Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

United pleier vel ikke å få så mye penger som de har fått i år heller, er jo bare Ronaldo som er grunnen til at vi svømmer i penger som vi kan kjøpe spillere for.. Vi hadde feks ikke råd til å sikre oss Tevez ifjor etter vi signerte Berbatov..(rekner jeg med..)

Endret av Kjartan1234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen kilder, rekner bare med det da vi plutselig kom med ett bud på han når vi hadde penger etter Ronaldo salget.. kan redigere litt siden jeg ikke er sikker =/

 

Syns også jeg leste at vi fikk en sum penger ifjor for å hente spillere, og det var da ikke så mye mer enn 30 mill?

Endret av Kjartan1234
Lenke til kommentar
Du sier at Liverpool må hente 4-5 spillere fra b- hylla... Hvorfor ikke hente 1-2 spillere fra a- hylla istedenfor?

 

Fordi vi ikke har PENGER!!??? Er du bare treg eller later du som?

Jeg sier at istedenfor å hente 4-5 spillere for tilsammen £50 millioner så kan dere hente 1-2 spillere til samme summen. Da blir det et bedre lag på lang sikt. Torres er et godt eksempel på tankegangen min.

 

Er du treg eller bare later du som? ;)

 

Greia er at vi ikke har råd å bruke mer en rundt £20m hver sommer. For det får man ikke noen fra "A-hylla". Da blir det heller 4-5 spillere på til sammen £20m. Dessuten blir det billigere å lønne 4-5 fra denne gruppen en 2 større navn.

 

Denne sommeren har Liverpool brukt £7M på spillerkjøp. Det er blant de minste transferbudsjettene i Premier League.

Lenke til kommentar
Det er snakk om ny venstreving, og jeg kom på en som vi har vært linket med før som jeg har sansen for, nemlig Freddy Adu. Tror han har utviklet seg godt de siste sesongene, og tror han passer flott inn i United :)

 

Merk mine ord, Freddy Adu har stagnert ekstremt i sin utvikling. Har sett 3 Monaco kamper med han siste året og han var ikke noe spesiellt selv om de spilte mot ganske svake lag.

 

Tror ikke at Freddy Adu kommer til å havne på et høyere europeisk nivå en det han er på nå. Innbytter og squad player for Benfica. Da skal han treffe rimelig bra med utviklingen sin de neste 2 årene.

 

Men for all del, hent gjerne Adu og ha en spiller som er mange hakk dårligere en Nani. Kjør på!

Lenke til kommentar
Det er snakk om ny venstreving, og jeg kom på en som vi har vært linket med før som jeg har sansen for, nemlig Freddy Adu. Tror han har utviklet seg godt de siste sesongene, og tror han passer flott inn i United :)

 

Merk mine ord, Freddy Adu har stagnert ekstremt i sin utvikling. Har sett 3 Monaco kamper med han siste året og han var ikke noe spesiellt selv om de spilte mot ganske svake lag.

 

Tror ikke at Freddy Adu kommer til å havne på et høyere europeisk nivå en det han er på nå. Innbytter og squad player for Benfica. Da skal han treffe rimelig bra med utviklingen sin de neste 2 årene.

 

Men for all del, hent gjerne Adu og ha en spiller som er mange hakk dårligere en Nani. Kjør på!

Synd vis det er sant. Han var veldig lovende for noen år siden.

Lenke til kommentar
Glen Johnson gikk for ca £16. Ikke £7. Eller snakker du netto nå? (Snakker du netto, skal jeg starte å prate litt om et salg av Ronaldo..:))

 

Netto ja. Pompey ga oss £7 avslag på Johnson fordi de skyldte oss penger og var/er skrapa for midler.

 

Dessuten har vi solgt spillere for rundt £4m.

 

Bare å trekke inn Ronaldo i deres regnestykker. Men se på transfers siste årene og det er klart at av gode spillere er det Man United som har hentet inn flest fra øverste hylle.

Lenke til kommentar
Da må dere rett og slett sørge for å tjene mer penger. United tjener penger som følge av at vi har levert bra resultater i snart 20 år.

 

Grunnen til dette er jo selvsagt Graham Souness, uten han hadde vi klart å få et bedre 90 tall og dermed vært i prime posisjon for å tjene de store pengene i de viktige årene etter USA VM i 1994.

 

Det er jo i hovedsak pågrunn av Champions League og timingen til Man United på 90-tallet at dere har så mye penger idag. Er jo ikke uten grunn at lag som Porto og Rosenborg ble så dominerende på 90-tallet i sine respektive ligaer. Grunnen er penger og uten store private investorer er Champions League spill den beste inntektskilden.

Jesus, du kan ikke skylde på en mann alene. Du kan heller skylde på at Engelske lag ikke fikk spille ute i Europa, grunnet en gjeng med idioter. Du klarer sikkert gjette deg til hvilke det var.

