Gå til innhold

PSU, Watt, Ampere og mer.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Genial tråd. Mye bra informasjon her. Driver selv og myser på forskjellige strømforsyninger for tiden, da jeg skal bygge et SLI-system. Skal kjøre to stykk 7800GTX-512, og valget har foreløpig falt på en Fortron Source Epsilon 700W som er SLI-ready og alt sånn. Du har selv omtalt FSP i guiden din som høykvalitets-PSU, så jeg føler meg mer trygg på valget nå.

 

Så er spørsmålet, er den kraftig nok til å drive et SLI-system med en Athlon 64 X2 4200+ prosessor, to harddisker, ram fra OCZ, Audigy4 lydkort, og to stykk 16x DVD-brennere? Med tanke på disse 12V-railene som du nevner, burde dem ha 30A hver. Mens på FSP sine hjemmesider er dette opplyst:

(Bilde)

 

(Kilde)

 

Jeg ser her at hver 12V-rail (om det da er det de opplyser om her) kun har 15A. Er dette tilfelle, eller leser jeg feil?

5356750[/snapback]

 

( 1 ) +3.3V & 5V total output not exceed 155W.

( 2 ) total output current for this subject power supply is 70A

( 3 ) maximum combined current for the 12V outputs shall be 50A

( 4 ) total output for this subject power supply is 700W watts

 

Funker det, ja

 

 

EDIT: Skrue: 21 August 1947 ! Følte meg ung, plutselig (er 30)

Endret av Okay
Lenke til kommentar
Okay Postet i går, 22:42

( 1 ) +3.3V & 5V total output not exceed 155W.

( 2 ) total output current for this subject power supply is 70A

( 3 ) maximum combined current for the 12V outputs shall be 50A

( 4 ) total output for this subject power supply is 700W watts

 

Funker det, ja

Ja vil kalle det et trygt valg ChriZno, du har strøm nok til blodklokking om du vil... Det eneste man kan ha i bakhodet ifht denne begrensningen på hver 12V linje er at man passer på at man utnytter alle linjene.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Har ikke tid til å lese igjennom alt, men, hvor mange watt kan 10ampere overleve før den ryker?

 

Edit: i sikringskapet liksom

2200Watt er 10 Ampere @ 220V, nettspenningen varierer jo noe, så kan være nærmere 2300Watt :)

 

Edit, som Skure har sagt alt! :D

5423597[/snapback]

Litt sent men:

Spenningen kan variere med 4%, derfor også effekten, varierer spenningen mer har du krav på at e-verket skifter/oppgraderer trafoen i området, da e-verket er pliktige til å levere innenfor 4% av 220V (9V), derfor ser du at spenningen varier rundt omkring 210-230V i somme områder

*correct me if I'm wrong* men vil tro jeg har rett...

Endret av icer
Lenke til kommentar

har sett rundt på nettet etter en extern psu til skjermkortet. slik som leveres på toppkortene til ASUS (link i signaturen) tenker på og oppgradere til ett kraftigere skjermkort men det stoppes av min seasonic 350W som sitter i artic cooling kabb. noe som er vanskelig og oppgradere. har heller ikke lyst og bruke 1000 kr extra på ny psu da den jeg har er helt fantastisk :yes:

 

så finnes dette i løsvekt?

Lenke til kommentar
har sett rundt på nettet etter en extern psu til skjermkortet. slik som leveres på toppkortene til ASUS (link i signaturen) tenker på og oppgradere til ett kraftigere skjermkort  men det stoppes av min seasonic 350W som sitter i artic cooling kabb. noe som er vanskelig og oppgradere. har heller ikke lyst og bruke 1000 kr extra på ny psu da den jeg har er helt fantastisk :yes:

 

så finnes dette i løsvekt?

5521152[/snapback]

 

Sikker på at seasonicen ikke takler presset? De er kjent for ganske stabile og bra forskyninger, og 350 watt er endel.

 

AtW

Lenke til kommentar
jo den er helt rå :yes:  men det som kommer av dagens skjermkort tar jo vanvittige mengder 12V. så lar jeg jo heller ikke pcn stå i ro, den klokkes i alle himmelertninger, med mer volt på ram og cpu osv. har ikke lyst at det skal skje galt noe pga for lite strøm

5521266[/snapback]

 

Ja, om du klokker kan det kasnkje blit litt drøyt ja.

 

AtW

Lenke til kommentar
Flott guide.. Akkurat det jeg leita etter  :thumbup:

5537643[/snapback]

 

hei eg har leita over heile internett men fant ikkje ut korsen man kan bruke psu lr kor man får tak i ein baterieliminator. som er so stor at den kan drive forsterkern min

kanj noen hjelpe meg

 

har ein uscarvor 800 watts forsterker so er blå

du kan se den på www.uscarvor.no

Endret av wats
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Sakset fra eXtreme PSU Calculator v1.2 sin side:

The total Watts is important but the Total Amperage Available on the +12V Rail(s) is the most important, followed by the +5V amperage and then the +3.3V amperage. Because of the increased power consumption of the new high-power video cards the recommended minimum for +12V is 24A, for SLI 35A.

 

Som sagt er det 2 forskjellige 12v rails. Dermed så blir dette oppgitt om det kortet jeg har lyst på:

Requirements Minimum of a 450 Watt power supply.

 

Min PSU (Fortron/Source, 400W, 24 pins, S-ATA) har disse specsa:

+3.3V : 30 A

+5V : 28 A

+12V(1) : 14 A

+12V(2) : 15 A

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Tviler på at 12V1+12V2=29A da dette tilsvarer cirka 350W. Da er det "bare" 50W igjen fordelt på 3.3V og 5V-linjene

 

Edit: http://www.fsp-group.com.tw/english/1_prod...id=52&proid=362

Antar at dette er PSUen din

5699427[/snapback]

 

Selv om det er 350 watt på 12 V, så kan det være mer en 50 watt "på resten", bare ikke samtidig, Det blir som et reservoar, med en diger ledning inn itl reservoaret, som kan overføre tusen liter, og to mindre ut, som kan overføre 800 liter.

 

På min 350 Watt er det 330 Watt på 12V.

 

AtW

Lenke til kommentar
hei eg har leita over heile internett men fant ikkje ut korsen man kan bruke psu lr kor man får tak i ein baterieliminator. som er so stor at den kan drive forsterkern min

kanj noen hjelpe meg

 

har ein uscarvor 800 watts forsterker so er blå

du kan se den på www.uscarvor.no

 

Først: Velkommen til forumet!

 

Deretter: SMS-språk bør du unngå i innleggene dine.

 

For det tredje: For å drive den forsterkeren med en "batterieliminator" må du se deg om etter noe i størrelse med et sveiseapparat! 800w på 12v tilsier et strømtrekk på over 60ampere!!

Ikke så rart at du ikke finner noe slikt på nettet, tror neppe at det eksisterer.

En umiddelbar løsning er å bruke et kraftig bilbatteri i kombinasjon med en real lader, men det blir jo ganske upraktisk da.....

Lenke til kommentar

Hei, jeg er en som begyner å forstå hvor viktig det er med en god PSU, og siden min 2år gamle NorthQ 400W begyner å kutte ut pga alle oppgraderingene mine så skal jeg kjøpe nytt. For en god stund nå holder jeg øye på Hiper Type-R 580W, og sitter nå og holder fingeren på bestill knappen. Jeg vet den holder i massevis nå, men klarer den å holde målet når jeg oppgraderer hele systemmet mitt til en dobbelkjerne CPU og SLI? Jeg vet den er SLI ready, men holder det med den om jeg skal begynne å overklokke og voltmodde to GT kort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...