Gå til innhold

Progressiv musikk - anbefaling og diskusjon


SnittLeif

Anbefalte innlegg

Har du sett Recital of the Script-DVD'n fra 1983 da? Der spiller de hele Script... fra start til stopp, og slenger inn Grendel som "bonus", selv om den egentlig bare var en b-side fra en singel. Men Grendel er jo en av deres mest fantastiske låter.

 

Det er den konserten disse youtube-klippene kommer fra. Fish var på sitt beste og babler utrolig mye rart mellom låtene på skikkelig skotsk :)

 

Slik starter herligheten. Jeg elsker delen som starter på 1:45. Så kraftig vokal og synth. :love:

Og jaggu sniker ikke minimoogen seg inn fra 4:35 også! Fish er også en scenepersonlighet uten sidestykke, han har følelsene utpå klærne virker det som. Lever seg totalt inn i teksten, stabber seg i magen med mikrofonen, river ut hjertet sitt og kaster det på gulvet osv. Outro-delen er også herlig fra 5:50.

Ja, Marillion var et ufattelig liveband på denne tiden...

Anbefaler livealbumet Real to Reel, de 3 første låtene er ekstremt bra!!

Her er en video som er ganske lik som fra platen, KONGE gitarspill...

 

Har også et bootleg liveopptak fra Sveits rett før Childhood som er vanvittig bra...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjelldell: Er enig i at Breaking All Illusions er helt fantastisk :love: Og Bridges In The Sky er heller ikke dårlig. Deilig å høre noe annet enn bare a-kor og massive leads fra JR :thumbup:

Liker godt det nye albummet, men synes det blir litt rolig på slutten.

This is The Life har festet seg hos meg, samt Outcry. Lost not Forgotten liker jeg også, men synes den faktisk blir litt repeterende etterhvert.

Lenke til kommentar

Jeg synes han er fantastisk på de fire første, også tapte seg en del på Blackwater Park, og siden der har det gått nedover med han. For all del, jeg synes han synger (og growler) veldig bra på Blackwater Park, Deliverance og Damnation og, men dårlige for hvert album. På Ghost Reveries synes jeg han låter kjedelig og på de to siste er det slitsomt, og spesielt på Watershed. For meg er det plagsomt og helt jævlig, faktisk.

Lenke til kommentar

Neida, det har ingenting med det å gjøre. Synes også growlinga hans er blitt veldig, veldig kjedelig. Et annet band, men funker som eksempel siden vi prater om Mikael. Det sterkeste leddet på Bloodbath's fantastiske "Resurrection Through Carnage" (2002) er Åkerfeldt's growling, noe som sier litt. Det som derimot drar Bloodbath' siste album "The Fathomless Mastery" (2008) fra middelmådig til veldig, veldig kjipt er growlinga til Åkerfeldt som uten tvil er skivas svakeste ledd. Gøyalt! :tease:

Så mer growling hadde heller ikke gjort seg fra den mannen.

Lenke til kommentar

Ian Anderson setter for første gang siden 1972 opp hele Thick as a Brick som et liveshow og skal turnere Europa våren 2012.

 

Håper de tar turen innom Norge selvom jeg tviler litt på det. Kanskje verdt å krysse et par grenser for å oppleve dette uansett :hmm: .

 

http://www.j-tull.com/news/taabtour2012.html

 

 

Thick as a Brick - live(Kort versjon):

http://www.youtube.com/watch?v=BV-ASc0qkrM

Lenke til kommentar

Har du sett Recital of the Script-DVD'n fra 1983 da? Der spiller de hele Script... fra start til stopp, og slenger inn Grendel som "bonus", selv om den egentlig bare var en b-side fra en singel. Men Grendel er jo en av deres mest fantastiske låter.

 

Det er den konserten disse youtube-klippene kommer fra. Fish var på sitt beste og babler utrolig mye rart mellom låtene på skikkelig skotsk :)

 

Slik starter herligheten. Jeg elsker delen som starter på 1:45. Så kraftig vokal og synth. :love:

Og jaggu sniker ikke minimoogen seg inn fra 4:35 også! Fish er også en scenepersonlighet uten sidestykke, han har følelsene utpå klærne virker det som. Lever seg totalt inn i teksten, stabber seg i magen med mikrofonen, river ut hjertet sitt og kaster det på gulvet osv. Outro-delen er også herlig fra 5:50.

Ja, Marillion var et ufattelig liveband på denne tiden...

Anbefaler livealbumet Real to Reel, de 3 første låtene er ekstremt bra!!

Her er en video som er ganske lik som fra platen, KONGE gitarspill...

 

Har også et bootleg liveopptak fra Sveits rett før Childhood som er vanvittig bra...

 

En liten funfact er at trommisen fikk sparken like etter Recital-konserten. De andre mente han spilte alt for ustødig live.

Står i liner notes til DVD'n at dette var den "første" konserten der han faktisk husket alt han skulle spille, ikke misset noen beats, og de var bestemt på å sparke ham allerede. Han fikk faktisk fyken på nachspielet etterpå.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...