Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke til å legge under en stol at folk fra Sør - Amerika ofte er mer sutrete enn Tyskere, Engelskmenn og Franskmenn f.eks. Titt og ofte så ser jeg brasilianere og argentinere syte om både ditt og datt i klubbene deres. Selvsagt finnes det europeere som gjør det samme, men det virker som det forekommer oftere blant disse. Heinze, Tevez, Adriano, Robinho, Deco osv. Hvor ofte ser du ikke at disse klager og syter om både ditt og datt? Rasisme er det ikke. Litt generaliserende er det kanskje, men jeg er ute etter litt klubbfølelse og når jeg opplever at vi ikke får dette av de argentinerene vi har hatt så ønsker jeg meg andre spillere. Jeg liker brasilianerene i klubben vår, men jeg blir ikke overrasket hvis de plutselig skulle ønske seg til Madrid/Barcelona osv.

Deco er portugiser.

Lenke til kommentar
Nå begynner Eto'o å bli desperat Vet ikke om jeg vil ha han i United.

 

Vi snakker her om en spiller som var og tittet på forholdene i et land langtbortistan som stort sett ingen viste at de spilte fotball engang, kun på grunn av at de fristet med stor lønning.

 

Er 14 og ørti spillere jeg vil se i United drakta før Eto'o.

 

Deco er portugiser.

 

Deco er brasilianer som har byttet statsborgerskap sånn at han kunne spille landskamper for Portugal.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Rasisme faktisk

Nei, rasisme er det ikke. Det er imidlertid håpløst generaliserende.

Sikter du fremdeles til meg? Les Wisbatov's innlegg ovenfor.

Lenke til kommentar

Til det med Argentinere. Gi meg Dion Dublin, Dwight Yorke, Andy Cole, Teddy Sheringham, Silvestre o.l. Ikke et forbanna stygt ord om klubben fra dem. Kall det gjerne rasistisk, jeg driter i det. Men jeg vil faen ikke ha flere Argentinere i klubben. Jeg vil ha Engelskmenn, Tyskere, Svensker og tildels Nederlendere o.l. Folk med klubbfølelse og ære nok til å faktisk ikke rive av seg at de lider i verdens beste klubb. Under den mest meriterte nålevende trener. En trener som har fostret opp fenomenet Beckham, og skapt unikumet Ronaldo. Ingen av dem hadde noen gang kommet så langt hadde det ikke vært for Sir Alex. Vår Gud, vår skaper. Jeg gidder ikke engang nevne profiler som Cantona, Solskjær, Keane, Giggs, Scholes, Pallister, Irwin, Cole, Yorke, Neville o.l. Det er faen underforstått at ingen i hele verden har hatt ondt av å spille under Sir Alex hvis man har gjort som man skal.

 

Fyllapunktum.

Lenke til kommentar
Jeg har egentlig ikke lyst på han, den eneste spissen jeg kunne tenke meg er Zlatan og det er urealistisk. Samtidig så tror jeg ikke vi trenger flere spisser, jeg håper Owen virkelig blir en suksses, og at han viser seg frem og samtidig at Berba og Rooney herjer. Så håper jeg Welbeck og Macheda får flere sjanser i år. Jeg har stor tro på Welbeck.

Ønsker meg heller ikke Eto. Heller ikke Zlatan. Maken til selvopptatt fotballspiller skal du lete lenge etter. Jeg er veldig usikker på Zlatan. Han er helt klart blant verdens beste spillere, men det holder ikke for å spille i United etter min mening. Det stilles visse krav til personlighet også. De svenske landslagsspillerne som har delt rom med han sier at han er en trivelig kar. Selv vet jeg ikke hva jeg skal tro. Han tar for mye plass etter min mening. Hvorfor kjøpe inn en ny bråkebøtte når vi akkurat har kvittet oss med to? Om vi først skal kjøpe en ny spiss så ønsker jeg meg Agüero, men ikke til £45 mill. Jeg mener vi har god nok dekning på topp etter at vi hentet Owen. Jeg mener Ferguson gjorde et genialt trekk da han hentet Owen i stedet for alle disse stjernene som jeg mener ikke passer inn i klubben.

