Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

 

 

Idiotiske United-"supportere" vil sparke SAF fordi han ikke vinner serien som dem selv gjør i FM.

Supportere av ABU ønsker at SAF skal gi seg slik at deres klubb også har en sjanse uten å pøse mrd på spillerkjøp.

 

Det er forskjellen, enkelt og greit.

 

Noe av det dummeste jeg har hørt på lang tid. Forskjellen er at man ikke vil ha SAF sparket av respekt for det han har gjort for klubben de siste 25 årene. Han har bygget opp klubben til det den er nå og vi ville aldri vært der uten han. Men så er det en gang slik at noen av oss ønsker at vi fortsatt skal være med i toppen. Vi vil nok fortsatt en god stund være med å kjempe om topp 4 i Premier League, men jeg vil at vi skal være en av klubbene som blir nevnt når det blir diskutert hvem som er verdens beste fotballklubb. I øyeblikket er vi milevis unna.

 

På samme måte som toppmeis ønsker jeg ikke at Ferguson skal sparkes. Men jeg håper at han selv innser at tiden er inne for å kaste inn håndkleet og overlevere stafettpinnen til neste mann. Grunnen til dette er ikke det at SAF har blitt en dårligere manager, tvert imot, men fotballen har utviklet seg. Fotballen har utviklet seg til et spill om penger, et spill der det handler om å mønstre flest verdensklassespillere i samtlige posisjoner hver kamp. Der er vi ikke i nærheten. Den eneste grunnen til at vi "henger med" er fordi SAF er en slu rev som kan dra det beste ut av det han har tilgjengelig.

 

Kunne skrevet mye, mye mer om akkurat dette, men har akkurat stått opp og er fortsatt litt i drømmeland, samtidig som jeg ikke helt ser hvor jeg skal med dette innlegget. Poenget mitt er uansett at fotballen har utviklet seg og kommer til å utvikle seg i negativ retning. En sta skotte er ikke rett mann for å lede dette United-laget videre. SAF kommer aldri til å svelge stoltheten sin og cashe ut for de nødvendige spillerne. Dette kommer United som klubb til å tape på.

 

Jeg er supporter av Manchester United, ikke SAF. Jeg ønsker det beste for klubben, ikke for SAF.

 

Det dummeste du har lest på lang tid, også følger du opp med dette?

 

La meg kort oppsummere hva jeg får ut av det du skriver:

Du vil ikke sparke Ferguson av respekt for hva han har gjort for klubben, samtidig som du mener han er feil man for å holde klubben i toppen. Så avslutter du med med at du ønsker det beste for klubben, ikke for SAF.

Da kan du jo forsøke å lese innlegget en gang til. Jeg argumenterer bl.a. for hvorfor jeg mener det er på tide å gi stafettpinnen videre. Denne meningen har jeg hatt i et par sesonger nå, så slutt med det pisset om FM.

 

Mourinho er forøvrig mannen som står høyest på min ønskeliste.

Endret av Ranur™
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg klarer bare ikke å få hodet mitt rundt det der. Det er så naivt at jeg ikke fatter det.

 

Og ja. Jeg skal le dere opp i trynet når fergie gir seg. Akurat som jeg lo dere opp i trynet når Ronaldo dro ( skulle være posetivt for klubben ) og når vi røk ut av CL pga den såkalte pene fotballen dere etterlyser. Og å lære noe er helt uaktuelt.

Lenke til kommentar

Kjære deg, det har jeg forklart mange ganger har jeg ikke. Fotballen i starten av sesongen er grei den hadde det bare holdt, men jeg sa jo mange ganger at vi var som en løpsk ferrari på tur rett i grøfta. Og det var vi.

 

Det aller peneste er når Manchester United vinner. Og det mener jeg vi gjør best med en kontrolert rolig spillestil med defensiv stålkontroll. Ikke et takras.

 

Og hadde de bare latt være å klage når vi ryker ut av CL så kunne jeg respektert det men neida, så ikke kom her å si at spillestilen er mere viktig enn resultatene

 

Tar men en times pause nå for å tenke klart igjen

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Da kan du jo forsøke å lese innlegget en gang til. Jeg argumenterer bl.a. for hvorfor jeg mener det er på tide å gi stafettpinnen videre. Denne meningen har jeg hatt i et par sesonger nå, så slutt med det pisset om FM.

 

Mourinho er forøvrig mannen som står høyest på min ønskeliste.

