Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Håper ikke Chelsea får ham for under £50M. En utenlandsk klubb kunne fått ham for det, men en potensiell verdensklassespiller til en av hovedrivalene går ikke til markedspris. Jeg vil før ha Rooney i form enn Cavani - Cavani kostet £50M? Så har du homegrown-tillegget på £10M..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ikke medieskapt så veldig? Fyren har før vært ute på denne måten og ønsket å bytte klubb. Hadde han ønsket å være i klubben over alt på jord hadde han vel gått ut å sagt det.

 

Sovehest: Det er greit nok det, men er veldig vanskelig å sette markedsverdier på spillere. Chelsea har overbetalt for spillere tidligere, men jeg føler at med Rooney så er det også mer en "safe" overbetaling om vi skulle gjøre det. Rooney er en PL-spiller og du vet hva du får. Som du sier så er Rooney i form helt i toppen. Nå går flere og flere ut å sier de tror Rooney er ferdig i United. Det som er spørsmålet er om Moyes prøver å heve prisen eller om han ikke vil selge. Nå gikk vel også Roy ut å sa Rooney har vært frisk i lang tid, mens United hevdet han var skadet. Så det er helt klart at noe er på gang.

 

Imo så dreit Moyes på draget når han sa Rooney var et valg bak RvP.

Lenke til kommentar

Fascinerende å se hvor mye svada du greier å lire av deg.

 

1. Moyes har aldri sagt at Rooney er et valg bak RvP.

 

2. Du sier å betale over £50 mill er for mye, men for noen dager siden så presenterte du et legit fakta-ark over verdien til di beste spillerne i europa. Mener å huske verdien på Rooney der var £55 mill.

Rooney er en vinner, selv om han var periodisk en bøtte med dritt sist sesong.

Du glemmer også at vi ikke må selge. Vi sitter med alle kortene og kan la spilleren råtne på reservelaget om vi vil. Dette er selvfølgelig en klisje, og kommer aldri til å skje, men du fatter poenget (håper jeg).

 

3. Hvorfor vil han "svette av seg mange kilo" for å spille under Mourinho? Mourinho er en likandes kar, men om noenting, så har han mistet mye respekt i fotball-europa etter å ha kommet på kant med halve Real Madrid.

 

4. Hvem er disse "flere" som sier United er ferdig i United? Har han ikke kontrakt? Har vi akseptert noe bud?

 

5. England spilte med Rooney når han hadde brudd i metatersel-beinet i EM/VM. Så om du tror at England eller FA gir en blank F i hvilken tilstand spilleren returnerer i, så tar du feil!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

1. Han sa at han vil trenge Rooney om Rvp blir skadet. Kan ha kommet uheldig ut, men det var ikke særlig lurt.

 

2. Fyren er en god fotballspiller, men når han åpenbart vil bort så synker verdien. Chelsea ville ikke gå over 40m (tror jeg) for Cavani, og da ser jeg ikke hvorfor de skal gjøre det med Rooney heller. Men hele situasjonen til side er Rooney verdt 50m i forhold til andre spillere.

 

3. Hva har respekt eventuelt Mourinho har mistet i fotball-europa og si for hvor hardt Rooney vil jobbe? Vil han spille må han overbevise Mourinho og ikke Marca.

Lenke til kommentar

1. "He’s got a major role to play...he’ll be key" But he'll be even more important if RvP gets injured." Dette blir som om den nye manageren til Barca skulle si "Neymar has a major role to play, but even more if Messi got injured." Tolk det som du vil. Det bare irriterer meg at media har vridd det om til en falsk sannhet.

 

2. Om Suarez er verdsatt til £40-50 mill., så er ihvertfall Rooney like mye verdt. Uansett, så er det Man Utd som bestemmer prisen og ikke Chelsea. Man Utd sitter med alle di gode kortene her.

 

3. Det var først og fremst ikke jeg som brukte Mourinho som en grunn for at Rooney ville vekk. Jeg bare poengterte at Mourinho sin stjerne er sunket noen prosent. Personlig tror jeg ikke Rooney vil til Chelsea pga Mourinho er manager, dog er dette synsing.