Lenke til kommentar
En trener som har fostret opp fenomenet Beckham, og skapt unikumet Ronaldo. Ingen av dem hadde noen gang kommet så langt hadde det ikke vært for Sir Alex. Vår Gud, vår skaper.

 

Alex Ferguson er en stor manager, ingen tvil om det. Men du trekker det litt vel langt gjør du ikke?

 

Å hevde at naturtalent og treningsnarkomane som Beckham og Ronaldo ikke hadde klart å komme "så langt" uten å spilt for Man United under Ferguson blir vel å trekke det litt langt eller?

 

Gleder meg uansett til ditt snevre svar. Begge hadde vel stagnert i klubber som West Ham og Porto hadde det ikke vært for Ferguson eller?

 

Friskt også å nevne spillere som Cole, Cantona og Yorke som spillere Ferguson skal ha utviklet til toppspillere. Da trenger du å sjekke opp i noen historiebøker.

Lenke til kommentar

Cole og Yorke skal jeg gå med på, men Cantona så er det du som er historieløs, han var på vei tilbake til frankrike fra England pga han ikke passet inn da vi kjøpte han :). The rest, as they say, is history.

 

Men han trekker det absolutt ikke for langt.

 

Hvor tror du forresten Beckham fikk treningsiveren sin og muligheten til å utvikle seg fra? Uniteds talentskole feks? Hvem tror du hadde mange fingre med i spillet for å få denne til å være best mulig?

 

Ronaldo har lært fysikk, spilleforståelse og hardt arbeid igjennom 6 år hos United. Han har vunnet mer enn noen annen spiller i løpet av de 6 årene. Klart det er snakk om symbiose her, men poenget til Hyrlen er at man ser en -trend- som heter: Ferguson trente laget når det skjedde.

Lenke til kommentar
Cole og Yorke skal jeg gå med på, men Cantona så er det du som er historieløs, han var på vei tilbake til frankrike fra England pga han ikke passet inn da vi kjøpte han :). The rest, as they say, is history.

 

Jeg vet alt om Cantona og hvorfor han havnet i Man United.

 

Før han kom til Leeds henvendte Michel Platini seg til Liverpools manager Graham Souness etter at Liverpool hadde spilt mot et fransk lag på begynnelsen av 90-tallet. Platini fortalte at spissen Eric Cantona gjerne ville spille for Liverpool. Souness var ikke intr (en forbanna Tard av en Manager) og skyldte på Cantonas sterke personlighet og at det ville forstyrret spillergruppen på Anfield.

 

Etter at 92/93 sesongen var igang prøvde jo Ferguson desperat å signere en ny spiss, vi husker jo alle de mange skriveriene om at Matt Le Tissier var på vei og at Ferguson ikke fikk napp hos hverken han eller spillere som Brian Deane eller Sheff Wednesdays David Hirst.

 

Midt i denne prosessen var det jo Leeds og manager Howard Wilkinson som tok kontakt med Man United for å forhøre seg om muligheten til å lokke Dennis Irwin til Elland Road.

 

Tilfeldighetene skulle ha det til at Ferguson på det tidspunktet satt i møte med Martin Edwards for å diskutere den vanskelige situasjonen med å finne en ny spiss som kunne komplementere Mark Hughes. Bortsett fra det var det bare veteranen Brian McClair og ungutten Dion Dublin som var spisser i klubben.

 

Både Ferguson og Edwards var samstemte i at Irwin ikke var til salgs. Men de benyttet anledningen til å spørre Wilkinson om hvordan Leeds ville se på muligheten for å slippe Eric Cantona. Dette lot seg gjøre og Leeds fikk rundt 12 millioner norske kroner for Cantona som signerte for Man United i Novemeber det året.

