Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aiaiaiai. Alltid gøy å se andre lag pisse på Liverpool når vi ikke klarer det selv. Selv om det er Chelsea som gjør det.

 

Skadefryd er beste fryd.

 

Som eg har sagt hele sesongen: Chelsea kommer til å være vår største utfordrer til PL, og grunnen viste de i dag. Spiller Liverpool av banen på Anfield. Resultatet kunne vært enda styggere hadde Drogba vært i "litt" form. Hadde jo de syykeste sjangsene.

 

Ble bekymret mtp United's form og Chelsea's form nå. Er redd de kan bli skumle på slutten av sesongen.

Lenke til kommentar

Huff.. I går var eg langt nede ei stund. Første omgang i går, med eit hederlig unntak var rett og slett noko av det verste eg har sett. Gruelig imponert over laginnsatsen til Porto, og også kor farlige eindel av spelarane deira viste seg å vere individuelt, men United som kollektiv knakk jo totalt sammen. Det fanst ikkje aggresivitet, press eller vilje og det var grusomt å sjå på. Eg var rett og slett skikkelig gla når kampen gikk til pause, og spesielt over at vi kom dit med eit såpass godt resultat som 1-1. Veldig bra jobb av Rooney på målet, og virkelig godt lest, sjølv om at det er ein idiotisk feil av forsvararen. Vi var heldige med resultatet til pause, og det var rett og slett tydelig at sjølvtilliten ikkje var på plass, i tillegg til at Villa-kampen nok satt litt i beina. Unnskyldningar er likevel ikkje noko å leite etter, for om vi skal vere med i alle turneringar, så må vi også tole påkjenningane det gir.

 

Andre omgang var heldigvis ei noko betre forestilling, og det var plutselig eit håp om at vi skulle få eit brukbart resultat utav kampen. Spelet kom seg kraftig, og mengda pasningsfeil gikk heldigvis ned ein god del. Syns egentlig alle bytta som vart gjort i går virka omtrent sånn som dei skulle, sjølv om at ein kan spørre seg om det andre målet til Porto ville kommt med den orginale forsvarsfireren på bana. Samtidig så er det ikkje sikkert vi hadde fått til så mykje på høgrekanten som vi gjorde etter at Nev kom inn. Offansivt var eg faktisk nesten litt imponert over innsatsen han la ned i går, og det var godt å sjå viljen han la ned.

 

Det var fantastisk deilig å sjå det andre målet gå inn. Nydelig flikk vidare frå Rooney, og det er ikkje første gongen Tevez har scora slike mål. Der og då var eg vel strengt tatt temmelig fornøgd slik som kampen hadde utvikla seg, for med 2-1 seier så kunne vi konsentrert oss mest om forsvarsspel og kontringar i Porto.

 

Porto spelte likevel ein meget god kamp på bortebane og det blir vanskelig å argrumentere for at utlikninga på slutten var ufortjent. Det var dårlig forsvarsspel/dårlig jobbing tilbake av midtbana til United, som endte med ein gigantisk feil i markeringa bak der, men Porto hadde mange sjansar til å score sitt andre mål tidligare. Eg håpar virkelig det vil hjelpe med litt fleire dagar mellom denne kampen og neste, og deretter til bortekampen mot Porto, i tillegg til å kanskje få tilbake Rio i midten bak. Samtidig blir det dessverre vanskelig å stikke under ein stol at vi nok må til med noko som liknar på årsbeste for å ta oss vidare i CL no. Det er mykje som må rettast på den nesten veka, og sjølv om at eg har eit lite håp om at vi skal klare det, så er eg redd for at det blir gruelig vanskelig..

 

Er spent på å sjå kva reaksjon dette fører til mot Sunderland i helga. Om vi ser ut som nervøse småjenter der også, så vil eg komme til å bli temmelig lei meg. Sånn sett så kan det hende vi hadde hatt godt av å sleppe å tenke på ei turnering, men det hadde jo vore kjekt å møte Arsenal eller Villareal i semien.

Lenke til kommentar
Andre omgang var heldigvis ei noko betre forestilling, og det var plutselig eit håp om at vi skulle få eit brukbart resultat utav kampen. Spelet kom seg kraftig, og mengda pasningsfeil gikk heldigvis ned ein god del.

 

 

Vil bare si at i første omgang kom det opp pasningsstats i rundt 40' minutt.

 

Da hadde United over 10% bedre treff enn Porto. Ble overrasket over det, da eg følte Porto lyktes med alt og United ikke fikk til en dritt.

Lenke til kommentar

Årets mest overraskende resultat på Anfield idag. Det hadde jeg aldri trodd. Liverpool tar det uansett på Brua. Var sikker på at Liverpool kom til å gruse Chelsea idag. Hvis Liverpool ikke vinner på Brua, er det i såfall fordi jeg satset en høvding mot en kompis på at Liverpool kom til å vinne CL i år.

 

Veldig bra innlegg Archanios (som vanlig), deler mye av frustrasjonen din.

Lenke til kommentar

Las den eg også, og var for å seie det mildt overraska. Men det hadde nok med at United hadde ballen mest, og spelt mykje kortpasningar, mange pasningar bakover i bana osv, mens alle pasningane til Porto gikk rett mot målet til United

 

Takk NightKeeper. Det var overraskande ja, men også nesten skummelt godt gjort av Chelsea. Gerrard vart veldig effektiv nøytralisert

Endret av archanios
Lenke til kommentar

I forhold til 1-3 i bagasjen og må score 3 mål for i det hele tatt gå videre og holde buret rent i tillegg, så er 2-2 et kjemperesultat, holder å putte et mål for United så er vi videre hvis vi holder nullen. Så i forhold til Liverpool som den kommentaren var ment så er det et kjemepresultat, isolert sett så er det ræva.

Lenke til kommentar
Liverpool er kjent for å snu 2-0 til 2-3, 3-0 til 3-3 osv. Du misforstår meg, jeg vil selvfølgelig at Chelsea kommer til semien.

 

De må gjerne vinne 2-3 eller spille 3-3 for min del de er fremdeles ute. Chelsea har som sagt Essien tilbake og med han tilbake på midten så er det et helt annet Chelsea lag som spiller, Liverpoolfansen kan godt skrive opp om hvor fantastisk Mascherano men han rekker ikke Essien til knærne en gang.

 

Chelsea kommer kommer garantert til å putte 1 eller 2 mål og da må Liverpool ha minimum 3 for ekstra omganger eller som jeg tror så må de minimum putte 5 mål hvis Chelsea scorer to noe jeg tror de kommer til å gjøre ganske lett siden Liverpool må fram på banen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...