 

Jeg leser argumentene dine, men jeg er ikke enig i dem. Du har hatt en mening i et par sesonger om at Ferguson har vært over toppen? Enda godt United ikke har hørt på slike som deg, ettersom vi har kjempet i toppen både i PL og CL. Vi nevnes forøvrig fortsatt når folk snakker om de beste klubbene i verden i mine ører.

 

Tror du neste manager får bruke bunnløst med penger? Det tviler jeg på. Vi har ikke en rik sheik i ryggen, vi har gjelden til Glazers på ryggen. Du snakker om verdensklassespillere i samtlige possisjoner, pøse ut penger på spillere, men synes det er idioti å snakke om FM. For min del ser City og Real ut som lag man kjøper i FM.

Lenke til kommentar

Jeg leser argumentene dine, men jeg er ikke enig i dem. Du har hatt en mening i et par sesonger om at Ferguson har vært over toppen? Enda godt United ikke har hørt på slike som deg, ettersom vi har kjempet i toppen både i PL og CL. Vi nevnes forøvrig fortsatt når folk snakker om de beste klubbene i verden i mine ører.

Nei. Jeg har ikke hatt en mening i et par sesonger om at Ferguson er over toppen. Hvor faen har du lest det? Du putter i ord i munnen på meg og det er drit irriterende. Jeg gjentar igjen; Ferguson er ikke over toppen, men fotballen slik den er i dag er i ferd med å løpe fra ham. Jeg tror at Ferguson ønsker å tilfredsstille sin egen stahet og at det vil gå utover klubben slik fotballen er i dag.

 

Tror du neste manager får bruke bunnløst med penger?

Nei.

 

Det tviler jeg på.

Jeg og.

 

 

Du snakker om verdensklassespillere i samtlige possisjoner, pøse ut penger på spillere

Nei, jeg snakker om en verdensklassespiller sentralt på midten og muligens en ny kvalitets-back. Dette er jeg overbevist om at vi har råd til, om ikke får Ferguson åpne kjeften og si det rett ut.

 

Vi har slitt en stund sentralt på midten og jeg begynner å lure på om fyren ikke evner å se det eller om han er så sta at han skal gjøre det på sin egen måte. Jeg heller mot det siste alternativet og det er derfor jeg mener det er på tide å gi seg. En sånn mentalitet har dessverre ingenting å gjøre i dagens fotball om man vil bli regnet som verdens største klubb.

 

Ti minutter her og der går bra

Fergie time.

Endret av Ranur™
Lenke til kommentar

Så du er flinkere til å se sånt enn Fergie?

At vi sliter på sentral midtbane? Ja, tydeligvis. At du ikke ser dette er jo ikke overraskende da jeg til tider har lurt på om du er autist.

 

Nei, tror nok grunnen er noe annet

Om grunnen er penger får han åpne kjeften og si det som det er. Ellers ser jeg meg selv som berettiget til å komme med kritikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når du sier "Denne meningen har jeg hatt i et par sesonger", trodde jeg du snakket om at du har ment i et par sesonger at Fergie må gi seg. Du må gjerne forklare hva du egentlig mener.

 

Om han ikke er over toppen, hvorfor skal han da gi seg? Med 25 års erfaring i United er det ingen som kjenner systemet bedre enn den karen.

 

Jeg er enig i at vi trenger forsterkninger på midtbanen, men jeg er selvsagt helt uenig i at vi også trenger nytt blod i managerstolen.

Lenke til kommentar

Før sesongen hadde vi Cleverley og Fletcher. Situasjonen er en annen nå.

 

Men som jeg har sagt før så tror jeg den beste løsningen er å få ut potensialet i de spillerene vi har. Og vi må ihvertfall ikke begynne med panikkjøp. De lønner seg sjelden. Finner vi en spiller som Fergie har tro på og som vil komme kan vi hente han, men ikke bare kjøpe for å kjøpe.

 

Og du har fremdeles ikke kommet med noen spesiell plan over hva vi skal gjøre etter å ha sparket Fergie. Har du noen?

 

Og jeg vil mye heller være autist enn å være med i "sparke Fergie fordi vi ikke slakter all motstand" sutrekoret. Himmelen er ikke andre lag sione spillere. Se på Torres. Det eksemplet alene er nok til å skremme vannet av meg. investere 50 mill i noe som gjør laget dårligere.

 

Flere hyllester:

http://united.no/nyheter/nyheter/aerespris_til_fergie

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...