Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-GlDE6z

Skaffet meg billetter til bortekampen mot West Ham om en måned :). Bortetribunebilletter :devil:! Noen som har vært på bortekamp med Red Army og har tips?

Behold stemmen for den kommer til å bli ødelagt etter kampen, vanvittig god stemning!

Lenke til kommentar

RvP hadde "klippekort" tidligere i sesongen fordi det ikke var noen andre tilgjengelig.

 

Kunne vært spennende å prøve dette på topp:

 

Falcao - Di Maria

Rooney (10er)

Han hadde hatt klippekort uansett, det ser du nå. 0 impact i kampene, spiller 90 min nesten hver kamp. Han er Nederlandsk kaptein. Han er nesten like bankers i XI som vår kaptein.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare hvor all denne misnøyen mot RvP kommer fra?

 

Han holder kanskje ikke samme nivå som i 2012/2013 sesongen. Men han er likevel på top 10 i PL når det kommer til antall mål denne sesongen, og matcher Pellè og (nesten) Hazard når det kommer til antall mål + assists.

Topp ti i PL ja, men fortsatt syv-åtte mål bak Aguero og Costa.

 

En ting som irriterer meg er når man hyller spisser som "kan være usynlige i 89 minutter og bare dukke opp og avgjøre." Si meg, er det bra? At Van Persie er på nivå med Pelle og Bony og whoever kan sikkert stemme, men han er et hav bak Aguero og Costa.

 

Se på Aguero, eller Suarez i fjor. Toppscorere som får motstandere på tå hev gjennom samtlige minutter av en kamp. Ikk bare scorer de bøttevis med mål, men de bommer jo også på tre-fire sjanser per kamp, og produserer et x antall målgivende i tillegg.

 

Dersom vi slår oss til ro med Van Persie på topp, viser det bare hvordan United har falt som klubb.

Endret av LimeCanes
Lenke til kommentar

^enig.

 

RVP jobber ikke nok. Ingen bevegelse, ingen innflytelse på kampene i hele tatt. Han gjør ikke en dritt.

 

Er vi virkelig på samme nivå som Liverpool som snakker om hvor utrolig uforutsigbar Balotelli er? "Han kan være usynlig i 80 minutter før han skårer mål". Som Lime sier, så er det et spørsmål om det er sånn vi vil ha det?

 

Jeg ønsker en spiss som jobber like hardt som resten. En spiss som skaper i tillegg til å skåre. RVP er god, og jeg har ingenting i mot han, men når han spiller som han gjør burde han bli satt på benken som alle andre. Det er bare det jeg mener.

Lenke til kommentar

Alle ser at RvP kan være klasse. Det han gjorde på sin ene sjanse mot Stoke var briljant, og målet mot Hull var nydelig. Men Berbatov gjorde også det der, og han var aldri noe mer en en estetisk nytelse. Rent teknisk er det vel bare Di Maria som kan måle seg med RvP i dagens United-lag.

 

Men jeg driter i alt dette når han er elendig i 80% av kampene. Han er lysår unna den totale kvaliteten til de skikkelige stjernene i serien, de som spiller med ekstrem intensitet og fart og tempo når de er på banen. Hazard og Aguero er de to mest fryktede spillerne i Premier League akkurat nå, og det er fordi de ALLTID er på hugget. Eksakt det samme kan sies om Suarez i fjor.

 

Og ligner ikke Aguero, Hazard og Suarez på hverandre? Små og tette med enormt tempo og intensitet, som hele tiden danser rundt med forsvarene. Det er disse spillerne som dominerer i Premier League i dag. Ja forresten, inkludér gjerne Sanchez her også.

Endret av LimeCanes
  • Liker 2
Lenke til kommentar

^Igjen helt enig. Har ingenting å tilføre til akkurat det.

 

Vi har bare to spillere i klubben som presterer uansett hvor elendig resten er. Det er Di Maria og Rooney. Bare en av de er en trussel mot alt og alle.

 

Jeg håper vi kjøper inn hurtighet snart. Vi er et alt for tregt fotballag.

