Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En kompis kom med dette scenarioet:

 

 

Scenario: Vi scorer 15 mål på de fire siste kampene og Giggs får sjansen til å etablere et team. Selvsagt henter han tilbake Meulensteen, Phelan og Steele. Cardiff rykker ned og Solskjær har fristillingsklausul i kontrakten sin. Han ansettes som offensiv trener i Utd og tar et par ekstraøkter med Welbz. Siden ansetter han også Gary Neville som defensiv trener. Etter neste sesong, når Beckham har etablert det nye laget sitt har han tid til å være trener i Utd, siden han bare sitter i styret i sin egen klubb. Han tar noen ekstraøkter med Valencia, Jones, Smalling og Nani. Vi vinner selvsagt the treble.

t

Endret av Hansoen
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Var en som ringte inn på MUTV nå nettopp, han foreslo at Solskjær skulle ta over og Giggs være assistent trener. Må innrømme jeg flirte litt da.

Lenke til kommentar

Bra kamp i dag, men ikke glem hvilket forferdelig dårlig lag vi møtte.

 

Cleverley er ikke i nærheten av å være god nok. Luksus problem med hvordan en skal bruke Kagawa og Mata. Skulle så gjerne sett plass til de begge i laget samtidig.

 

Håper fremgangen fortsetter i neste kamp, at dette ikke bare var en heldig kamp.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker å være forsiktig med bestemme meg for en endelig mening om managerrollen. Jeg tipper gutta har hatt en fin og morsom uke på treningsfeltet og at motivasjonen og iveren nå er høyere enn på lenge. Det er vanskelig å si om dette vil vare, eller om det spesielt viste seg i dag for så å forsvinne litt i løpet av de siste kampene. Sånt er vanskelig å spå. Det jeg i hvert fall tenker, er at det Giggs mangler av erfaring, tror jeg han i stor grad tar igjen på kjennskap til og respekt fra klubben og den mennesker, både på og utenfor banen. Jeg ser for meg en ny era og en "ny Ferguson". En som helt garantert er lojal mot klubben og som ønsker hver eneste spiller det beste og som får det samme igjen fra spillere, ledelse og fansen, selv om det skulle gå nedover en periode. Jeg kan kun snakke for meg selv, men selv før denne kampen har jeg med et smil sett for meg mulighetene her. Han er ung, han er en av de som kjenner Ferguson, hans tankegang og filosofi best og han har en uvurdelig respekt fra alle som har noe med klubben å gjøre. Han har ikke minst i tillegg ordentlig peiling på fotball og hvordan det faktisk er å være en av de elleve utpå der. Han VET hva klubben står for og hva som ble gjort på og utenfor banen da det gikk bra. For meg er han en reell kandidat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ønsker å være forsiktig med bestemme meg for en endelig mening om managerrollen. Jeg tipper gutta har hatt en fin og morsom uke på treningsfeltet og at motivasjonen og iveren nå er høyere enn på lenge. Det er vanskelig å si om dette vil vare, eller om det spesielt viste seg i dag for så å forsvinne litt i løpet av de siste kampene. Sånt er vanskelig å spå. Det jeg i hvert fall tenker, er at det Giggs mangler av erfaring, tror jeg han i stor grad tar igjen på kjennskap til og respekt fra klubben og den mennesker, både på og utenfor banen. Jeg ser for meg en ny era og en "ny Ferguson". En som helt garantert er lojal mot klubben og som ønsker hver eneste spiller det beste og som får det samme igjen fra spillere, ledelse og fansen, selv om det skulle gå nedover en periode. Jeg kan kun snakke for meg selv, men selv før denne kampen har jeg med et smil sett for meg mulighetene her. Han er ung, han er en av de som kjenner Ferguson, hans tankegang og filosofi best og han har en uvurdelig respekt fra alle som har noe med klubben å gjøre. Han har ikke minst i tillegg ordentlig peiling på fotball og hvordan det faktisk er å være en av de elleve utpå der. Han VET hva klubben står for og hva som ble gjort på og utenfor banen da det gikk bra. For meg er han en reell kandidat.

 

Helt enig! Men samtidig så tror jeg ikke styret tørr å ta den sjansen nå etter Moyes, så blir nok van Gaal, men jeg hadde likt å sett de tatt sjansen på Giggs.

Lenke til kommentar

Tror dere det kunne fungert med 4-1-4-1 formasjon for oss? Alltid gøyt å spekulere, så må bare dele tanken.

 

Vi har jo et luksusproblem hvor tre av våre absolutt beste spillere, alle foretrekker samme posisjon, nemlig sentralt bak spissen. Rooney vinner som oftest den rollen, og Kagawa og Mata lever det mindre lykkelige liv på kanten, selv om begge trekker innover i banen. Hva om vi kunne fått både Rooney og Mata inn sentralt, og fortsatt beholdt bredde og hurtighet på kantene?

 

Sammenlignet med Bayern ser det enda mer offensivt ut, og det er det også. Fungerer kanskje best på Fifa. Men jeg må si at det ser sexy ut.

4141united1.jpg4141bayern1.jpg

Shaw og Carvalho er bare satt inn som eksempler.

 

Bayern har riktig nok de perfekte spillerne for denne formasjonen, men jeg tror det kan fungere for oss også. Rooney har en enorm arbeidskapasitet, og til tider virker han like villig til å løpe hjemover som fremover, noe som er veldig nyttig i mange oppgjør. Kan fungere utmerket som en box2box spiller i en "treer" på midten. Mata besitter ikke samme defensive viljen, men er vel en av verdens mest kreative fotballspillere, og han er viktig å få utnyttet sentralt. Disse to kombinert med et defensivt orientert beist kunne fungert bra.

 

Jeg sier ikke at vi skal gå for spillestilen til Bayern, det tror jeg nemlig ikke vi har de rette spillerne til, men bare det å få Wazza og Mata inn sentralt er så utrolig fristende. Bare en tanke. Jeg får ringe Giggs i morgen og be han teste det ut. Regner ikke med at han ser denne posten.

Lenke til kommentar

Fortsetter det slik, tror jeg det kan bli vanskelig å se forbi Giggs som ny manager. Han har massiv støtte både blant fansen og spillergruppa og laget presterer bra på banen. Blir spennende!

Presterte bra på banen i en kamp, og da imo bare en omgang. Førsteomgangen var trist sorti, heldig at vi klarer å putte.

 

Folk tar jo helt av jo. Jeez.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanskelig å se forbi Giggs som manager ja. Men det blir fremdeles litt vel drøyt å si at "laget presterer" bra på banen. Vi spilte mot Norwich. Norwich for faen. Gutta skal ikke trenge en manager for å gruse det triste laget der.

 

At folk tar helt av var ikke rettet direkte mot deg, må ikke bli så sur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...