Gå til innhold

spille som sniper

Anbefalte innlegg

Skrevet
:no:

Nei, du bør nok prøve deg litt mer som sniper før du uttaler deg. Må ikke ligge i høyden for å kunne skyte som sniper. Variasjon er nøkkelordet her.

Selvsagt, jeg er ikke enig med deg, så da blir du nedlatende og sier jeg ikke har erfaring nok :roll:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Vel, jeg synes det er temmelig tåpelig når du ser en fyr som ligger i ro inne i en busk e.l og du ikke har noe avstandsmål, slik at du kan ta en vurdering for hvor mye du skal holde over, men må bare tippe 'tja, sånn kansje..'

Liker at det er vanskelig å få 1-shot-kills, men et stasjonært mål på 350m er ikke enkelt å treffe i hodet, når du ikke vet om han kansje er på 200m...derimot hvis du vet avstanden, så er det din erfaring og dyktighet til å ta en kjapp vurdering av hvor mye du skal holde over(ikke sikkert han ligger der så mye lenger) som er kriteriet for om du klarer et headshot på så lang avstand, nå er det jo bingo...

Det jeg bruker mye for å bedømme avstander er spawnpunktene. Det står alltid avstanden fra deg til spawnpunktene, og utfra det kan du bestemme ganske nøyaktig hvor langt det er til andre punkter rundt deg, inkludert fienden.

Skrevet
:no:

Nei, du bør nok prøve deg litt mer som sniper før du uttaler deg. Må ikke ligge i høyden for å kunne skyte som sniper. Variasjon er nøkkelordet her.

Selvsagt, jeg er ikke enig med deg, så da blir du nedlatende og sier jeg ikke har erfaring nok :roll:

Sorry, ikke sånn ment i det hele tatt. ;) Jeg bare sier at du bør prøve Sniper så vil du kanskje se en annen side av saken.

Skrevet
Det finnes gode snipere der ut så hvorfor iall verden skal gidder ikke Commanderen drepe han når han ligger oppå en fjell og dreper ekstremt mange??

Vis han alltid ser en sniper som du sier så er han rimilig utaktisk vis han ikke dreper han

Fordi snipere dreper ikke ekstremt mange. De dreper ekstremt få. Sløsing med artillery å bruke dem på snipere. Selv om jeg putter det på snipere i ny og ne for å rydde litt :!:

Om du er en god sniper på 64 spiller karkland, så kan du bli den som har drept flest! Har selv hatt over 30 kills med ren sniping!

Skrevet
Det finnes gode snipere der ut så hvorfor iall verden skal gidder ikke Commanderen drepe han når han ligger oppå en fjell og dreper ekstremt mange??

Vis han alltid ser en sniper som du sier så er han rimilig utaktisk vis han ikke dreper han

Fordi snipere dreper ikke ekstremt mange. De dreper ekstremt få. Sløsing med artillery å bruke dem på snipere. Selv om jeg putter det på snipere i ny og ne for å rydde litt :!:

En virkelig god sniper som kan skyte og som skaffer seg en god plass? jo han kan faktisk drepe en god del.

Har flere ganger sett sniperene er de som har flest kills. :thumbup:

Skrevet
Jeg bare sier at du bør prøve Sniper så vil du kanskje se en annen side av saken.

Har registrert 6 timer offisielt som sniper, langt flere timer på urankede servere, så jeg vet hvordan sniping er i BF2. Og rifla er for kastrert til at det blir noe bra, det er for vanskelig å gjemme seg med en god commander på andre laget, en skiller seg for lett ut fra resten av terrenget, folk spurter hele tida så skudd nr2 får en nesten aldri satt osv..

Skrevet
Om du er en god sniper på 64 spiller karkland, så kan du bli den som har drept flest! Har selv hatt over 30 kills med ren sniping!

Men det er fordi du er så god det, markaren :p

Karkand er kanskje eneste bra sniperbrettet, så lenge linjene holdes noenlunde.

Skrevet (endret)
Jeg bare sier at du bør prøve Sniper så vil du kanskje se en annen side av saken.

Har registrert 6 timer offisielt som sniper, langt flere timer på urankede servere, så jeg vet hvordan sniping er i BF2. Og rifla er for kastrert til at det blir noe bra, det er for vanskelig å gjemme seg med en god commander på andre laget, en skiller seg for lett ut fra resten av terrenget, folk spurter hele tida så skudd nr2 får en nesten aldri satt osv..

