Gå til innhold

Passende jobb for en på 14 år?


galskapen

Anbefalte innlegg

Men hvis man skulle finne på å ta seg jobb.. F.eks. på den lokale Rema-sjappa.

Hvordan burde man gå fram?

Nå er kanskje ikke jeg den beste til å svare siden jeg ikke fikk jobene jeg søkte på tidligere, men ddu går til butikkene og spør om å få jobb. Du gir dem også en skriftlig søknad der det står alder og tidligere jobber. Så ber du dem beholde søknaden hvis du ikke får jobb slik at de kan kontakte deg nå en stilling blir ledig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan du skal gå frem? gå i butikken å snakk med sjefen, ha med deg en søknad og CV som du gir til han..

Er den smarteste måten..

Om du er slakk og giddalaus.. send en søknad og sett deg ned å sats på at du får den.. anbefaler den første ;)

 

Er klar over at 70kr i timen ikke er mye, men de betaler som oftest ikke en 14-15 åring noe spesielt mer enn minstelønn. då d! :p

Lenke til kommentar
La oss si at jeg skal jobbe i den lokale Rema 1000 butikken.

Hvor mye kan lønna komme på da?

70 kr timen?!

70??

når jeg var på den alderen så fikk jeg 60.. tviler på det har gått så høyt opp.. tror du skal vere litt heldig om du får 70..

70 kr i timen er jo ikke mye. er ikke minstelønnen 59?

minste lønna gjelder kun om du er medlem i lo. noe man ikke kan være før man er 16 år gammel. under det er det fritt til arbeidsgiver å gi lønn. men det er visse retnings linjer som arbeids giver kan følge hvis han ønsker det. utover det er det fritt fram.- vært borti jobber der lønna har vært 40kr\t for en normal butikk jobb.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 år senere...
  • 2 år senere...
La oss si at jeg skal jobbe i den lokale Rema 1000 butikken.

Hvor mye kan lønna komme på da?

70 kr timen?!

70??

når jeg var på den alderen så fikk jeg 60.. tviler på det har gått så høyt opp.. tror du skal vere litt heldig om du får 70..

70 kr i timen er jo ikke mye. er ikke minstelønnen 59?

minste lønna gjelder kun om du er medlem i lo. noe man ikke kan være før man er 16 år gammel. under det er det fritt til arbeidsgiver å gi lønn. men det er visse retnings linjer som arbeids giver kan følge hvis han ønsker det. utover det er det fritt fram.- vært borti jobber der lønna har vært 40kr\t for en normal butikk jobb.

 

det er nå greit nok men hva med arbeidtiden, kresjer ikke den med skolen eller ???

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...