 

Han hadde da over 30 landslagskamper for Frankrike så å hevde at Ferguson hentet en uferdig spiller er vel å ta litt i?

Lenke til kommentar
En trener som har fostret opp fenomenet Beckham, og skapt unikumet Ronaldo. Ingen av dem hadde noen gang kommet så langt hadde det ikke vært for Sir Alex. Vår Gud, vår skaper.

 

Alex Ferguson er en stor manager, ingen tvil om det. Men du trekker det litt vel langt gjør du ikke?

 

Å hevde at naturtalent og treningsnarkomane som Beckham og Ronaldo ikke hadde klart å komme "så langt" uten å spilt for Man United under Ferguson blir vel å trekke det litt langt eller?

 

Gleder meg uansett til ditt snevre svar. Begge hadde vel stagnert i klubber som West Ham og Porto hadde det ikke vært for Ferguson eller?

 

Friskt også å nevne spillere som Cole, Cantona og Yorke som spillere Ferguson skal ha utviklet til toppspillere. Da trenger du å sjekke opp i noen historiebøker.

Jeg har ingen tro på at Beckham hadde kommet så langt som han har. Hvertfall ikke Ronaldo, som fikk sjanse på sjanse. Å fikk spille selv om han gjorde gale valg konstant de to første sesongene. Fikk drakt nr 7 fra dag en. Han hadde aldri blitt verdens beste spiller uten United og Sir Alex. Gidder uansett ikke diskutere med deg siden du presenterer dine teorier og hypoteser som fakta, å når de blir dementert med et saklig og jordnært innlegg så svarer du ikke.

 

Jeg nevner ikke Cole, Yorke og Cantona som spillere han har fostret opp. Men store spillere som elsket og fortsatt elsker klubben.

 

Forøvrig kan du lese posten skikkelig før du anklager meg for å ikke kunne historien.

Lenke til kommentar
"Gidder uansett ikke diskutere med deg siden du presenterer dine teorier og hypoteser som fakta."

 

 

Jeg presenterer ikke teorier og hypoteser, men FAKTA. Det er forskjellen.

Ja det var Souness som ene og alene drev Liverpool til sin undergang. It's a fact. Ja jøss.

Lenke til kommentar
"Gidder uansett ikke diskutere med deg siden du presenterer dine teorier og hypoteser som fakta."

 

 

Jeg presenterer ikke teorier og hypoteser, men FAKTA. Det er forskjellen.

Ja det var Souness som ene og alene drev Liverpool til sin undergang. It's a fact. Ja jøss.

 

Greia er vel så enkelt som at hvis jeg sier at det er slik, javel så er det fakta.

 

Benekter du fakta?

Lenke til kommentar
"Gidder uansett ikke diskutere med deg siden du presenterer dine teorier og hypoteser som fakta."

 

 

Jeg presenterer ikke teorier og hypoteser, men FAKTA. Det er forskjellen.

Ja det var Souness som ene og alene drev Liverpool til sin undergang. It's a fact. Ja jøss.

 

Greia er vel så enkelt som at hvis jeg sier at det er slik, javel så er det fakta.

 

Benekter du fakta?

Noen som skjønte den?

Lenke til kommentar
"Gidder uansett ikke diskutere med deg siden du presenterer dine teorier og hypoteser som fakta."

 

 

Jeg presenterer ikke teorier og hypoteser, men FAKTA. Det er forskjellen.

Ja det var Souness som ene og alene drev Liverpool til sin undergang. It's a fact. Ja jøss.

 

Greia er vel så enkelt som at hvis jeg sier at det er slik, javel så er det fakta.

 

Benekter du fakta?

3737.jpg

 

Selvfølgelig benekter jeg det. Jeg har skrevet det i en tidligere post som et svar til deg når du hevdet at han var skyld i at United er så økonomisk overlegen.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...