 

Forøvrig har United alltid vært det mest populære laget i England. Selv når vi rykket ned hadde vi fulle tribuner. Å med Liverpools egen fanskare skulle det ikke være vanskelig å tjene penger, men at Liverpool ikke klarte å omstille seg til 90-tallet er deres egen feil. Samt at verken Houllier eller Benitez har klart å gjøre kjøp på lik linje med Ferguson. Jeg nevner Schmeichel, Cantona, Solskjær, Johnsen, Evra, Vidic, Keane o.l. Det viser alle oversikter.

 

Dere kan skyle på penger så lenge dere vil, men dere har pisset alt bort. Ikke bruk det som unnskyldning nå. Det blir for billig. Å hvertfall ikke skyld på Souness som tok over et lag som absolutt ikke vær så komplett som alle skulle ha det til. Det var et mettet og trett Liverpool han tok over. At Benitez nå går ut å krever lojalitet i media fra en enkeltspillere er latterlig og viser hvor desperat han er. Slikt er underforstått, å om spillere ikke skjønner det kan de ta samme tog som Tevez.

Lenke til kommentar
Poenget er at Man United har så mye penger at de har råd til å ha slike spillere i stallen uten at det går vesentlig utover hvordan laget gjør det. Hvis Liverpool hadde hatt de samme ressursene kunne vi hentet inn flere gode spillere. Derfor må Liverpool ha en del tur for å klare å takle en hel sesong da troppen er mye mer utsatt for skader en det Man U og Chelsea er.

Slutt å Sutre over at Pool ikke har de samme ressursene som United. Vi veit det utmerket godt selv (...selv om du presenterer det i overkant dramatisk) at vi har merkbart mer ressurser enn dere :)

Lenke til kommentar
Derfor må Liverpool ha en del tur for å klare å takle en hel sesong da troppen er mye mer utsatt for skader en det Man U og Chelsea er.

 

Bullshit. Når Liverpool hadde 2-3 skader (Torres + Degen og annen "drit") hadde Utd opp på 12 skader. Vi spilte kamp hver tredje dag (i ca. snitt) i januar og hadde mellom 8 og 12 mann ute.

Lenke til kommentar
Derfor må Liverpool ha en del tur for å klare å takle en hel sesong da troppen er mye mer utsatt for skader en det Man U og Chelsea er.

 

Bullshit. Når Liverpool hadde 2-3 skader (Torres + Degen og annen "drit") hadde Utd opp på 12 skader. Vi spilte kamp hver tredje dag (i ca. snitt) i januar og hadde mellom 8 og 12 mann ute.

 

Ja, og alikevel vant dere PL. Det sier litt om at troppen deres når 10-12 mann er ute og alikevel stiller dere med et så godt lag at dere kan holde Chelsea og Liverpool bak dere på tabellen.

 

Hvis Liverpool har 3-4 ute så har vi ikke god nok tropp til å bøte på skadene.

Lenke til kommentar
Men se på transfers siste årene og det er klart at av gode spillere er det Man United som har hentet inn flest fra øverste hylle.

 

Er vel ganske enkelt fordi United kjøper 1-2 spillere som kommer inn og hever laget. Ikke gjøre som liverpool og handle 5-6 spillere fra nivå 2-3 og satse på at 1 av dem hever laget hvis de har litt flaks, så de kan bare skylde seg selv.

Lenke til kommentar

Adu er bare 20. Jeg har fortsatt troen på han. Han har stagnert litt, men har fortsatt sjansen til få det til (Han er tross alt bare 20), men jeg har troen på Nani også, og jeg regner med at han ikke fortsetter. Jeg blir faktisk kvalm hver eneste gang vi blir linket til Agüero nå. Jeg har ingenting mot han, men har fått avsmak for argentinere i United.

Lenke til kommentar
Men se på transfers siste årene og det er klart at av gode spillere er det Man United som har hentet inn flest fra øverste hylle.

 

Er vel ganske enkelt fordi United kjøper 1-2 spillere som kommer inn og hever laget. Ikke gjøre som liverpool og handle 5-6 spillere fra nivå 2-3 og satse på at 1 av dem hever laget hvis de har litt flaks, så de kan bare skylde seg selv.

 

Riktig. At jeg ikke så det.

 

Det har jo selvsagt ingenting med transferbudsjett, lønninger og behov i spillerstallen å gjøre.

 

Det at Benitez har byttet ut alle bortsett fra 3 spillere siden han vant Champions League har ingenting å si. Hviorfor hentet han egentlig inn så mye stallfyll? Han burde jo hentet flere spillere i Torres klassen.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke hentet inn spillere som A.Cole, Cannavaro, Messi, Sneijder, Ribery, Zlatan og andre. Rart egentlig.

 

Ville likt å se Liverpool i følgende formasjon:

 

Torres - Zlatan

Messi

Ribery-Gerrard-Sneijder

Macherano

A.Cole - Cannavaro - Carragher - Johnson

Reina

 

Takk for at du åpnet øynene mine

Lenke til kommentar

La dere merke til hvordan han glatt overså mitt innlegg hvor jeg konstaterte ubestridelige fakta? Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor folk gidder bry seg med disse usaklighetene. Liverpool har hatt alle midler som skal til for å vinne PL. Arsenal vant med mye mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...