Lenke til kommentar

Moyes said: 'Overall my thought on Wayne is that if for any reason we get an injury to Robin van Persie we are going to need him.

'Wayne has a major role to play because we need to try and get him as many goals as we possibly can.

 

Tydeligvis flere versjoner som er ute og skal ikke se bort i fra at de er litt tuklet med. Men godt gjort av media å få han til å formulere seg slik ihvertfall. Angående pris så er det riktig at de ikke må selge om de mener at han fremdeles kan komme tilbake etter å ha blitt buet av store deler av OT under medaljesermonien og det han har gjort. Synes bare det var en rar logikk iforhold til å vurdere en manager i fra spilleren sitt ståsted. Personlig ville jeg heller jobbet for Mourinho i forhold til Moyes, uten at det er grun nok alene til å dra. Men som du sier, synsing.

 

ROONEY HAR IKKE ANTYDET NOE STED AT HAN VIL VEKK, er det så JÆVLA vanskelig å få inn i hodet !?

 

inntill han faktisk går ut og sier dette så kan vi alle holde oss rolig, herregud.

Levere inn en transferrequest er vel en ganske sterk antydning?

Lenke til kommentar

Snakker om sola.

 

"Chelsea have already failed with two bids, offering £23m on 16 July and £25m on 4 August, and had been convinced United would eventually cave in rather than keep a player whose relationship with the club had deteriorated so badly.

 

On the contrary, the Glazer family is absolutely determined there will be a show of force at Old Trafford this summer and that means automatically rejecting any further Chelsea bid out of principle." - http://www.theguardian.com/football/2013/aug/13/wayne-rooney-not-for-sale-chelsea?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

 

Beundringsverdig om det stemmer. Selv om de budene ikke akkurat var veldig imponerende.

Lenke til kommentar

Det er kanskje bare meg, men når jeg leser saker som det du poster så tenker jeg: "Det er ingen sjanse i helvete at noen jalla britiske-journalister vet hva Glazer/valgfritt styremedlem eller sjef i en eller annen klubb, tenker."

 

Det finnes ingen sannheter, bare en haug med oppdiktede fantasi-historier fra en eller annen ITK.

 

Akkurat som den der artikkelen som ble postet et par sider tilbake om at LFC og MUFC har inngått en pakt om å beholde Rooney og Suarez.

PFFFFFFFFFT give me a break!

 

Med mindre et noen sier noe på en pressekonferanse, enten spiller, manager eller presseansvarlig, så er alt luftslott for min del :)

Lenke til kommentar

Moyes said: 'Overall my thought on Wayne is that if for any reason we get an injury to Robin van Persie we are going to need him.

'Wayne has a major role to play because we need to try and get him as many goals as we possibly can.

 

Tydeligvis flere versjoner som er ute og skal ikke se bort i fra at de er litt tuklet med. Men godt gjort av media å få han til å formulere seg slik ihvertfall. Angående pris så er det riktig at de ikke må selge om de mener at han fremdeles kan komme tilbake etter å ha blitt buet av store deler av OT under medaljesermonien og det han har gjort. Synes bare det var en rar logikk iforhold til å vurdere en manager i fra spilleren sitt ståsted. Personlig ville jeg heller jobbet for Mourinho i forhold til Moyes, uten at det er grun nok alene til å dra. Men som du sier, synsing.

 

 

Levere inn en transferrequest er vel en ganske sterk antydning?

 

Ja men det var under SAF eetter en klinsj mellom de to.

Etter AV kampen på OT har det ikke kommet noen form for indikasjoner at han vil vekk, på noen måte.

fordi det ikke er sagt noe så leker media videre med det selvom United sier det de sier.

Lenke til kommentar

Kan godt tenkes at noe info lekkes fra United til troverdige folk i media. Det finnes troverdige kilder, og det finnes ikke-troverdige kilder.