Lenke til kommentar

Å si at RvP er usynlig nesten hele kampen er kanskje litt overdrevent, ja i noen kamper kan jeg være enig men se på jobben han har lagt ned defensivt i de siste 3-4 kampene med unntak av Stoke-kampen der alle virket dyppet i sirup... Dessverre er han ikke 20 år lenger og dermed koster jobbingen han så mye krefter at det svekker han betydelig i det offensive der vi virkelig trenger han i toppform... Før vi får en verdensklasse-spiss med masse fart og teknikk ala Hazard må vi ha to på topp, det tror jeg også er en suksessfaktor.

Det jeg savner nå er den trusselen i bakrommet som Rooney utgjorde før han ble trukket lenger ned i midtbaneleddet(eller hengende spiss eller hva man velger å kalle det), når han gikk på de løpene var han så fryktet at han alltid trakk med seg minst to av motstandernes forsvar noe som åpnet veldig mye opp for RvP\Chicharito\Wellbeck og dette ser vi ikke i det hele tatt lenger...

Jeg mener fortsatt vi sliter mest i forsvaret og at en av de største manglene våre i alle ledd er fart, fart og atter fart..men, vi er nå på en 3 plass og det er i en sesong hvor vi har hatt 3-5 sentrale spillere ute med skade gjennom hele sesongen, er det egentlig veldig dårlig med tanke på sist sesong?

3 uavgjort på de siste 4 kampene, synd men det får man heve seg over, og for å være veldig ærlige ihvertfall 2 av de skal vi være glade vi fikk poeng fra i det hele tatt, vi har nå Southampton før vi går inn i en rekke kamper mot antatt enklere motstandere der vi har en gyllen mulighet til å holde på plassen og kanskje krype innpå de to blå i toppen...synes ikke alt er bare beksvart...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det noen tall på RvP? Det sies jo innad United at han jobber veldig bra på topp, går på løp og vinker etter ballen en rekke ganger ila kampene. Men TV-bildene viser jo ikke dette,all den tid ballen som oftest slås på tvers eller bakover...

 

I tillegg bidrar han som første forsvarer og er gull på defensiv dødball.

 

Hvordan kan dere si at han ikke bidrar i mer enn 10-15 minutter?

 

Sette er ikke noe forsvar av RvP, jeg har bare tenkt litt på dette og hvorfor han har klippekort. Forrige kamp ble jo Shaw og Falcao tatt av pga belastning...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vil ha Reus inn, en ung, sulten spiss, og en stopper. Så kan vi hive Evans, Fletcher og RvP til helvete ut. Sånn det har sett ut denne sesongen vil jeg mye heller ha Welbeck enn RvP. Welbz løper hvertfall, og skaper uro hos motstanderen. RvP har vært god på 1 ting og det er å stå i veien på første stolpe på hjørnespark.

Lenke til kommentar

Finnes det noen tall på RvP? Det sies jo innad United at han jobber veldig bra på topp, går på løp og vinker etter ballen en rekke ganger ila kampene. Men TV-bildene viser jo ikke dette,all den tid ballen som oftest slås på tvers eller bakover...

 

I tillegg bidrar han som første forsvarer og er gull på defensiv dødball.

 

Hvordan kan dere si at han ikke bidrar i mer enn 10-15 minutter?

Dersom United hadde vært Southampton, Everton, Stoke eller Hull, så hadde RvP vært god nok, og sikkert også klubbens beste spiller. Men jeg synes ikke vi skal falle ned til det nivået.

 

Robin Van Persie har ikke vært god på to år. Nå er han 31 år gammel, og leverer i 20% av kampene. Om du synes det er greit, så kan ikke jeg si at du har feil eller er tåpelig. Men jeg kan være uenig med deg. Dersom United skal være et topplag, trenger de en bedre spiss enn Van Persie.

 

Vil ha Reus inn, en ung, sulten spiss, og en stopper. Så kan vi hive Evans, Fletcher og RvP til helvete ut. Sånn det har sett ut denne sesongen vil jeg mye heller ha Welbeck enn RvP.

Å herregud nei. Welbeck er akkurat det vi ikke trenger. Dersom vi ikke kjøper en spiller på nivå med Suarez, Aguero eller Lewandowski så kan vi like godt la være.

Endret av LimeCanes
Lenke til kommentar

Å herregud nei. Welbeck er akkurat det vi ikke trenger. Dersom vi ikke kjøper en spiller på nivå med Suarez, Aguero eller Lewandowski så kan vi like godt la være.

