruk der, det er ikke en dritt de kan gjøre med det. De kan gjøre som i MLS, sette salary caps per lag osv, men da bare stikker de store stjernene til andre land hvor de tjener bedre. I og med at det aldri kommer til å bli en felles plan på dette så vil vi om 5-6 år se to-tre milliarder for toppspillere, og sånn vil det bare fortsette.

 

Helt umulig å begrense? Så du tror aldri at det kommer til å bli mer kontrollert enn det er nå? Dette er ikke snakk om straks-tiltak. Men noe som må skje over tid. Per nå er det ingen plan for å fikse det, og det burde komme på plass. Slikt starter med holdningsendringer. Hvis til slutt alle fotball-fans mener det må endres så er det klart at noe blir å skje ellers mister de fansen.

 

Og jeg tror de fleste vil heller spille med redusert lønn i europa enn å stikke til Kina eller midtøsten for å tjene litt penger. Pengesummen er ikke nødvendigvis verdt det å bytte kontinent og kultur så drastisk.

 

 

 

alle spillerene hadde gått til kina og midtøsten da

 

 

Det kan de jo allerede i dag da? Sinnsyke lønninger de kan få om de stikker nå. Likevel blir de værende?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det kommer til å bli mer kontrollert. Hvorfor skulle de? Det er ingen insentiver for fotballorganer at det skal spyttes mindre penger inn i fotballen. Premier League kommer ikke til å bli like attraktivt dersom det innføres noe reguleringer, og sjansen for at samtlige store europeiske ligaer "blir enige om" at det skal være mindre penger involvert gagner egentlig ingen parter. De mindre klubbene får i dag mer penger, de store klubbene får mer penger - alle vil ha penger!

 

Husk at denne diskusjonen handler om hva som kommer til å skje, ikke hva vi skulle ønske (i et slags utopi). Jeg ønsker at lærere og leger skal tjene titalls millioner i året, men det gjør det ikke noe mer realistisk.

 

Fotball er "dessverre" for stort. Tro meg, det kommer aldri noen reguleringer på dette.

Lenke til kommentar

Blir ikke å skje noe om alle har den holdningen. Om UEFA/FIFA og de store organisasjonene setter ned foten en gang i framtiden og skaper endringer (trenger ikke være drastisk, bare noe i riktig retning) så har ikke ligaene så mye å si. Gjør som de får beskjed om eller mist CL-spill eller avtaler som de har nå. Det er helt klart at det er mulig. Spørsmålet er om det blir å ta 5, 15 eller 25 år. 

 

Å bare lukke øynene og si at "det er for stort. Det blir aldri å skje noe" blir litt for dumt og lite produktivt. Du kan gjerne tvile på sannsynligheten, men ingenting er umulig (Mange gamle dynastier som har falt som visstnok var "uslåelig". Mange som mente det var umulig at Trump skulle bli president). Boblen til fotballen kommer til å sprekke en dag. 

Lenke til kommentar

Ifølge kilder som både Sky Sports og BBC har snakket med, vil ikke Manchester United gi Zlatan Ibrahimovic (35) tilbud om ny kontrakt.

 

Dermed kan svensken forlate klubben gratis når kontrakten hans utløper i slutten av denne måneden.

 

Zlatan kom til United på en ettårskontrakt, men United hadde opsjon på ytterligere ett år. Nå mener de britiske mediene å vite at Zlatan kommer på en liste over fristilte spillere som blir presentert fredag.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

 

 

 

alle spillerene hadde gått til kina og midtøsten da

 

 

Det kan de jo allerede i dag da? Sinnsyke lønninger de kan få om de stikker nå. Likevel blir de værende?

 

Fordi de allerede har sinnsyke lønninger her. Minsker du de så kommer de til å stikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...