 

Jeg ser for meg at denne journalisten i The Guardian (som btw er en anerkjent og respektert journalist) sitter på info han har fått fra innsiden i United i denne saken, men det igjen trenger ikke bety noe som helst. Kanskje det lekkes for at prisen bare skal presses opp, og at United avventer med salg til 31. aug. Eller kanskje det er sannhet i det som er kommet frem i kveld. Vi har svaret 1. sep. Jeg håper virkelig han blir/evt. blir solgt utenlands (selv om sistnevnte er utenkelig).

 

Og forresten, den prissettingen dere diskuterer her er galskap. 50-60 mill pund? For en smålubben spiller som aldri har vært i nærheten av verdensklasse. Denna mannen har alltid vært oppskrytt. Han har vært blant de beste, men aldri helt i toppen som mange virker å mene. Spillere som Messi, Ronaldo, Zlatan, Iniesta, Xavi, Pirlo, Cavani, Falcao (og ja, jeg kunne godt ha slengt på mange flere navn her) er da vitterlig mye bedre. Min mening er at fyren ikke er verdt mer enn 35-40 mill maks. Prisene i dagens fotball er hinsides.

 

Jeg gleder meg uansett til sesongen, nå er det jaggu ikke lenge igjen. Håper Adnan får mange muligheter til å vise seg frem, da han er mer enn god nok. Her har vi en ny Øzil! :-)

Lenke til kommentar

Listen din stopper på Pirlo, jonas. Cavani og Falcao har ikke bevist mer enn det Rooney har de 10 siste årene. Og det er fakta, uansett om enkelte emil vil basere diskusjoner på noe annet.

 

Sorry for at jeg glemte parantes.

 

United vil ikke selge, homegrown, engelsk spiller, bevist nivået sitt i snart 10 år etc. At prisene i markedet er skrudd er det ingen som nekter på, men slike ting forandrer seg konstant. At du 'syns prisene i dagens marked er hinsides' har ingenting med realiteten å gjøre.

 

Og; Adnan = Özil? Hvordan sammenligner du de to?

Lenke til kommentar

Greit, jeg ble litt revet med her angående Rooney når det gjelder pris. Jeg syns uansett det er teit å påstå at han er verdt 60 mill pund, selv om han er homegrown. Jeg står på at det finnes mange spillere som pdd er klart bedre enn han. Jeg snakker ikke om hva som har blitt bevist de siste 10 årene, da kunne jeg også nevnt Ronaldinho, Zidane og Henry. Cavani og Falcao har de siste 2-3 sesongene, kontra Rooneys siste 2-3, vært bedre spillere. Det er dagens nivå som gjelder.

 

Når det gjelder Özil/Januzaj så syns jeg de er veldig like i spillestilen. Her snakker vi "små" spillere med et fantastisk overblikk, god uten ball (alltid spillbar), god kreativitet, evne til å passere motspillere, fantastisk nærteknikk, gode pasningsevner, bra finterepertoir, lavt tyngdepunkt og generelt en fryd for øyet for folk som liker teknisk fotball (that's me). Ronaldo var vel 18 når han ankom United? Ser fra Wikipedia at han fikk 40 kamper totalt for United den sesongen. Har man det, så har man det. Dette er to forskjellige spillere, og Adnan er ikke like ekstrem, i tillegg til at han har større konkurranse. Likevel kan han bekle mange posisjoner, så jeg har veldig tro på at han kommer til å spille masse denne sesongen.

 

Jeg så ikke matchen mot Sevilla selv, og det er ikke akkurat sammenlignbart med PL, men se denne videoen, så ser man at denne gutten kommer til å bli en stjerne. Videoen inneholder alle hans involveringer, så den er relativt objektiv: http://www.youtube.com/watch?v=gNL0SbelyT4

 

Mange skryter av Lingard og Zaha, men i mine øyne er Adnan på en annen planet i forhold til disse. Selv om han enda er noen år yngre enn de.

 

Edit: Glemte å nevne at Adnan har roen fra helvete. 18 år gammel ser han roligere ut enn noen andre i Uniteds a-stall. I tillegg jobber han veldig bra defensivt. Adnan = Kvalitet. Så får heller dere andre her inne prøve å roe meg litt ned. Hehe.

Endret av jonastra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...