 

De aller færreste spillere er på det nivået, og alle må begynne et sted. Om vi vil ha en spiss på det nivået, så må det kjøpes ungt, og utvikles i klubben.

Lenke til kommentar

 

På nattevakt, så må ha noe å gjøre :p

 

Welbeck ja... Det har gått nesten 200minutter mellom hvert mål/assist for han hele denne sesongen. Og etter hatricken hans mot Galatasaray (hvilket følgelig var en fantastisk kamp av han) så har det gått over 300min mellom hvert mål/assist... Det er helt latterlig. Han er tidvis elegant å se spille, jobber hardt, har høyt tempo, osv. Men jeg tror virkelig ikke han kommer til å bli noe mer enn en midtablespiller i PL på sikt.

 

Til sammenlikning har RvP hatt mål/assist hvert 160min denne sesongen. Dette til tross for at han trengte lang tid på å komme noenlunde tilbake etter skaden. Og etter kampen det snudde i for RvP (hjemme mot Hull) så gir han oss målpoeng nesten like hyppig som han gjorde i 12/13 sesongen (fem minutter lenger mellom hver gang). Dette for et Unitedlag som denne sesongen er ustabile bakover, har ny trener, mange nye spillere, forsøker å spille seg inn i en ny formasjon, osv.

 

Når det er sagt så er det følgelig helt umulig å kun vurdere en spillers prestasjoner basert på statistikk (men for en ren spiss så er det likevel en ganske god indikasjon). Jeg er også enig i endel av det dere skriver, eksempelvis: (1) Det var provoserende å se Falcao bli tatt av banen mot Tottenham når han var helt klart best i den matchen (selv om dette antakelig var pga frykt for mer skader på Falcao). (2) Han har i endel kamper denne sesongen (slik som Mata) vært forholdsvis lite synlig. (3) Han er ikke like fryktet som tidligere, og vi ser han ikke like ofte på hugget som tidligere (det er faktisk mot de beste han har vært beste denne sesongen, som mot Pool, Soton og Chelsea, i motsetning til Mata). (4) Grunnet alder så kommer han antakelig aldri helt opp igjen på det nivået en ser av de mest ekstreme spillerne. Costa (26) / Aguero (26) / Suarez (27) / Messi (27), Lewandowski (26) er alle angripere jeg ville valgt foran RvP (31). Men nå er det ikke akkurat slik at dette er spillere som det er fritt frem å kjøpe heller...

 

Robin van Persie er ikke fremtiden, og det er ikke snakk om å slå seg til ro med han på topp (kjøpet/leieavtalen med Falcao & Di Maria i sommer viser nettopp dette). Men som jeg skrev i mitt forrige innlegg: Sett i sammenheng med at han fint kan være på banen samtidig som Falcao, Rooney og Di Maria, så ser jeg virkelig ikke problemet med at han får spille stort sett hver eneste kamp ut sesongen. Og gitt at alle fire holder seg skadefrie, så blir jeg ikke overrasket om det er Persie som står med flest målpoeng mellom nyttår og mai for United.

 

 

 

Statistikk på RvP i PL de siste sesongene. 14/15 sesongen startet med skade, så inntil videre skal han få våren på å vise at han fortsatt kan. Tipper han havner et sted mellom 12/13 og 13/14. Det som overrasker mest er kanskje at han var mer effektiv for Arsenal enn han var i gullsesongen for oss. Og som en ser, ja han har blitt mindre effektiv med årene. Antall skudd fra utsiden av boksen er kanskje den største kontrasten fra denne sesongen og tidligere (1/3 kamp denne sesongen, mot rundt 1x per kamp tidligere). I tillegg så går han sjeldnere i offside, kanskje en indikator på at han ikke er like på hugget som tidligere.

 

10/11 - 72min mellom hvert mål/assist. 3.9 avslutninger per kamp.

11/12 - 83min mellom hvert mål/assist. 4.6 avslutninger per kamp.

12/13 - 90min mellom hvert mål/assist. 3.7 avslutninger per kamp.

13/14 - 120min mellom hvert mål/assist. 2.7 avslutninger per kamp.

 

 

Endret av blured
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...