Du trenger ikke gjemme deg en plass det ikke er folk! gjem deg midt i folkemylderet, og dine teammates vil ta dem som kommer for nær!

Men jeg må si det at Karkland er eneste banen jeg kan tenke meg å splle sniper, og 16 player versjonen av Masthuur city!

Endret av Markaren
Skrevet
Det er jo mulig med 1 shot, one kill da. Fått det til med sniperen til MEC. :w00t:

Selv spiller jeg aldri aldri som Sniper...blir for lite action

Second..men noen ganger så følger jeg bare squads, og når det kommer en stor kamp som det kommer til å ta over 20 sekunder, så gjemmer jeg meg enten i nærmeste busk eller på nærmeste hustak.

Skrevet

Sånn burde det vært, utstyrsmessig og gamemessig:

*Rifla har to zoomvalg.

*Du har binocular med avstandsmåler og laser-paint-utstyr for å hjelpe commander til bedre presisjon på artilleri.

*Motstanders commander kan ikke se deg, du er sniper, for svarte, er meningen at du skal være vanskelig å oppdage.

*Snipere bør ikke ha name-tags som kommer opp for fienden.

Skrevet

*Rifla har to zoomvalg.

*Du har binocular med avstandsmåler og laser-paint-utstyr for å hjelpe commander til bedre presisjon på artilleri.

*Motstanders commander kan ikke se deg, du er sniper, for svarte, er meningen at du skal være vanskelig å oppdage.

Hehe....har oppdaga minst 10 snipere og drept dem takket være nametag

Skrevet

......Som jeg har lest 10 ganger og lagt ut en link til i en annen tråd, men...

men nå er ikke jeg den som studerer alle tråder og sitter med mitt lille skjema for å komme med sarkasme her og der... :roll:

Skrevet

*Rifla har to zoomvalg.

1. du kan sikte gjennom rifle for å be om arty...trenger du lasertagger i tillegg er det noe galt med DEG :p

2. INGEN burde ha nametags. Det burde ikke bare være forbeholdt sniper.

3. du har kikkertsikte (angivelig med 2 zooms om du får det slik du vil) hva POKK skal du med kikkert i tillegg? - Commander og Squad Leaders burde heller få kikkert!

I dette spillet er rangefinder totalt unødvendig. Du ser ikke fi på store nok avstander til at det er vits. Det er ikke akkurat OPF/DF størrelse på disse mapsa, og iallefall ikke på viewrange.

Nei, jeg synes ikke Dice har gjort en god jobb med sniper klassen. Det bør være en vis aura av mystikk rundt disse.

...

Det er dette som var styrken til snikskytere i konflikter. De slår til kjapt, dødelig og ingen kan være sikre på hvor de er.

Skarpskyttere er i hovedsak observatører for andre tropper/artilleri/luftvåpen. Skytes det, er det for å skape frykt. Å drepe motstanderen momentant er IKKE effektivt som sniper (samme gjelder resten av troppene). Skader på motstanderen der de andre i troppen hans ikke kan hjelpe ham uten å utsette seg for ild er MYE mer effektivt.

De bør også heller brukes som avskrekkende elementer enn rene lone wolf hunterkillers...F.eks. ett minefelt + en eller to skarpskyttere kan nemlig hindre store mengder tropper/tanks i å rykke frem i evigheter...(men akk, det er i virkeligheten)

Mystikk meg i rumpehullet...la oss ikke håpe at BF2 blir ett rent sniper spill for drittunger som tror de er såååå tøffe... :thumbdown:

Skrevet (endret)

:roll: Bedre presisjon på artillery?? Har du vært commander i det hele tatt?

Du kan faktisk zoome 100% og da kan du se alt som rører på seg! Du kan ikke få bedre presisjon !

Edit: synes at nametags er noe av det tøffe med BF jeg! Ville ikke byttet det bort for alt i verne! Fint å se om det er en kompis du sikter på :p

Endret av Markaren
Skrevet

:roll: Bedre presisjon på artillery?? Har du vært commander i det hele tatt?

Du kan faktisk zoome 100% og da kan du se alt som rører på seg! Du kan ikke få bedre presisjon !

Du kan se gresset som rører seg i vinden, du kan se fluer som svever gjennom lufta osv :!:

Skrevet

enig med kenneth11: nametags på teammates, ikke FI

Lettere å se om det er venn eller fiende, samtidig som at fi som gjemmer seg er vanskeligere å se...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...