Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sant, og han er deres beste spiller. Men han har uansett et vanvittig lag rundt seg, med klassespillere på alle plasser. Men 2 tap-ins mot Hercules, som tross alt ligger på nedre del av tabellen er ikke det samme som å rundspille Spania.

La meg gjette, Messi er vel verdens beste spiller for han har ikke et vanvittig lag rundt seg, uten klassespillere på alle plasser? Med unntak av keeperplassen og Ronaldo, har Barca noenlunde bedre spillere i de resterende posisjonene. To tap-ins borte mot Hercules er vel ikke så dårlig? Om jeg ikke husker feil, så tapte vel Barca HJEMME mot det samme laget.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så så. Snakket om at Ronaldos helt klart største styrke er målene han scorer, og jeg snakket om hans tap-ins, der handler det mye om hvor godt laget ditt er også, selv om det Ronaldo gjør er så klart helt enormt.

Messi er ikke bare en målscorer, men en total lagspiller. Han kan spille ving, midtspiss, false nine, trequartista med mer, like godt som de beste i de posisjonene. Han er veldig viktig i Barcelonas oppbyggende spill og skaper like mange sjanser som han får, her er han i en annen klasse enn Ronaldo, selv om sistnevnte også er veldig sterk på dette området.

Hercules er gode enkelte ganger, og har formspillere som er veldig gode når de først er gode. Motstanderen har egentlig lite å si når det kommer til tap-ins, ettersom det er omtrent like vanskelig for Ronaldo å putte ballen i mål mot Hercules som mot et annet lag.

Messi har forøvrig puttet 2 mot Sevilla, og kampen er enda ikke ferdig. 1 assist har han også.

Skrevet

Håper ikke dere blir lurt på samme måte som resten av det norske folk og tror Ronaldo er verdens soleklart beste spiller fordi han har nette 11 mål i La Liga i år. SÅ og si alle målene har vært tap-ins og han har ikke vært så god som enkelte tror. Spilt bra, men han var bedre i fjor på samme tid.

Skrevet

Blek for Argentina? Så du mannen i VM? Han gjorde vel ALT unntatt å score, og da var det utur og stolper i veien.

Then again, jeg hadde før tatt Ronaldo tilbake enn Messi i United. Ronaldo vet jeg fungerer i England - jeg er litt usikker på hvordan Messi er der..

Skrevet

Det har vel litt med at mannen i VM fikk en rolle han har for Barcelona (fri offensiv), mens han tidligere har blitt plassert på høyrekant eller som spiss.

Maradona var en stor spiller (den største!), men som trener/manager har mannen en lang vei å gå.

Skrevet

Håper ikke dere blir lurt på samme måte som resten av det norske folk og tror Ronaldo er verdens soleklart beste spiller fordi han har nette 11 mål i La Liga i år. SÅ og si alle målene har vært tap-ins og han har ikke vært så god som enkelte tror. Spilt bra, men han var bedre i fjor på samme tid.

Både Ronaldo og Messi er verdens beste spiller.. Det går ikke og si at en er bedre enn den andre etter min mening.. Begge er helt fantastiske..

Skrevet

Både Ronaldo og Messi er verdens beste spiller.. Det går ikke og si at en er bedre enn den andre etter min mening.. Begge er helt fantastiske..

Ja, jeg er enig. Men jeg mente bare at det er ektremt mye hylling av Ronaldo den siste tiden selv om han ikke har spilt noe bedre enn det han har gjort før. Forskjellen er at han har scort veldig mange tap-ins. Hadde det vært Pippo Inzaghi som hadde nettet 11 av disse målene til Ronaldo hadde alle sagt at de kunne alle scort og det ikke var noe spesielt over han.

Skrevet

Scorer du mål er du god uansett hvor rævva du egentlig spiller.

Rooney har spillemessig hatt langt bedre sesonger for oss enn fjorårssesongen, men siden han scoret så latterlig mange mål blir den sesongen stående som hans beste.

Skrevet

Helt uenig. Spiller du ræva, men scorer enkle mål som hvem som helst andre kan, betyr ikke det at du er mye bedre enn når du herjer gjennom en hel kamp, scorer færre mål og gjør noe ellers i kampen som gjør at laget gjør det enda bedre resultatmessig.

Skrevet

Åh? Var mange her som ga Owen karakter 4-5 av 10 etter hat-tricket hans mot Wolfsburg. Folka mente at han ikke fortjente noe bedre, for han gjorde ikke noe foruten de tre målene han scoret. :p

Skrevet

Ja, jeg er enig. Men jeg mente bare at det er ektremt mye hylling av Ronaldo den siste tiden selv om han ikke har spilt noe bedre enn det han har gjort før. Forskjellen er at han har scort veldig mange tap-ins. Hadde det vært Pippo Inzaghi som hadde nettet 11 av disse målene til Ronaldo hadde alle sagt at de kunne alle scort og det ikke var noe spesielt over han.

Hehe ja.. Media elsker Ronaldo og messi.. Om Kaka dribler seg frem fra midtbanen å gjør en stor prestasjon og senterer til ronaldo rett forran mål og han scorer, så er det jo en fantastisk prestasjon av Ronaldo.. Bytter man på oppsettet, og lar Ronaldo gjøre jobben på midtbanen og kaka putter målet. Så blir overskriften, Ronaldo herjet med forsvaret og ett stort bilde av Ronaldo.

Men er vell det som selger(eller det som får folk til og "klikke" på artikkelene).

Skrevet

Åh? Var mange her som ga Owen karakter 4-5 av 10 etter hat-tricket hans mot Wolfsburg. Folka mente at han ikke fortjente noe bedre, for han gjorde ikke noe foruten de tre målene han scoret. :p

Hehe, joda. Nå tenkte jeg mer over tid da, for eksempel gjennom en hel sesong.

Skrevet (endret)

Helt uenig. Spiller du ræva, men scorer enkle mål som hvem som helst andre kan, betyr ikke det at du er mye bedre enn når du herjer gjennom en hel kamp, scorer færre mål og gjør noe ellers i kampen som gjør at laget gjør det enda bedre resultatmessig.

Jeg er selvfølgelig enig med deg. Men media ser seg ofte blinde på antall scorede mål.

Edit: Så denne på redcafe :!:

post-19461-1288480664,6934_thumb.jpg

Endret av Alt-Ctrl
Skrevet

Gleder meg til å se Magpies-Sunderland derbyet og Bolton kjøre LFC enda lengre ut mot grøftekanten. Lukter nedrykk av årets LFC og deeeet liker vi godt :fun:

Skrevet

Jeg blir lurt av det

Skrevet

En side hvor man kan sammenligne hadde vært ok. En gang i tiden hadde jeg en link som viste alle mål i europa, men den har jeg selvsagt rotetbort og glemt...

Skrevet

Er to grunner til at Messi dominerer i Barcelona, og er rimelig blek i Argentina-drakten: Xavi, Iniesta.

Beklager, men jeg må nesten le litt av denne påstanden. Den kommer til tider og får Messi til å fremstå som en begrenset spiller som stort sett klarer å pirke ballen i kassa etter å ha blitt spilt frem av Iniesta og Xavi. Grunnen til at Messi mest sannsynlig gjør det bedre for Barcelona er fordi han har spilt den samme fotballen helt siden dagene i La Masia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...